خانه » همه » مذهبی » دعای ماثور

دعای ماثور


دعای ماثور

۱۳۹۳/۰۲/۱۶


۳۳۳ بازدید

دعای هرکس با لحن و ادبیات خودش چه تفاوتی با خواندن ادعیه مأثور دارد؟(برخی شبهه میکنند که در دعا نیازی به تقلید از الفاظ و عبارات بکار رفته توسط معصومین(ع)در قالب ادعیه موجود
در کتب دعا نیست!)

با سلام و سپاس از ارتباط شما با این مرکز
1. دعا کردن با هر عبارت معقول و به هر زبانی جایز و بی اشکال است و هر کس می تواند با زبان و کلمات و عبارات خود با خدایش درد دل و گفتگو کند و خواسته خود را با او در میان بگذارد .
2. اگر کسی نسبت به خداوند معرفت کامل داشته باشد و ازعظمت او آگاه باشد و با کمالات و اسما و صفات الهی کاملا آشنا باشد  و درخواست خود از خداوند را با کلمات و عباراتی که  ظاهرش زیبا  و باطن و محتوایش عمیق  است بیان کنند و معارف بلند و حقایق ظریفی را که دیگران از درک و بیانش عاجز باشند با زیباترین عبارات و عمیق ترین محتوا و مضمون القا کنند به طوری که   توجه به این معارف موجب ارتقای سطح معلومات و معرفت انسان، و آشنایی بیشتر او با مفاهیم عالی و حقایق اصیلی مانند  توحید گردد جا دارد که در دعا و تضرع و درخواست از خداوند از چنین دعاهایی استفاده کرد و با این دعاها به ساحت قرب الهی تقرب جست و رابطه بر قرار نمود .
3. دعاهای معصومین ع چون دارای ویژگی های مذکور است عقل سلیم و انصاف و منطق حکم می کند که هنگام دعا از این ذخایر ارزشمند اسلامی استفاد نمود .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد