خانه » همه » مذهبی » در کتابي خوانده ام امام زمان(عج) همراه عده اي بر سر زنان به سوي کربلا مي رفته که يکي از علما ايشان را شناخته و با آن گروه همراه شده است صحت اين حادثه را مي خواستم؟

در کتابي خوانده ام امام زمان(عج) همراه عده اي بر سر زنان به سوي کربلا مي رفته که يکي از علما ايشان را شناخته و با آن گروه همراه شده است صحت اين حادثه را مي خواستم؟

احتمالاً پرسشگر ارجمند داستان را در کتاب امام زمان و سيد بحرالعلوم، تأليف سيد جعفر رفيعي و امثال اينها مطالعه کرده باشد.
اصل داستان را يکي از روحانيون از يکي از علماء، بدون ذکر اسم نقل نموده مي گويد: آن عالم در چهار فرسخي کربلا در روستايي به نام (طويريج) به من گفت: من از عالم بزرگي ـ او نيز نام آن عالم را ذکر نمي کند ـ که با مردم طويريج عزاداري مي کرد، پرسيدم، شما به چه دليل علمي براي امام حسين ـ عليه السلام ـ  به سينه مي زنيد و اشک مي ريزيد؟ آن عالم بزرگ فرمود: علامه بحرالعلوم امام زمان(عج) را در ميان عزادارن طويريج مي بيند، که گريه مي کند و به سر و سينه مي زند، فلذا او بي اختيار به دسته سينه زن پيوسته و مشغول عزاداري مي شود.
از آنجا که اصل جريان مربوط به علامه بحرالعلوم است، بايد جريان مزبور را در کتاب هايي چون نجم الثاقب و کشف الاستار و جلد 51 بحارالانوار و دارالسلام، که ملاقات هاي سيد بحرالعلوم با امام زمان(عج) را گردآوري نموده اند، جستجو نمود، روي اين اساس تفحص و جستجوي لازم انجام گرفت، لکن متأسفانه اثري و خبري از داستان مزبور به دست نيامد.
بنابراين نتيجه و پاسخ اين است که: در اصل شرکت امام زمان(عج) و عزاداري آن حضرت، در عزاي جد مظلومش امام حسين ـ عليه السلام ـ  هيچ گونه شک و ترديدي وجود ندارد، لکن صحت داستان مورد سئوال با ويژگي خودش معلوم نيست.
 
معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
1ـ محدث نوري، نجم الثاقب.
2ـ مجلسي، محمد باقر، بحارالانوار.
3ـ صافي گلپايگاني، لطف الله، اصالت مهدويت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد