خانه » همه » مذهبی » رابطه شوهر خواهر با دختر نامحرم

رابطه شوهر خواهر با دختر نامحرم


رابطه شوهر خواهر با دختر نامحرم

۱۳۹۲/۱۱/۱۳


۲۲۷۱ بازدید

باعرض سلام با امید به خدا
داستان از اینجا شروع می شود که شوهر خواهرم بعد از مدت ۱۰ سال زندگی با خواهرم با کسی دیگر اشنا شده و در حالی که ۱ فرزند دارد از خانواده اش کناره گرفته و نسبت به انها بی اعتنایی کرده و بعد حرف طلاق به میان می اید و ما با یکی از بزرگان خانواده خودمان و یکی از بزرگان خانواده داماد به خانه پدرش رفته و با انها به گفتگو پرداختیم و در میان جلسه داماد به مجلس امد وبه جرات جلوی همه اظهار ازدواج کرده ولی با گفتگویی که با او شد در حالی که خواهر بنده یقین به ازدواج او کرده با مراجعه به موبایل او ودیدن عکس خانمی که بدون حجاب بوده و دیدن پیامک های رد و بدل شده و برداشتن شماره ی دختر و ارتباطشان و دیدن صیغه ازدواج به صورت عکس در گوشی .اما بعد از گذشت ان شب هر دو به خانه شان رفته اند و او حق خروج از خانه را به خواهرم نداده و بعد از ان شب خواهر بنده گفته اخلاقش به کلی تغییر کرده و خوب شده و همه چیز را فراهم می کند و از قبل خیلی بهتر شده .ای جریان ۱سال پیش هم اتفاق افتاده بود که داماد اگر طلاق می داد خیلی چیز ها را از دست می داد اما حالا باز بودن کسی دیگری را در زندگیش نفی کرده اما خواهر بنده هنوز شک دارد و به بنده گفته یک سیم کارت بخرم و به صورت ناشناس از ان دختر سر در بیاورم با پیشنهاد ازدواج به او که ببینیم جوابش چیست.حالا من از شما کمک می خواهم ایا این کار درست است انجام بدهم؟چون او ممکن است با گذشتن زمان فرصت بدست اورد و کارهای خود را انجام دهد.شما به ما چه پیشنهادی در این مورد دارید چه طور این موضوع را پیگیری کنیم چون این دفعه اول او نیست که هر دو خانواده را ناراحت می کند و عذاب می دهد و در همین دفعه هم منتظر بوده که خود خواهر بنده بیاید از مهریه اش بگذرد اما وقتی دید واکنش مارا. دیده که نتوانسته از سادگی خانواده ما استفاده کند باز اینطور شده چه طور از این واقعه جلوگیری کنیم که دیگر ازاین مسائل پیش نیاید هم اکنون خواهر بنده بچه هم حامله است تا قبل ازاین او پیش نهاد سقط داده بوده و ضرب و شتم داشته .
یاریمان کنید.ممنون از همه عزیزان

  پرسشگر گرامی احساس مسئولیت و دلسوزی شما در مورد خواهرتان قابل تقدیر و تحسین است. امیدواریم پاسخ ما بتواند گرهی از مشکل خواهر شما باز کند. لذا نکات و مطالب زیر خطاب به خواهر شما تقدیم می شود. می توانید این نکات را در اختیار خواهر خود قرار دهید تا با توجه و عمل به آنها انشاءالله مشکل وی حل شود. در ضمن به خواسته خواهرتان در انجام آن کار تن ندهید، بلکه مطالب ذیل را در اختیار او قرار دهید.احساستان را نسبت به چنین موضوعی درک می کنیم. این رفتار شما که در چنین موقعیتی برای حل مساله و برطرف کردن این معضل روبه مشورت آورده اید، جای تحسین دارد و حتما شما با این شیوه ای که در پیش گرفته اید در نهایت این مساله را به بهترین وجه حل خواهیدنمودانشاالله و ما نیز تمام سعی خود را مینماییم تا در این مسیر شما را یاری دهیم.
روان شناسان خانواده بر این باورند که روابط زن و شوهر هر چقدر منفی و خراب باشد؛ باز جای امیدواری وجود دارد و می توان برای اصلاح این روابط تلاش کرد. تصور کنید برای رسیدن به مقدار زیادی پول لازم است در صندوقچه ای را باز کنید اما قفل بزرگی مانع رسیدن شما به آن پول می شود. شما چه راهی را در پیش می گیرید؟ آیا بعد از مقداری تلاش از باز کردن در صندوقچه منصرف می شوید؟ و یا اینکه برای رسیدن به هدف خود با تمام وجود تلاش می کنید، حتی اگر این تلاش ها ماه ها و سال ها طول بکشد؟ گرچه برای رسیدن به پول باید زحمت و رنج بسیاری را تحمل کنید اما لذت به دست آوردن پول تمام این سختی ها را شیرین می کند. شما هم برای رسیدن به گنج زندگی خود لازم است با تمام وجود تلاش کنید و هیچ گاه ناامید نشوید. به یاد داشته باشید طلاق پاک کردن صورت مسئله است نه حل آن و به عنوان آخرین راه پیش روی زوجین مطرح می شود و انسان تا زمانی که راه های دیگر را امتحان نکرده است نباید به سراغ این راه برود. در زیر به بررسی راهکارهایی که می تواند باعث اصلاح رفتار همسرتان شود می پردازیم اما قبل از آن ذکر چند نکته لازم است:
1.با خود تامل کنید. چرا شوهر شما علیرغم اینکه دارای همسر می باشد؛ باز نسبت به بر قراری ارتباط یا زن دیگری علاقه دارد؛ این علل را شناسایی کنید و در جهت بر طرف کردن آن تلاش کنید. شاید برخی از رفتارهای شما موجب بروز چنین مسئله ای شده باشد؛ با دقت رفتارهای خود را زیر نظر بگیرید و ببینید چه رفتارهایی از شما موجب بروز چنین موضوعی شده است. گاهی لازم است زن برای اصلاح رفتار شوهرش از خود اقتدار نشان دهد، به نظر خودتان را دست کم گرفته اید و الا شوهر شما به خودش اجازه چنین کایر را نمی داد.
2. از آنجا که مرد از لحاظ عاطفی تحت تاثیر همسر خود می باشد، رفتار های زن در بهبود روابط بین همسران بسیار حیاتی است. پس رفتارهای شما در تداوم زندگی شما نقش زیادی دارد. با دقت راهکارهایی که در این پاسخ به آن اشاره می شود را به کار گیرید.
3. آیا تا به حال به تفاوت های بین انسان وحیوان توجه کرده اید؟ چه تفاوتی بین انسان وحیوان وجود دارد، قبل از خواندن جواب لحظه ای با خود تامل کنید!چه جوابی به این سوال می دهید؟درست حدس زدید، یکی از تفاوت های انسان و حیوان امید به آینده است. امید به انسان شور و روشنی می بخشد و در سخترین شرایط به فریاد انسان می رسد. مرگ واقعی انسان زمانی فرا می رسد که امید خود را از دست بدهد. شما هم برای موفقیت در این میدان باید امید خود را از دست ندهید. انسان با داشتن امید به آینده خود می تواند بر تمام مشکلات بر سر راه خود فایق آید. شما نیز می توایند بر مشکلی که ذکر کرده اید غلبه کنید به شرط اینکه واقعا و از صمیم قلب خواستار غلبه بر مشکل خود باشید و هیچگاه امید خود را از دست ندهید.
4. انتظار نداشته باشید یک شبه شوهر شما تغییر کند، بلکه همانطور که خود شما هم می دانید تغییر رفتار به صورت تدریجی صورت می پذیرد، پس در این راه بیش از هر چیز صبر می تواند به شما کمک کند.
××پرسشگر گرامی؛ بسیاری از ما برایمان مشکل است نقش خود را در بروز یک رویداد تنیدگی¬زا در زندگی بپذیریم. در واقع اغلب افراد سعی می¬کنند دست آویزی یافته و تمام تقصیرها را بر گردن این و آن بیندازند و به اصطلاح« فرافکنی» کنند. بسیاری از افراد برایشان سخت است که باور کنند این آتش را اگر خود برنیفروخته¬اند و اگر هیزم کش معرکه خویش نبوده¬اند، دست کم در آن سهیم بوده¬اند؛ لذا باید بر اساس اصل واقعیّت¬پذیری، هر یک از زوجین نقش خود را در بروز مشکل پیش آمده بپذیرند تا به درستی از طریق شناخت منبع تنیدگی، راه حل مدبّرانه¬ای برای رفع آن بیابند.
شایسته است جهت پی¬بردن به نقش هر یک از زوجین در خیانت طرف مقابل، برخی از ریشه¬های چنین موضوعی را یادآور گردیم تا نقش هر یک از همسران در پیشگیری و یا حل خیانت شریک زندگی¬اش بهتر نمودار گردد.
آسیب¬شناسان اجتماعی معتقدند اگر بخواهیم به صورت موردی به این موضوع بپردازیم شاید به جرأت بتوان گفت موارد بسیاری برای خیانت وجود دارد، اما اگر بخواهیم تمامی آنها را در یک دسته بندی کلّی جای دهیم باید گفت که تنوّع طلبی، عدم جذّابیّت همسر، ضعف اعتقادات مذهبی و پایبند نبودن به سنّت¬ها، مشکل جسمی یا شخصیتی و روانی یکی از زوجین، ازدواج اجباری و انتقام جویی از جمله عوامل خیانت همسران است.
×××دلایل خیانت مردان
1. از بین رفتن عشق و علاقه
افسوس که پس از گذشت زمـان طـولانــی با هــم بـودن، بـرخــی مـردان آن عــشـق و عــلاقه و احـساساتـی را که در ابتدا به همسرشـان داشتند، از دست میدهند. اما این رابطه به جزئی از وجودشان مبدل شـده. جـدایی بسیار دردناک و تاثر برانگیزاست. پس بجای جدایی باید چاره ای اندیشید و به زندگی شیرین در کنار هم ادامه داد.
2. عدم جذابیت همسر
سر کردن مدت طولانی با یکدیگر گاهی اوقات باعث تنبلی و سستی زنان می‌شود. به این معنا که دیگر به سر و وضع خود نرسیده و جذابـیـتی نـدارد و مانـنـد گـذشته به شیفتن شوهرشان نمی‌پردازند. مرد نیز دیـگر همـسرش را زیبـا نیـافته و زنـدگی با او هیجان و لذت قدیم را نخواهد داشت.
3. سهل انگاری زنان
گاهی زنان به شکل افراطی نسبت به برخورد همسرشان با زنان نامحرم، خوشبین هستند. اکثـر زنـان خـیـلی سـریـع و راحت شوهرشان را بخـاطر رفتارهای بی وفـا مـنـشـانـه او می‌بخشند که این موضوع شاید به دلیل ترس از تـنـهایی و یا فطرت رقیق القلبی زنان باشد. حتی ممکن است برخی از زنان خود را مقـصر اصلی خیانت شوهرشان پنداشته و قدم‌هایی رابرای بهبود روابطشان بردارند. این واقعیت که بسیاری از زنان به شوهرشان اجازه گریز از جرم و جنایت را می‌دهند ممکن است موجبات مضاعف شدن مشکلات آنها را فراهم آورد.
4. اخلاق و رفتار غیر قابل تحمل همسر
رفتارهای زشـت، نــق زدنــهـای دائـمی، نزاع‌ها‌ و مجادله‌ها‌ی فراوان و زیاده‌خواهی‌های مالی و … از سوی زنها، دسـتور العمـل مناسبی برای ایجاد بحران است و در تصـور برخـی مـردان (البته به غلط)، خـیـانت بهترین راه فرار از جهنم خانه است.
5. بولهوسی و هوسرانی
این یک حقیقت غیر قابـل انـکـار اسـت کـه مـردان هوسران توانایی نه گفتن در روابط جنسی را ندارند. گاهی ممکن است موقعیتی ایستادگی ناپذیر برایشان پیـش آید. در ایـن زمان مردان بی جنـبه و هوسـبـاز تصـور می‌کنـنـد کـه این موقـیت شاید دیـگر هرگز در زندگی آنها ایجاد نشود و تن به زشتی می‌دهند.
6. عقده‌ها‌ی جنسی
بعضی مردان مایلند بدانند که چقدر از نظر سایر زنان جالبند و در روابط طولانی این سوال برایشان پـیش می‌آید که آیا هنـوز در جامعه جذابیتی دارند یا خیر که یافتن این پرسش ممکن است آنها را بـرای رسـیدن بـه اهداف غیر مشروعشان سوق دهد.
7. بی خطر شمردن خیانت
ز دست دیده و دل هر دو فریاد که هر چه دیده بیند دل کند یاد. این ضرب المثل قدیمی تازمانیکه دوربین مدار بسته ای برای کنترل مردان وجودنداشته باشد حقیقتی محسوب می‌شود. برخی تصور می‌کننـد که اگر خیانت بکنند کسی متوجه نشده و به کسی نیز صـدمـه ای نـخـواهـد رسیـد و ایــن استـدلال را بهانـه ای بـرای انـجام عـمـل زشـت خود برمی‌شمارند. اما توجه داشته باشـیـد که هـر قـدر مـردان به دلیل عدم کنترل حیله گر تر شوند، زنان به همان اندازه شبکه جاسوسی و کنترلی خود را گسترش خواهند داد.
8. زیاده خواهی و تنوع طلبی
برخی از مردان بدلیل داشتن میل به زیاده خواهی و تنوع طلبی و هیجانات کاذب و زود گذر به این عـمل زشـت تن می‌دهند. آنها به زن به دیده غنیمت جنسی می‌نگرند و با وجود یک زن در زندگی، تصور می‌کنند فرصتهای زیادی را از دست داده اند.
9. خیانت همسر
برخی از مردان به بی وفایی و انحراف هـمسـر خـود پـی برده و تـنـها راه آرام کـردن و فرونشاندن خشم خود را در مقابله به مثل می‌یابند که عملی غیر منطقی می‌نماید.
10. عدم رقبت همسر به داشتن روابط با شوهر خود
برخی از زنان در روابط زناشویی با شوهر خود ممکن است تمایل به این روابط را از دست داده و یا کمتر به این موضوع اهمـیت دهـنـد که ایـن امـر مـمـکن اسـت باعـث فشارهای روانی و جسمانی به مرد شده و منجر به کج روی او گردد.
با توجه به این واقعیّت¬هاست که ادعا می¬کنیم اگر زن شناخت کاملی از همسر خود و نیازهای او داشته و در چارچوب خانواده به آن توجه کند به راحتی می¬تواند از بسیاری اتفاقات پیشگیری نمایند.
به عنوان مثال زنان برای اینکه بتوانند تنوّع طلبی مردان را مهار کنند، لازم است هنر و مهارت ارتباط با همسر خویش را فرا گیرند؛ زیرا کنترل¬های شدید، پرخاشگری و انتقام¬جوئی نه تنها مشکلی را حل نمی¬کند، بلکه اصرار بیش از حد در این موارد مرد را گستاخ و بی¬پروا می¬سازد. چه بسیارند زنانی که مشکلی ندارند؛ امّا اگر از همسر خود خطایی ببیند به شدّت با او برخورد کرده، از او دل آزرده و ناامید شده، به تصوّر اینکه عشق و زندگی آنها برای همیشه بر باد رفته تصمیم به جدایی و طلاق می¬گیرند و یا اینکه با طرح چنین موضوعی همسر خود را در موضع لج و لجبازی قرار می¬دهند.
×××چگونه برخورد کنید؟
اما اکنون که چنین مساله ای برای شما اتفاق افتاده است، بهتر است با این مساله عاطفی و احساسی برخورد نشود. به این منظور راهکارهای ذیل ارائه می گردد:
1- به هیچ‌وجه داد و بیداد راه نیندازید و همه را خبر نکنید. حواستان باشد که برای درست شدن یک رابطه، نباید رفتار اشتباه را با رفتار اشتباه‌تری جبران کنید. خونسردی خودتان را حفظ کنید و منتظر یک فرصت مناسب بمانید. شما نیازمند کمی زمان هستید تا مسائل دیگر را نیز زیر و رو کنید.
2- باید قبول کنید که احساس خشم، عصبانیت، شک و تردید، شکه شدن، آشفتگی، ترس، درد و رنج، افسردگی، و پریشانی برای فردی که شاهد خیانت همسرش بوده کاملا بجا و نرمال است، اما شیوه بروز دادن آن باید صحیح و بجا باشد.
3- در کمال آرامش و به صورت غیر مستقیم همسرتان را متوجه کارش کنید. به این شکل، او خیلی راحت‌تر رفتار خطایش را می‌پذیرد و آن را اصلاح می‌کند.
4- با همسر خود در مورد بدعهدیش صحبت کنید. تمام سوال هایی که به ذهنتان می‌رسد را بپرسید. شاید با این کار به این نتیجه برسید که همسرتان هنگام ارتکاب به این کار، اصلا فکر نمی کرده که به شما خیانت می کند.
5- اگر دو نفر به هم اعتماد کامل داشته باشند، به هیچ‌وجه شک و تردید در رابطه‌شان جایی ندارد؛ اما اگر به هر دلیل لغزشی در رابطه‌شان پیش بیاید و اعتمادشان را به یکدیگر از دست بدهند، باید از یک شخص ثالث برای بهبود روابط‌شان کمک بگیرند. این شخص ثالث می‌تواند یک بزرگ‌تر یا یک مشاور خوب باشد. تنها نکته مهم هم این است که این شخص میانجی، مورد اعتماد هر دو طرف باشد تا آنها به راهکار او اعتماد و عمل کنند تا رفتارشان نسبت به هم اصلاح شود. به خاطر داشته باشید نباید هیچ نکته‌ای را از مشاور منتخب‌تان مخفی کنید. او در صورتی موفق می‌شود یاری‌تان کند که همه‌چیز را با ریزه‌کاری‌هایش بداند.
6- انتظار نداشته باشید که حس آشفتگی، بی اعتمادی و عصبانیت به مجرد اینکه تصمیم می گیرید همسر خود را ببخشید و به سرسپردگی خود ادامه دهید به راحتی از بین برود. از بین رفتن درد و رنج وارده از طریق خیانت، نیازمند زمان است.
7- اگر بیش از اندازه عصبانی باشید، بر سر مسائل کوچک داد و بیداد راه بیندازید، احساس کنید که بر روی طناب باریکی در حال راه رفتن هستید، و زمانی که به یاد بدعهدی همسر خود می افتید، عکس العمل های شدید فیزیکی از خود نشان دهید، بی شک دچار استرس بعد از ضربه روحی شده اید و باید هر چه سریعتر به روانشناس مراجعه کنید.
8- اگر رابطه او شکل جنسی به خود گرفته بود، هم شما و هم همسرتان پیش از اینکه مجددا رابطه جنسی بدون محافظت با هم برقرار کنید، باید تحت آزمایش HIV (ایدز) و تست سایر بیماری های آمیزشی قرار بگیرید.
9- نباید ضربه روحی وارده را پنهان کنید. اگر فرزندی در خانه دارید، با فرزندانتان صادق باشید؛ اما لازم نیست جزییات مشکل را نیز برای آنها شرح دهید. تنها چیزی که بچه ها باید بدانند این است که حال شما رفته رفته رو به بهبودی خواهد رفت.
10- سعی نکنید این بازی، که چه چیز و یا چه کسی مسبب بروز چنین فاجعه ای شده است را شروع کنید. با این کار صرفا انرژی خود را تلف می کنید.
11- واقع بین باشید. اگر تصمیم به جدایی می‌گیرید باید بررسی کنید که این امر چه تبعات عاطفی، مالی و اجتماعی برای شما خواهد داشت. فرزندان را نیز فراموش نکنید.
12- بی وفایی یک فرد، ممکن است نشات گرفته از سایر مشکلات در زندگی مشترک باشد. اگر در این رفتار او سهمی دارید، خود را نیز مسؤول بدانید و جبران نمایید.
13-افکار و تمایلات خود را با او در میان بگذارید
نباید انتظار داشته باشید که او به صورت اتوماتیک همه افکار شما را حدس بزند. خیلی راحت هر چه را که در ذهن خود دارید با همسرتان در میان بگذارید. آنوقت دیگر غصه نمی خورید که چرا به من اهمیت نمی دهد و …. باور کنید که ناامیدی ها شما تنها با بازگو کردن افکارتان پایان می پذیرند.
14-به خاطر دلخوری های فردی او را از رابطه جنسی محروم نکنید
اگر از دست او ناراحت هستید، بهتر است مشکلات خود را با گفتگو حل و فصل نمایید. خودتان قضاوت کنید: در یک ماه گذشته چند مرتبه به دلایلی از قبیل اینکه خسته ام، سر درد دارم، و یا حوصله ندارم همسرتان را از خود رانده اید؟
15-تصمیمات او را جدی تلقی کنید
این مورد به عنوان یکی از بزرگترین مباحث مشکل آفرین در روابط محسوب می شود. خانم ها دوست دارند همه چیز مطابق میل خودشان باشد. ولی توجه داشته باشید که نمی بایست نسبت به خواست ها و نیازهای همسرتان بی توجهی نشان دهید. بهتر است با این حقیقت روبرو شوید: اگر احساس می کنید که با او همفکر نیستید، پس در وهله اول چرا پیشنهاد ازدواج او را قبول کردید؟ باید به همسر خود احترام بگذارید؛ اگر قرار باشد تمام مدت به او بی توجهی کنید، برای حرف هایش ارزش قائل نشوید، او را کوچک و خوار کنید و صرفاً در مورد تمام مسائل شکایت کنید، مطمئن باشید که اینگونه مشکلات برطرف نخواهد شد.
16-به زیبایی خودتان اهمیت بدهید
به ظاهر خود اهمیت بدهید و به خودتان برسید. لباس های زیبا و تمیز بپوشید و در مجموع ظاهرتان را آراسته نگاه دارید.
17-قابل اعتماد و وفادار باشید
دقت نماید که همسرتان نیاز دارد که شما قابل اعتماد باشید و تا آخر عمر خود به او وفادار باقی بمانید و در شرایط سخت زندگی همراهی اش کنید.سعی نماید در رفتار و گفتار اینگونه باشید و به او هم نشان دهید که اینگونه هستید.
18-از سرزنش دست بردارید و به او احترام بگذارید
وقتی فرد به شخص مقابل احترام می گذارد گویی به خودش احترام گذاشته به ویژه زمانیکه طرف مقابل همسرش باشد. او را به خاطر اشتباهاتش سرزنش نکنید و دائماً تصمیماتش را به باد انتقاد نگیرید.در شرایط عصبانیت خود را کنترل کرده و با بحث منطقی به دعوا خاتمه دهد.
19-اجازه دهید از شما پشتیبانی و حمایت کند
خداوند مرد را حامی زن آفریده است. آقایون از انجام این کار لذت برده و احساس خوبی پیدا می کنند. برخی از خانم ها زیاد از حد مستقل هستند و تصور می کنند که اگر مردی بخواهد از آنها حمایت کند شخصیتشان زیر سوال می رود.
20-خوش اخلاق باشید
همه انسانها در زندگی خود به دنبال “آرامش” هستند، می خواهند اوقات خوشی را داشته باشند، و از زندگی لذت ببرند، بنابراین خوش مشرب باشید، به سرعت عصبانی نشوید، و داد و فریاد کردن را هم به کلی فراموش کنید.
21-بگذارید با خودش خلوت کن
فضایی را ایجاد نماید که بدور از همه صحبتها ایشان با خود خلوت نماید.معمولا اگر مردی این فضا را نیاز داشته باشد کمتر صحبت می نماید و بیشتر در خود فرو می رود پس فضای لازم را به او بدهید تا ذهن خود را متمرکز کرده و افکار خود را منسجم سازند. این کار احساس خوبی در او ایجاد می کند و سبب می شود که بعداً سرحال تر و با نشاط تر شوند.لذا اگر از شما درخواست کرد که او را راحت بگذارید، بهتر است که این کار را انجام دهید، اما قبل از بیرون آمدن از اتاق ابتدا محبت خود را به او نشان بدهید و سپس او را تنها بگذارید.
22-اجازه دهید خودش باشد
برای برخی از خانم ها سخت است که شوهرشان را همانگونه که هست، بپذیرند و دوست بدارند. بیشتر خانم ها تمام مدت در تلاش هستند که مدل مو، طرز لباس پوشیدن، شغل و حتی دوستان شوهر خود را عوض کنند و آنها را مطابق با معیارهای فردی خود تعدیل نمایند. چرا به جای حرص خوردن آنها را همانگونه که هستند قبول نکرده و از زندگی لذت نبریم؟
23- غذای های مورد علاقه اش را درست کنید
غذای مورد علاقه اش را درست کنید و یک زمان و مکان آماده را برای صرف غذا تهیه نماید. زمانیکه او خسته از کار روزانه به خانه باز می گردد و با این صحنه مواجه می شود بسیاری از نارحتی ها برطرف می شود .
24-چیزی که نیاز دارد را برایش بخرید.یک هدیه کوچک و در عین حال کارامد کفایت می کند.
25-از او بخواهید که کمکتان کند
در روزها تعطیل که در خانه هستید و برنامه تفریحی ندارید از او بخواهید که در کارهایی که انجامش برایتان اندکی دشوار است به شما کمک کند. با این کار هم وقتتان پر می شود و هم احساس مردانگی بیشتری به او دست می هد.
26- فعالیت های دو نفره انجام دهید
ببینید همسرتان به چه کارهایی علاقه دارد و بعد با هم برای انجام آنها برنامه ریزی کنید. اگر علاقمند به فعالیت های ورزشی است می توانید به کوهپیمایی بروید و…
27- ببینید به چه چیزهای علاقه دارد و چه چیزهای را دوست ندارد
هر کس دوست دارد زندگی اش را آنطور که می خواهد اداره کند و خودش نقش اول زندگی اش را بازی کند. بنابراین مهم است بدانید که او به چه چیزهایی علاقه دارد و از چه چیزهایی دوری می کند. سعی کنید کارهایی که دوست ندارد را انجام دهید.
28-به او عشق بورزید
شاید این مسئله بسیاری از خانم ها را متعجب کند، اما آقایون هم دوست دارند که عاشق شوند و در مقابل عشق دریافت کنند. خیلی از خانم ها تصور می کنند که اگر با همسر خود سرد و بی احساس برخورد کنند بهتر است. متاسفانه تفکر نادرستی است؛ تا جایی که می توانید خود را نسبت به او علاقمند نشان دهید چراکه آقایون به دنبال همسری هستند که به آنها علاقه داشته و مجذوبشان باشند. به هر حال می توان گفت مردها به طور کلی به دنبال زنی هستند که بتوانند زندگی خود را با او قسمت کنند، لذت ببرند و در کنار هم به آرامش برسند.
ما هم در کنار حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیه برای شما انسانهای خواستار پاکی دعا می کنیم و منتظر نظر شما نسبت به این مطالب هستیم تا در کنار یکدیگر به سمت وضعیت مطلوب حرکت نماییم.

ممکن است این مطلب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد