خانه » همه » مذهبی » روایاتی برخوردم که قبل از ظهور حضرت دنیا پر از ظلم و ستم خواهد شد .ایا منظور این روایات خروج سفیانی هست؟؟ یا با سفیانی فرق دارد؟؟

روایاتی برخوردم که قبل از ظهور حضرت دنیا پر از ظلم و ستم خواهد شد .ایا منظور این روایات خروج سفیانی هست؟؟ یا با سفیانی فرق دارد؟؟

خدای متعال امر فرج و ظهور را در یک چشم بهم زدن و کمتر از آن میتواند اصلاح نمایند. نشانه های ظهور را نباید شرط ظهور تلقی نمود. در بین نشانه های ظهور نشانه هایی مشهور به حتمی بودن است. هیچ تطبیقی از مصادیق یا قطعی بودن وقوع آنها در منابع معتبر مشهور نیست. حتمی یعنی “محتوم من الله” است. طبق آیه قرآن وقتی امری از طرف خدا، حتمی شد، دست خدا بسته نیست. (چون یهودیان تصور مینمایند دست خدا بسته است.) بلکه دست خدا، باز است. امکان بداء و تغییر در آن امر حتمی نیز است .دو نشانه از پنج نشانه مشهور به حتمی بودن: 1. خسف در زمین بیداء؛
2. خروج سفیانی؛
ــــــ
خسف یعنی فرو رفتن در زمین و بیداء نام بیابانی میان مکه و مدینه و به معنای نابودی است. وقتی لشکر سفیانی پس از فتح مدینه از آن جا خارج می شوند و به سوی مکه حرکت می کنند، همه در بیابان بیداء به زمین فرو رفته، به طور معجزه آسا دفن می شوند. 
سفیانی نام مردی جنایت کار است که از شام قیام می کند و لشکرهایی برای کشتن شیعیان به مدینه و کوفه می فرستد و خودش هم به سمت بیت المقدس حرکت می کند؛ امام صادق‌ علیه السلام فرمود: «اگر سفیانی را ببینی، پلیدترین مردم را دیده آید. (1)؛

ـــــــــــــــــــــ
پی نوشت ها:
(1). مهدی پور، پژوهشی پیرامون علائم حتمی ظهور، ص، 187 و ج 2، ص 557.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد