خانه » همه » مذهبی » تقویت روابط همسران

تقویت روابط همسران


تقویت روابط همسران

۱۳۹۳/۰۳/۲۷


۲۶۲ بازدید

سلام حاج اقا من یه زن شوهردارم خیلی سعی میکنم که بارفتارام شوهرموازخودم راضی نگه دارم نمیدونم چه نکات مهمی روبایدحفظ کنم خصلت بدی که دارم گاهی اوقات شک میکنم درصورتی که میدونم شک توزندگی زناشویی خوب نیست دوست دارم بیشترشوهرموبه خودم جذب کنم میشه راهنمایی کنید?

«یادمان باشد، نه عادت¬های بد یک شبه وجود کسی را فرا می¬گیرد و نه کسی یک شبه فرد دیگری می¬شود، همه چیز پله پله انجام می¬شود». برای جذب شوهرتان به خود نیز شایسته است در دو جبهه فعالیّت نمایید:
1- تمرکز بر جذابیت‌های جسمی و 2- تمرکز بر جاذبه احساسی
در مورد جذابیّت¬های جسمانی ضمن شناخت سلیقه همسرتان در نوع آرایش،‌ مدل مو،‌ عطر و … سعی نمایید همیشه مرتب بوده و به نوعی باشید که همسرتان شما را مطلوب دل خود بیابد.
2- در مورد جاذبه احساسی نیز گفتنی است که ایجاد این قبیل جاذبه¬ها زمان زیادی می‌طلبد؛‌ لذا ضروری است ضمن بهره¬گیری از گذر زمان خود را به مهارتهایی برای ارتباط عمیق عاطفی با همسرتان مجهز نمایید که برخی از روش¬ها در این زمینه عبارتند از:
1. برای شوهرتان شخص قابل اعتماد و باوفایی باشید.
2. برایش یک زن مهربان باشید. ناکامی در ارضای نیاز به عشق و محبّت، علّت اصلی ناسازگاری هیجانی بسیاری از همسران است؛ زیرا اگر کسی مورد توجه قرار نگیرد، یعنی وجود ندارد. اریک فروم، روانشناس آلمانی نیز می¬گوید: «انسان از لحظه¬ای که به دنیا می¬آید تا لحظه مرگ, هر کاری می¬کند, برای رفع احساس تنهایی خویش است» ، حال چه تنهایی کشنده¬تر از احساس بی¬توجّهی و بی¬محبّتی همسر به خود.
3. حس و ظرافت زنانه خود را حفظ کرده و در تعاملات خود دخالت دهید.
4. سرگرمی‌ها و علاقه‌مندی‌های همسرتان را بپذیرید.
5. با روان¬شناسی همسرتان آشنا شوید تا دریابید چه چیزهایی او را خوشحال می‌کند و چه مسائلی پریشانش می¬کند؛‌ زیرا از این طریق درک متقابل میان شما افزایش یافته و سوءتفاهم¬ها رخت برمی¬بندد.
6. با سبک بیان احساسی همسرتان نسبت به خود آشنا شوید؛‌ زیرا شیوه بیان احساسات در زنان و مردان کاملاً متفاوت است،‌ تا جایی¬که برخی خانم¬ها در برخی موارد دچار سوءتفاهماتی شده و یا قضاوت¬های عجولانه مبنای تصمیم- گیری و یا ابراز نظر در مورد رفتار و یا گفتار شوهرشان می¬گردد، مثلاً یادتان باشد که عدم توجّه همسرتان نسبت به شما الزاماً ناشی از عدم عشق و علاقه وی نیست، بلکه گاه ممکن است تنها و تنها به دلیل عدم مهارت وی و یا تفاوت دنیای مردانه و زنانه در مورد سبک محبت¬ورزی باشد؛ زیرا یک زن به¬گونه¬ای است که عشق و احساساتش را با کلمات بیان می¬کند و نیاز دارد که با شنیدن کلمات، عشق و احساسات را از همسرش دریافت کند؛ زیرا آفرینش وی به- گونه¬ای است که به نرمش و کلمات محبت¬آمیز نیاز دارد؛ ولی این قضیّه در مورد مردان جوری دیگر است و آن¬ها با رفتار و عمل، عشق و احساسات خود را بیان می¬کنند؛ زیرا برای بسیاری از مردان گفتن جملۀ «دوستت دارم» واقعاً سخت است به همین دلیل ترجیح می¬دهند با رفتار خود به همسرشان اظهار عشق و علاقه کنند تا جایی که مثلاً تحویل گرفتن لباس¬ها از لباسشویی، شستن و بنزین زدن به ماشین همسرشان، تمیز کردن و آب دادن حیاط و باغچه‌ها، ساعتها کار کردن در بیرون از خانه که کاری است سخت و طاقت فرساست و … را ابراز عشق به همسر می¬دانند. اهمیّت این مطالب زمانی روشن خواهد شد که دریابید افکار باعث ایجاد احساسات می¬شوند و بسیاری از عواطفی که شما نسبت به همسرتان احساس می¬کنید، ناشی از افکاری است که قبل از بروز احساسات در ذهن شما جایگزین شده¬اند، حتّی اگر این افکار، ناچیز، گذرا و نامحسوس باشند، افکاری نظیر این¬که او مرا دوست ندارد و … .
7. شنونده خوبی برای همسرتان باشید.
8. از یاد نبرید که حفظ قدرت مرد، رمز خوشبختی زن است. مردان عاشق قدرتند و از آن لذت می¬برند. تا وقتی که به این حس شوهرتان پی نبرده باشید باید خواب خوشبختی را ببینید. اگر قدرت شوهرتان را نادیده بگیرید و یا از آن انتقاد کنید بدانید در جایی در رابطه¬تان مشکل پیش می¬آید؛ چرا که او دنبال کسی است که به قدرت¬هایش ایمان داشته باشد.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد