طلسمات

خانه » همه » مذهبی » تسلط شجره ملعونه مانع رسیدن به بهشت موعود و حکومت امام عصر(ع)

تسلط شجره ملعونه مانع رسیدن به بهشت موعود و حکومت امام عصر(ع)


تسلط شجره ملعونه مانع رسیدن به بهشت موعود و حکومت امام عصر(ع)

۱۳۹۴/۰۹/۲۸


۴۰ بازدید

آیت الله مروجی طبسی در نشست موعود؛

تسلط شجره ملعونه مانع رسیدن به بهشت موعود و حکومت امام عصر(ع)

استاد درس خارج مهدویت بلایای امروزی را نتیجه‌ تسلّط شجره‌ ملعونه در جهان دانست و گفت: ادامه‌ حکومت این حکّام شیطان‌صفت از نسل بنی‌امیّه سبب می‌شود که مردم، بیش از پیش آرزوی حکومت امام عصر(عج) را در سر بپرورانند.

آیت الله مروجی طبسی در نشست موعود؛

تسلط شجره ملعونه مانع رسیدن به بهشت موعود و حکومت امام عصر(ع)

استاد درس خارج مهدویت بلایای امروزی را نتیجه‌ تسلّط شجره‌ ملعونه در جهان دانست و گفت: ادامه‌ حکومت این حکّام شیطان‌صفت از نسل بنی‌امیّه سبب می‌شود که مردم، بیش از پیش آرزوی حکومت امام عصر(عج) را در سر بپرورانند.

خبرگزاری شبستان: نود و هشتمین نشست از سلسله‌ نشست‌های ماهانه‌ فرهنگ مهدوی با موضوع “حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)، بهشت موعود” در آستانه‌‌ آغاز امامت فخر عالم امکان، حضرت مولانا صاحب الزّمان(ارواحنا له الفداء) با حضور آیت الله نجم‌الدّین مروجی طبسی، محقّق و مدرّس برجسته‌ حوزه‌ علمیه، و بررسی نحوه‌ پیاده‌سازی حکومت عدل در جهان و برشمردن ویژگی‌های حضرت مهدی(عج) و یارانشان، پنجشنبه 26 آذر برگزار شد.

احیای زمین با عدل

آیت الله طبسی در ابتدای سخنان خود با موضوع “حکومت جهانی امام مهدی(عج)”، با قرائت روایت امام باقر(علیه السلام) که فرمودند: “دولت ما آخرین دولت است” بیان کرد: علّت آخر بودن این دولت، که در ادامه‌ حدیث نیز بدان اشاره شده، این است که دیگرانی که با اندیشه‌های مختلف به حکومت می‌رسند، نتوانند ادّعا کنند در صورتی که دولت می‌یافتند، همان عملی را انجام می‌دادند که حضرت انجام داده‌اند.

وی در ادامه با استناد به تفسیر آیه‌ 17 سوره‌ی حدید: “أَنَّ اللَّهَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها؛ همانا خداوند زمین را پس از مرگ آن زنده می‌گرداند.” تحقّق آن را به دست حضرت مهدی(عج) دانست و افزود: مرگ زمین و اهل زمین، با ظلم است و حیات زمین و اهل زمین به وسیله‌ی عدالت محقّق می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت که حضرت، “زمین̊ سوخته” را تحویل می‌گیرند. زمینی که مُرده را تحویل می‌گیرند و چنین زمینی را آباد می‌کنند.

آیت الله طبسی با استفاده از روایتی از امام حسین(ع)، گستره‌ عدلی دولت امام مهدی(عج) را جهانی دانست و بیان کرد: تنها یک دین، یعنی مکتب اهل بیت(ع) که همان اسلام ناب محمّدی است، در آن زمان، در جهان جایگیر می‌شود و بر فراز تمامی منابر فریاد “لا اله الّا الله، محمّد رسول الله و علیّ ولیّ الله” بلند می‌گردد.

سه عنصر مهم، برای جهانی شدن اسلام

این محقّق حوزه‌ مهدویت، سه عامل مهم را برای جهانی شدن یک دین، لازم دانست که عبارتند از:

۱- برنامه‌ مدوّن؛

۲- رهبر و فرمانده‌ی مقتدر، قوی، معتقد به برنامه و متّصل به قوای عالم غیب؛

۳- نیروهای کارکشته و از خودگذشته.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ مدوّن، همان “قرآن کریم” است که از سوی خداوند متعال، نازل شده است، به بررسی برخی ویژگی‌های رهبرِ پیاده سازی این برنامه‌ی جهانی پرداخت.

خصائص صاحب الأمر(ع)

آیت‌الله طبسی، با استفاده از روایتی از امام رضا(ع) به نقل از ریّان بن صلت، به برخی ویژگی‌های حضرت صاحب الامر(ع) اشاره کرد. متن حدیث بدین شرح است:

ریّان بن صلت می‌گوید: به امام رضا(ع) گفتم: آیا شما صاحب الامر هستید؟

فرمودند: “من صاحب الامر هستم؛ امّا آن کسى که زمین را از عدل آکنده می‌سازد، همچنان که پر از جور شده باشد، نیستم. و چگونه او باشم؛ در حالى که ضعف بدن مرا مى بینى، و قائم کسى است که در سنّ پیران و منظر جوانان قیام می‌کند و نیرومند است به حدّی که اگر دستش را به بزرگترین درخت روى زمین دراز کند، آن را از جاى برکند و اگر بین کوه‌ها فریاد برآورد، صخره هاى آن فرو پاشد. عصاى موسى(ع) و خاتم سلیمان(ع) با اوست، او چهارمین از فرزندان من است. خداوند او را در ستر خود نهان سازد، سپس او را ظاهر کند و به واسطه‌ی او زمین را از عدل و داد آکنده سازد؛ همچنان که پر از ظلم و ستم شده باشد.”

این استاد درس خارج مهدویت با استفاده از این روایت و روایات دیگر، ویژگی‌های رهبر حکومت جهانی را علاوه بر مؤیّد بودن از جانب حضرت حقّ، داشتن ولایت تکوینی، قدرت بدنی بالا و خارق‌العاده و میراث بری انبیاء و اوصیاء دانست.

وی با اشاره به برخی از میراث انبیاء که در دست حضرت صاحب(ع) است، گفت: ازجمله این میراث عصای حضرت موسی(ع) (که اثر خارق العاده‌اش در از بین بردن آثار جادوگران و دروغ‌زنان است)، پیراهن حضرت یوسف(ع) (که حلّه‌ای بهشتی بود که از حضرت ابراهیم(ع) به ارث برده بودند)، خاتم حضرت سلیمان(ع) و معجزات تمامی انبیاء(ع).

آیت الله طبسی در ادامه چگونگی این میراث در از بین بردن آثار گناه‌کاری و ستمگری را به طور کامل شرح داد.

مدرّس حوزه‌ علمیه شمشیر کشیدن امام(ع) در هنگامه‌ قیام در برابر ظالمان را لازمه‌ی برپایی حکومت عدل جهانی دانست و بیان کرد: این حکومت جز با از بین رفتن ابنیة شرک و نفاق و اهل فسوق و عصیان و الحاد محقّق نمی‌شود و مدّت این شمشیر زدن در راه حق، برای ریشه کن کردن معاندان و ملحدان، در روایات، هشت ماه ذکر شده است.

ویژگی‌های یاران قائم(ع)

وی با اعلام اینکه تمامی 313 یار امام عصر(عج) نخبه هستند، بیان کرد: این افراد ویژگی‌های خاصّ و منحصر به فردی دارند و اسامی‌ای که از آنان در روایات ذکر شده، اسامی رمزی است. آنان به تمامی کسانی هستند که از امتحانات خداوند، سربلند بیرون آمده‌اند.

آیت الله طبسی با نام بردن از برخی یاران ائمّه، از جمله زنانی چون قنوا (دختر رشید هجری)، زبیده و صبّانه ماشطه، زندگی آنان را مملوّ از اطاعت از خداوند و دفاع از ولایت و حریم اهل بیت(ع) دانست.

این پژوهشگر مهدوی در ادامه از برخی از افرادی که در هنگام قیام حضرت مهدی(عج) رجعت می‌کنند نام برد و خاطرنشان کرد: از جمله مالک اشتر (یار وفادار امیرمؤمنان(ع))، ابودجانه (از معدود افرادی که در جنگ احد فرار نکرد) و اصحاب کهف‌(کسانی که در دوره‌‌ای خاص، اعتقاداتشان را حفظ کردند)

وی در ادامه تأکید کرد: 313 نفر یاران حضرت مهدی(عج)، حلقه و کادر اصلی یاری دهندگان حضرت هستند و در روایات تا 100 هزار نفر یار برای حضرت ذکر شده است.

آیت الله طبسی با استفاده از روایات به برشمردن برخی صفات و ویژگی‌های یاران حضرت مهدی(عج) پرداخت؛ از جمله:

۱- آنان کسانی هستند که در شب، دست به دعا برمی‌دارند و در روز، دلیران و شیران میدان نبردند؛

۲- آنان از چنان قدرتی (بدنی و ایمانی)‌ برخورداند که نه با سلاح، بلکه با پا دشمن خود را به هلاکت می‌اندازد و از رعب آنها، یک ماه پیش از ورود آنها به شهری، دشمنان، آن شهر را خالی می‌کنند؛

۳- آنان کسانی هستند که عباد الرّحمانند و آثار سجده در پیشانی آنها مشاهده می‌شود؛

۴- آنان وفادار نسبت به امام زمان(ع) و ارادتمند آن حضرت هستند تا جایی که برای تبرّک، دست به مرکب حضرت می‌کشند و در محبّت و مودّت‌ورزی، امام را همچون نگینی در حلقه‌ خود می‌گیرند و جان خود را سپر بلای آن حضرت(ع) می‌سازند؛

۵- یاران امام زمان(ع) جوانند؛ مگر اندکی از آنان؛

۶- شعار آنان “یا لثارات الحسین” و آرزو و خواسته‌ آنها شهادت در راه خداوند است؛

۷- و…

بلای امروز، بلای اخلاق است

استاد درس خارج مهدویت با تأکید در این باره که به علّت گناهان و معاصی بسیار، زمین و آسمان “قهر” کرده‌اند، حضرت صاحب الزّمان(ع) را عامل صلح بین اهل عالم دانست و هشدار داد: بحران امروز، ناشی از بی‌اخلاقی است.

وی اظهار داشت: با اصلاح ایمان و اخلاق افراد توسط حضرت مهدی(عج)، بار دیگر زمین و آسمان، برکات خود را آشکار می‌کنند و امواج متلاطم بحران‌های فراگیر، فرومی‌نشیند.

آیت الله طبسی تصریح کرد: امروز ما از نظر معنوی بیماریم و این‌همه بحران، منشأش سقوط اخلاق است و این همان جایی است که امام مهدی(عج) بر آن نقطه دست می‌گذارند و آن را تقویت می‌کنند. چنانچه در روایات آمده است: “حضرت بر سر مردم دست می‌گذارند و عقول آنها را کامل می‌کنند.”

این پژوهشگر مهدوی بلایای امروزی را نتیجه‌ تسلّط شجره‌ ملعونه در جهان دانست و بیان کرد: ادامه‌ حکومت این حکّام شیطان‌صفت از نسل بنی‌امیّه که هر روز بر جنایات خود می‌افزایند، سبب می‌شود که مردم، بیش از پیش آرزوی حکومت امام عصر(عج) را در سر بپرورانند و بیش از پیش نام حضرت را بر زبان جاری سازند؛ چنانچه در روایات نیز آمده است که حضرت صاحب الامر(عج) زمانی ظهور می‌کنند که نام “مهدی” بر لب‌های مردم است. به امید آن روز.

در انتهای این نشست، اسماعیل شفیعی سروستانی، پس از معرفی دو کتاب “دولت کریمه” و “ملک عظیم خداوندی به بیان سرفصل‌های مبحث “حکومت اهل بیت(ع)، ملک عظیم خداوندی” بسنده کردند.

وی تأکیدکرد: برای شناخت دولت کریمه‌ حضرت صاحب الزّمان(ع) و ابعاد و گستره‌ آن سه پیش‌نیاز لازم است:

۱- شناخت هدف خداوند از آفرینش موجودات؛

۲- شناخت باطنی و نورانی امام زمان(ع) و مقام امامت؛

۳- شناخت میزان و گستره‌ی ظلم و فساد در تمامی زمین‌ها وآسمان‌ها نسبت به تمامی موجودات (انس، جنّ و…)

سروستانی پس از بیان این سه پیش‌نیاز، اعلام کرد: ملک عظیم خداوندی که برپایی آن به دست حضرت مهدی(عج) صورت می‌پذیرد، چنان بی‌بدیل است که تصوّر آن از عهده‌ اوّلین و آخرین خلق روزگار تا به وقت ظهور و تأسیس دولت کریمه‌ی امام مبین(ع) خارج است.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد