خانه » همه » مذهبی » دستورالعمل سبک زندگی مهدوی و حسینی در زیارت ناحیه مقدسه

دستورالعمل سبک زندگی مهدوی و حسینی در زیارت ناحیه مقدسه


دستورالعمل سبک زندگی مهدوی و حسینی در زیارت ناحیه مقدسه

۱۳۹۲/۰۹/۲۴


۹۲ بازدید

دستورالعمل سبک زندگی مهدوی و حسینی در زیارت ناحیه مقدسه

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان قم زیارت ناحیه مقدسه را دستورالعمل سبک زندگی مهدوی و حسینی دانست و گفت: این زیارت وظیفه ما نسبت به امام را بیان می کند و به زائران می آموزد مطیع مولای خود باشند.

دستورالعمل سبک زندگی مهدوی و حسینی در زیارت ناحیه مقدسه

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان قم زیارت ناحیه مقدسه را دستورالعمل سبک زندگی مهدوی و حسینی دانست و گفت: این زیارت وظیفه ما نسبت به امام را بیان می کند و به زائران می آموزد مطیع مولای خود باشند.

حجت الاسلام ناصر شهیدی، رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان قم در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به فرازهایی از زیارت ناحیه مقدسه گفت: امام عصر(ع) در ابتدای این زیارت علاوه بر سلام بر انبیاء و اولیای دین، سلامی به روح زیارت سیدالشهدا(ع) با ذکر فضائل و مناقب امام حسین(ع) دارند.

وی با اشاره به سلام امام عصر(ع) به اعضا و جوارح امام حسین(ع) و یاران حضرت، خاطرنشان کرد: در روایتی آمده است که یاران سیدالشهدا(ع) در راس یاران و اصحاب تمام انبیاء و اولیا بودند.

حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه شیخ طوسی در کتاب امالی خود آورده است که امام حسین(ع) فرموده اند من اصحابی با وفاتر و بهتر از اصحاب خود سراغ ندارم، اظهارداشت: امام عصر(ع) با سلام بر صحابه پاک باز و مخلص امام حسین(ع) به زائران می آموزند که برای یاوری ولی زمان چگونه باید عمل کرد.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع) استان قم با اشاره به دلدادگی حضرت مهدی(ع) به امام حسین(ع) در این فراز از زیارت ناحیه مقدسه، تصریح کرد: این درحالی است که توفیق درک محضر امام حسین(ع) و یاری ایشان از بزرگ ترین توفیقات الهی است که نصیب برخی از خواص شد. امام زمان(عج) نیز ندبه سر می دهند که اگر روزگار مرا به تاخیر انداخت، اکنون هز صبح و شام بر تو ندبه می کنم.

وی ادامه داد: حضرت ولی عصر(ع) در ادامه این زیارت نامه اوصاف و ویژگی ها و سیرت امام حسین(ع) را بیان می کنند و امام را دارای اخلاق نیکو، حسب و نسب شریف و منقبت های فراوان می دانند.

حجت الاسلام شهیدی بااشاره به بیان فعالیت های اجتماعی امام حسین(ع) از زبان با برکت حضرت ولی عصر(ع) افزود: با این فراز باید دریابیم که ولی زمان و امام مسلمین در کنار اوصافی که در بندگی بی نظیر است، در فعالیت های اجتماعی چگونه است.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان قم گفت: زائر در این فراز شهادت می دهد که تو نماز را به پا داشتی، زکات پرداختی و از منکرات نهی کردی. همچنین سنت ها را انجام دادی و آشوب را فرونشاندی. درحالی که مردم را به سوی رشد فراخواندی.

وی این فراز را دستورالعملی برای سبک زندگی مهدوی و حسینی دانست و بیان داشت: این فرازها دستورالعمل هایی برای زندگی امروز ماست. چراکه امام زمان(ع) در این زیارت می فرمایند: وَ تَمَسَّکْتَ بِهِ وَ بِحَبْلِهِ فَأَرْضَیْتَهُ، وَ خَشیتَهُ وَ راقَبْتَهُ وَ اسْتَجَبْتَهُ، وَ سَنَنْتَ السُّنَنَ، وَ أَطْفَأْتَ الْفِتَنَ، وَ دَعَوْتَ إِلَى الرَّشادِ، وَ أَوْضَحْتَ سُبُلَ السَّدادِ، وَ جاهَدْتَ فِى اللهِ حَقَّ الْجِهادِ، و به خدا و ریسمان او چنگ زدى تا وى را راضى نمودى، و از وى درخوف و خشیَت بوده نظاره گر ِاو بودى، و او را اجابت نمودى، و سنّت هاى نیکو به وجود آوردى، و آتش هاى فتنه را خاموش نمودى، و دعوت به هدایت و استقامت کردى، و راه هاى صواب و حقّ را روشن و واضح گرداندى، و در راه خدا به حقّ جهاد نمودى.

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به فراز دیگر، اظهارداشت: امام زمان(ع) در این فراز وَ کُنْتَ للهِِ طآئِعاً، وَ لِجَدِّک َ مُحَمَّد صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ تابِعاً، وَ لِقَوْلِ أَبـیک َسامِعاً، وَ إِلى وَصِیَّةِ أَخیک َ مُسارِعاً، و فرمانبردارِ خداوند، و پیرو جدّت محمّدبن عبدالله بودى و شنواى کلام پدرت على بودى، به(انجامِ) سفارش برادرت امام حسن(ع) جدیت نمودى، وظیفه در مقابل چنین امامی را بیان می کنند و به زائران می آموزند که مطیع مولای خود باشید.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان قم گفت: امام عصر(ع) در این فراز به حضرت سیدالشهدا(ع) می فرمایند که شما همواره نسبت به خدا فرمانبردار، نسبت به جدت پیرو و نسبت به فرموده پدرت مطیع بودی و … بودید که در حقیقت برای زائر درسی است که این چنین باشد.

پایان پیام/

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد