خانه » همه » مذهبی » دعا در حق مومن و دوست

دعا در حق مومن و دوست


دعا در حق مومن و دوست

۱۳۹۲/۰۷/۱۶


۲۹۸۹ بازدید

یه فردی که میخوادبراش دعاکنم بعضیامیگن واسه خودت دعاکن
شایدخدابخواد دعای توروبراورده کنه اگربرا اون بکنی دیگه نمیتونی بهش برسی
چگونه ازچشم زخم وفوت کردن جادوگرفامیلی نجات پیداکنم؟

امام مجتبی(ع) می‌گویند: در دوران کودکی، شبی بیدار ماندم و به نظاره‌ مادرم زهرا(س) در حالی که مشغول نماز شب بود، گذراندم.  پس از آنکه نمازش به پایان رسید متوجه شدم که در دعاهایش یک‌یک مسلمین را نام می‌برد و آنها را دعا می‌کند، خواستم بدانم که درباره‌ی خودش چگونه دعا می‌کند.  اما با کمال تعجب دیدم که برای خود دعا نکرد.  فردا از او سؤال کردم: چرا برای همه دعا کردی، اما برای خودت دعا نکردی؟  فرمود: یا بُنَی! الجار ثم الدار.  پسرم! اول همسایه بعد خانه!  چند نکته در مورد دعا در حق دیگران:
1. عن ابی عبدالله ـ علیه السّلام ـ قال: دعاء المرء لاخیه بظهر الغیب یدر الرزق و یدفع المکروه.(کافی، ج 2، ص 507)   امام صادق ـ علیه السّلام ـ: پشت سر دیگران دعا کردن باعث جلب روزی و از بین رفتن ناگواریها می‌شود. 
2. قال ابوجعفر ـ علیه السّلام ـ: اسرع الدعا نجحا للاجابت، دعاء الاخ لاخیه بظهر الغیب یبدا بالدعاء لاخیه فیقول له ملک موکل به آمین ولک مثلاه.(کافی، ج 2، ص 507). امام صادق: سریعترین دعا برای اجابت دعا برای برادر دینی است که هم دعا پشت سر او باشد و هم اول برای او دعا کند. در این صورت ملک موکل به این دعا آمین گوید و به دعا کننده گوید برای تو دو برابرش باد. 
3.  عن ابی عبدالله ـ علیه السّلام ـ قال: کان ابی یقول: خمس دعوات لا یحجبن ان الرب تبارک و تعالی، دعوه الامام المقسط و دعوه المظلوم و دعوه الولد الصالح لوالدیه و دعوه الوالد الصالح لولده و دعوه المومن لاخیه بظهر الغیب. (کافی، ج 2، ص 509) امام باقر ـ علیه السّلام ـ: دعای پنج نفر اجابت می‌شود؛ دعای پیشوای عادل، دعای مظلوم، دعای فرزند صالح در حق والدین، دعای پدر صالح در حق فرزند و دعای مومن پشت سر برادرش.
پرسشگر گرامی؛ انسان با دعا در حق دیگران  و دوستان خود رحمت و مغفرت الهی را به سوی خود  جذب می کند و چه بسا خداوند به  پاس قلب مهربان شما و جبران دعایی که در حق دوست خود می نمایید دعاهایی که در قلب شماست را مستجاب کند و شما را زودتر از دیگر دوستانتان به خوشبختی برساند.
 هیچکسی از آینده خبر ندارد و تنها با برنامه ریزی و توکل باید رو به آینده حرکت کرد و نتیجه هرچه باشدباید به آن راضی بود.
 در مورد رفع  و دفع سحر و جادو در سوالات قبلی توضیح داده شد.
موفق و پیروز باشید ( الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ )

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد