طلسمات

خانه » همه » مذهبی » جایگاه فضای مجازی در فتنه های آخرالزمانی

جایگاه فضای مجازی در فتنه های آخرالزمانی


جایگاه فضای مجازی در فتنه های آخرالزمانی

۱۳۹۵/۰۹/۲۸


۱۳۵ بازدید

جایگاه فضای مجازی در فتنه های آخرالزمانی

خبرگزاری شبستان: باید دانست که شیطان این بار نه از طریق مستقیم، بلکه از طریق عالم مجاز و با کمک تصویر و فیلم و کلیپ و شبکه سازی و … وارد میدان شده و کوچک و بزرگ را درگیر خود ساخته است.

به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کانال تلگرامی آینده نگاری ایران می نویسد:

جایگاه فضای مجازی در فتنه های آخرالزمانی

خبرگزاری شبستان: باید دانست که شیطان این بار نه از طریق مستقیم، بلکه از طریق عالم مجاز و با کمک تصویر و فیلم و کلیپ و شبکه سازی و … وارد میدان شده و کوچک و بزرگ را درگیر خود ساخته است.

به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کانال تلگرامی آینده نگاری ایران می نویسد:

آینده نگری وضعیت فعلی بشر و پیشگویی حوادث و رویدادهای شگفت آور فعلی – بخصوص در عرصه فرهنگ، اخلاق و فناوری- از عهده کسی بجز کسانی که با منبع وحی در ارتباط هستند، بر نمی آید. در فرهنگ وحیانی دین، صحبت از جامعه ای به میان آمده که همه گروه ها و مناطق و انسان ها را در بر می گیرد و وارد همه عرصه های زندگی می شود و ویرانگری های زیادی به بار می آورد. عدم توجه به این هشدارها، بسیار خطرناک و از بین برنده دین و ایمان و اخلاق انسان هاست.

این فضا، بیشتر از آنکه فضای الهی و رحمانی باشد، فضای شیطانی و اهریمنی است!! در ادامه به بعضی دیگر از این پیشگویی ها در مورد وضعیت جهان در قبل از ظهور اشاره می شود:

– شیوع تجارت فحشاء و درآمدزایی نامشروع از طریق پورنو و ابتذال جهانی و تشویق مردم به کسب درآمد از این طریق:

“ورأیت الرجال یتسمّنون للرجال والنساء للنساء ورأیت الرجل معیشته من دبره ومعیشة المرأة من فرجها ورأیت النساء یتخذن المجالس کما یتخذها الرجال . . .» مى بینى مردان خود را براى مردان آماده ساخته و زنان براى زنان، و خواهى دید که زن و مرد از عمل نامشروع امرار معاش مى کنند و زنان هم چون مردان به برپایى مجالس اقدام مى کنند.( کافى،ج 8 ص 38)

– اشاعه فحشای خانوادگی و عادی سازی روابط نامشروع جنسی (که امروزه در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای تحت عنوان عشق های مثلثی و روابط تقاطعی و … مطرح می شود)

“ورأیت المرأة تُصانعُ زوجها على نکاح الرجال ورأیت أکثر الناس و خیر بیت من یساعد النساء على فسقهنّ؛ مى بینى که زن با شوهر خود همدست شده تا با دیگر مردان مباشرت کند و خواهى دید که بیشتر مردم و بهترین خانواده ها آنهایند که زنان را در بى بند و بارى یارى کنند.” (کافى، ج 8 ص 39)

انسانی که به جایگاه و شخصیت خود ارزش قائل است و با عاقبت اندیشی و آینده نگری سعی در حفظ دین و ایمان و آخرت خود را دارد، خود را آلوده فضای دروغین و پوشالی شبکه های اجتماعی نمی کند و روحیه رحمانی خود را تبدیل به حالت شیطانی نمی کند؛ اما چه باید کرد که در بدترین نقطه تاریخی با ابزار و فناوری هایی رو به رو هستیم که در عین فواید و آثار مثبت، دارای عوارض و پیامدهای ناسالم و غیرقابل جبران است. در واقع یک فضای دروغین و مجازی بر زندگی حقیقی افراد چنان تاثیرات واقعی و غیرقابل انتظاری می گذارد که تصور آن هم ممکن نیست!!

در روایات نسبت به این وضعیت نابسامان هشدارهای زیادی داده شده است ؛ از جمله:

– گستراندن رفتارهای پرخاشگرانه و اجتماع گریز و اخلاق ستیز:

« … فتاهم عارم وشائبهم آثم … لا یعظّم صغیرهم کبیرهم ولا یعول غنیّهم فقیرهم» … جوان آنها بدخو شود و هر که با آن مردم درآمیزد، گنهکار باشد … کوچکان بزرگان را احترام نکنند و توانمندان فقیران را پوشش ندهند.( نهج البلاغه، ص 729)

– عادی جلوه دادن فسق و فجور جهانی و ایجاد رقابت در انجام فساد اخلاقی:

« … ورأیت الرجل إذا مرّ به یوم ولم یکسب فیه الذنب العظیم من فجور أو بخس مکیال أو میزان أو غشیان حرام . . . کئیباً حزیناً یحسب أنّ ذلک الیوم علیه وَضیعَةً من عمره…» در آن روزگار ـ خواهى دید که مردى چون روزى بر او گذشت و گناه بزرگى چون فجور و کم فروشى و ارتکاب حرام . . . انجام ندهد ـ ناراحت و غمگین بوده و گمان دارد که آن روز عمرش تلف شده است. (بحار الانوار ، ج 52، ص 259)

به رغم پندارهای پوچ برخی از سیاست بازان و رای جمع کنندگان، فاجعه ای بزرگ در راه است؛ فاجعه ای که منتهی به حاکمیت بلامنازع شیطان در دنیا و کم رنگ شدن روحیه عبادی و رحمانی انسان می شود! مهم نیست کسی این مطالب را باور کند یا اعتنایی به آنها داشته باشد ؛ مهم این است که وظیفه آینده پژوهان دادن هشدارها و اخطارهای لازم و ایجاد آگاهی های عمومی است.

باید دانست که شیطان این بار نه از طریق مستقیم، بلکه از طریق عالم مجاز و با کمک تصویر و فیلم و کلیپ و شبکه سازی و … وارد میدان شده و کوچک و بزرگ را درگیر خود ساخته است. روایات آخرالزمانی خبر از این وضعیت بغرنج بشر می دهند:

– گستراندن روحیه فخرفروشی و خودبرتربینی کاذب و پوشالی:

« …. یتفاضلون باحسابهم وأموالهم” در آن هنگام مردم بر یکدیگر با نیاکان و ثروتهاى خود برترى مى جویند.( مکارم الاخلاق، ص 529)

– ترویج روحیه ثروت دوستی و تجمل گرایی روز افزون:

«ورأیت صاحب المال أعزّ من المؤمن» در آن روزگار خواهى دید که ثروتمند از مؤمن عزیزتر است(منتخب الاثر، ص 429 و 431)

گفتنی است، کانال تلگرامی آینده نگاری ایران به نشانی IranianForesight@ در دسترس کاربران است.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد