خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » (تصویر) گوشی سامسونگ در نقش جلیقه ضدگلوله

دانلود کتاب های امتحان شده

(تصویر) گوشی سامسونگ در نقش جلیقه ضدگلوله

فرارو- در یک اتفاق معجزه آسا یک سرباز اوکراینی از گلوله تک تیرانداز نجات یافت. گلوله تک تیرانداز به گوشی سرباز اوکراینی خورده و وارد بدنش نشده است.

به گزارش فرارو، ویدیوی کوتاهی که ظاهراً در داخل اوکراین ضبط شده است، نشان می‌دهد که یک گلوله در گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی یک سرباز بسیار خوش شانس گیر کرده است. در ابتدا تصور می‌شد که گلوله از یک اسلحه خانواده سلاح‌های AK-47 شلیک شده است، اما با بررسی دقیق‌تر این گلوله بیشتر شبیه گلوله‌های مورد استفاده در تفنگ‌های تک تیرانداز و مسلسل‌های روسی می‌باشد.

این ویدئو برای اولین بار در Reddit مورد توجه قرار گرفت. در این ویدئو سرباز اوکراینی ظاهراً پناه گرفته است و صدای شلیک گلوله یا انفجار‌های پیاپی در پس زمینه ادامه دارد. سربازی که در مقابل دوربین ظاهر می‌شود توضیح می‌دهد که یک «تلفن ۶۰۰ دلاری و یک نشان نظامی» جان او را نجات داده است.

فردی که از این صحنه فیلم می‌گیرد ظاهراً پاسخ می‌دهد که «توپخانه در حال شلیک بود» و او و نیرو‌های همکارش با گلوله‌های «۵.۴۵» در حال مبارزه در مقابل گلوله‌های «۷.۶۲» هستند.

اسلحه افسانه‌ای پرکاربرد AK-47 ممکن است به لطف تعداد فراوان تولید شده توسط اتحاد جماهیر شوروی رایج‌ترین تفنگ تهاجمی در جهان باشد، اما این سلاح معمولاً توسط سربازان مدرن روسیه استفاده نمی‌شود. ارتش روسیه AK-74 که گلوله‌های ۵.۴۵ در ۳۹ را شلیک می‌کند در سال ۱۹۹۱ جایگزین AK-47 کرد. اما هنوز تعدادی سلاح AK-47 در خدمت ارتش روسیه هستند که گلوله‌های ۷.۶۲ متفاوت از AK کلاسیک را شلیک می‌کنند. این سلاح‌های AK-47 گلوله‌های ۷.۶۲ در ۳۹ را شلیک می‌کنند، در حالی که تفنگ‌های تک‌تیرانداز روسی مانند SVD-63 Dragunov و SV-98، هر دو، گلوله‌های ۷.۶۲ در ۵۴ را شلیک می‌کنند.

گوشی سامسونگ در نقش جلیقه ضدگلوله
اسلحه AK-74 به عنوان سلاح سازمانی استاندارد (با ابعاد ۵.۴۵ در ۳۹) به نیرو‌های زمینی اوکراین نیز صادر می‌شود، اگرچه به داوطلبانی که در لژیون خارجی اوکراین می‌جنگند، FN FNC داده شده است که غربی‌ها بیشتر با آن شلیک می‌کنند. گلوله این اسلحه همان گلوله ۵.۵۶ در ۴۵ ناتو است که در M16 و بسیاری از سلاح‌های دیگر به کار گرفته شده است.

گلوله‌های ۷.۶۲ در ۵۴ روسیه به طور کلی قابل مقایسه با گلوله‌های ۷.۶۲ در ۵۱ استاندارد ناتو هستند که در تفنگ‌های تک تیرانداز و مسلسل‌های غربی استفاده می‌شود، اگرچه گفته می‌شود که گلوله‌های روسی اغلب دارای سرعت کمی بالاتر هستند.

مانند اکثر گلوله‌ها، انواع مختلفی از گلوله‌های ۷.۶۲ در ۵۴ وجود دارد که عملکرد متفاوتی را ارائه می‌دهند. از جمله گلوله‌های عبور از جلیقه ضدگلوله، ردیاب و گلوله‌های تک‌تیرانداز با هسته فولادی که برای ارائه دقت و نفوذ بیشتر در نظر گرفته شده است. روی بسته بندی این گلوله‌ها اغلب کلمه تک تیرانداز نوشته شده است.

گلوله‌های با هسته فولادی ۷.۶۲ در ۵۴ که معمولاً در تفنگ‌های تک تیرانداز روسی استفاده می‌شود، بسیار قدرتمند است و از صفحات فولادی به ضخامت یک چهارم اینچ عبور می‌کند. سربازان آمریکایی گزارش داده‌اند در حالی که جلیقه ضدگلوله داشتند، دنده‌های آن‌ها با گلوله‌هایی از این نوع شکسته شده است. به هر حال در عکسی که مشاهده می‌کنید، گوشی سامسونگ گلکسی S21FE در یک قاب استاندارد با کاور مشکی دیده می‌شود. این کاور با قیمتی حدود ۵۰ دلار به فروش می‌رسد. در این تصویر می‌توانید عکس گوشی و کاورش را با عکسی که از روی ویدئو گرفته شده است، مقایسه کنید.

گوشی سامسونگ در نقش جلیقه ضدگلوله
گوشی‌های آیفون اپل اخیراً بر فروش سایر گوشی‌های هوشمند در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته برتری داشته باشند. گوشی‌های آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو سه رتبه اول را در فروش گوشی‌های هوشمند گزارش شده در هشت کشور از ثروتمندترین کشور‌های جهان در سال گذشته را به خود اختصاص دادند. اما اکنون پس از مشاهده این ویدیو، ممکن است شاهد افزایش فروش گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ باشیم.

وبسایت Digital Trends در بررسی اخیر خود به دلیل دوربین بهتر و عمر باتری طولانی تر، آیفون را کمی برتر از گلکسی جدید قرار داده است. اما مسلما بررسی این وبسایت تست «محافظت در مقابل گلوله» را نادیده گرفته است. به نظر می‌رسد که گوشی سامسونگ در این تست در بالاترین حد ممکن قرار داشته باشد. به هر حال کاربرانی که در نقاطی از جهان زندگی می‌کنند که شلیک تک تیرانداز یک نگرانی دائمی است، بهتر است از گوشی‌های سامسونگ استفاده کنند.

منبع: sandboxx

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها