سپس مى گويد: «و مستحب است در مسجد فاطمه (ع) نيز نماز بخوانند»؛ « ويستحب أن يخرج كل يوم إلى البقيع بعد السلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم ويزور قبر عثمان رضي الله عنه وقبر الحسن بن علي رضي الله عنهما وفيه أيضا قبر علي ابن الحسين ومحمد بن علي وجعفر بن محمد رضي الله عنهم ويصلي في مسجد فاطمة رضي الله عنها ويزور قبر إبراهيم ابن رسول الله صلى الله عليه وسلم وقبر صفية عمة رسول الله صلى الله عليه وسلم فذلك كله بالبقيع [1]
مستحب است هر روز به بقیه رفته و بعد از سلام بر پیامبر (ص )قبر عثمان، امام حسن، امام زین العابدین، امام باقر و امام صادق (علیهم السلام ) را زیارت کند و در مسجد فاطمه (س) نماز خوانده و قبر ابراهیم و صفیه عمه پیامبر (ص ) نیز زیارت شود که تمامی اینها در بقیع هستند نووی نیز شبیه همین مضمون را ذکر کرده است و گفته است: مستحب است هر روز بویژه جمعه ها به بقیع رفته و قبور ابراهیم، عثمان، عباس، و ائمه بقیع (ع) و قبر صفیه زیارت شود[2]
شربینی نیز گوید: «سن زيارة البقيع وقباء» زیارت بقیع و مسجد قبا مستحب است[3]
دمیاطی نیز استحباب زیارت را برای هر روز ذکر کرده است : «ويسن زيارة البقيع في كل يوم»[4]
ابن الحاج نیز گوید : این سنت زیارت بقیع برگرفته از سنت نبوی می باشد که اهل بقیع را زیارت می کرد و این نص در زیارت دلالت دارد که این کار مستحب است و برکات آن نزد گذشتگان و آینده گان، آشکار می باشد[5]
برهان الدین ابن فرحون مالکی نیز گوید: «و یستحب ان یخرج کل یوم الی البقیع»[6]
منابع:
[1] غزالی ، محمد، احياءالعلوم، ج 1، ص 260
[2] نووي، المجموع ج 8 ص 203 سبل الهدى والرشاد ج 12 ص 400
[3] شربيني ، محمد، مغني المحتاج ج 1 ص 513
[4] دمیاطی، إعانة الطالبين ج 2 ص 315
[5] ابن الحاج ، محمد، المدخل ج 1 ص 265
[6]برهان الدين اليعمري، ارشاد السالک الی افعال المناسک ،ج 1 ص 580