خانه » همه » مذهبی » روش عضویت در کلاب‌هاوس چگونه است؟

دانلود کتاب های امتحان شده

روش عضویت در کلاب‌هاوس چگونه است؟

عصراسلام: اپلیکیشن صوتی کلاب‌ هاوس در حال تبدیل شدن به رقیب جدی یوتیوب و تلگرام است. در واقع استفاده از فضای کلاب هاوس تفاوت خاصی با گوش دادن به پادکست ندارد جز اینکه شما به طور آنلاین به مکالمات زنده و جاری گوش می‌دهید.
عملکرد کلاب‌هاوس 

خود این شرکت درمورد کلاب هاوس می‌گوید: «نوع جدیدی از خدمات شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر صدا که به کاربران این امکان را می‌دهد، در‌ همه جا صحبت کنند، داستان بگویند، ایده‌های خود را توسعه دهند و علاوه بر ارتباط با دوستان خود، رابطه‌های جدید دوستی در سرتاسر جهان را ایجاد کنند.»  
چیزی که کلاب‌هاوس را متفاوت می‌کند نبود متن، عکس و ویدیو است – این اپلیکیشن صرفا صوتی است. همچنین، همه چیز زنده و هم‌زمان اتفاق می‌افتاد. شما می‌توانید خودتان یک اتاق مجازی ایجاد کنید یا به اتاقی بپیوندید که دیگران دارند در آن صحبت می‌کنند. معمولا فقط تعداد مشخصی از افراد می‌توانند صحبت کنند و بقیه فقط می‌توانند گوش دهند. اما می‌توانید دستتان را بالا ببرید و اجازه حرف زدن بگیرید. نکته دیگر این است که این اپلیکیشن مکالمات را ضبط نمی‌کند و نمی‌توانید بعدا آن‌ها را گوش دهید، برای همین باید به طور زنده مسائل را دنبال کنید. 

اگر به موضوعات مشخصی علاقه دارید و نمی‌خواهید گفت‌وگوها را از دست بدهید، می‌توانید هنگام عضویت موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنید و اپلیکیشن وقتی مردم درباره این موضوعات صحبت می‌کنند به شما خبر می‌دهد. 

یکی از مزایای پیش‌بینی‌نشده کلاب‌هاوس این است که به خاطر جدید بودن هنوز در کشورهایی که دولت‌هایشان برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی بزرگ فعلی محدودیت قائل می‌شوند قابل دسترسی است. برای مثال، کلاب‌هاوس در مقطعی در چین قابل دسترسی بود، در حالی که دیگر شبکه‌های اجتماعی آمریکایی مانند توییتر و فیسبوک قابل دسترسی نیستند. 

تاریخچه کلاب هاوس 

کلاب‌هاوس از بهار سال ۹۸ (مارس ۲۰۲۰) راه‌اندازی شد و برای ماه‌ها به جز سرمایه‌گذاران جسورانه کسی ازآن استفاده نمی‌کرد. اما بعد از سرمایه‌گذاری اندرسن هوروویتز ( شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه که توسط مارک  اندرسین راه‌اندازی شده و روی استارتاپهای مشهوری سرمایه‌گذاری کرده است ) به سرعت بین استارتاپها و فعالان صنعت تکنولوژی محبوب شود. گفته می‌شود این اندرسن هوروویتز ۱۲ میلیون دلار روی این شبکه سرمایه‌گذاری کرد و در کنار سرمایه‌گذاران دیگر ارزش این استارتاپ که فقط ۱۵۰۰ کاربر داشت را به ۱۰۰ میلیون دلار رساند. امروزه گفته می‌شود ارزش این استارتاپ از ۱ میلیارد دلار گذشته است.
یکی از جذابیت های این برنامه حضور یک فرد سرشناس در یک اتاق گفتگو است و شما می‌توانید به حرف‌های و اتفاقاتی که تعریف می‌کنند گوش دهید، انگار که با آن‌ها مثل یک دوست در یک اتاق نشسته‌اید و صحبت می‌کنید. 

نسخه بتا کلاب هاوس در سال ۲۰۲۱ توسط افراد مشهوری مانند مانند اپرا، کوین هارت، اشتون کوچر، دریک، جرد لتو، ایوا دوورنی، تیفانی هدیش، ویرجیل ابلوه، کریس راک و افراد دیگری محبوب شد و هم اکنون در لیست برنامه‌های رو به رشد قرار گرفته است. 

عضویت در کلاب‌هاوس 

این برنامه فقط در سیستم iOS روی گوشی‌های آیفون قابل استفاده بوده و برای اندروید وجود ندارد. با این وجود شما می‌توانید آن را دانلود کرده و در لیست انتظار قرار بگیرید و نام کاربری خود را رزرو کنید. 

در حال حاضر عضویت در این برنامه فقط با دعوت دیگران امکان پذیر است. 

روش‌های عضو شدن در کلاب‌هاوس: 

۱. وقتی کسی عضو کلاب هاوس می‌شود، به‌طور خودکار دعوت‌نامه‌ای به او هدیه می‌شود که می‌تواند آن را با استفاده از شماره تلفن خود برای کسی ارسال کند. وقتی این فرد مدتی در کلاب هاوس فعالیت داشته‌باشد، بعدا می‌تواند دعوت‌نامه‌های بیشتری را برای دعوت از دوستانش داشته‌باشد. 

۲. شما می‌توانید از وبسایت کلاب هاوس بازدید کنید. از طریق App store این برنامه را دانلود کرده و نام کاربری خود را رزرو کنید. سپس برای دوستانتان که در این برنامه عضو هستند پیامی ارسال می‌شود که شما برنامه را دانلود و نام خود را رزرو کرده‌اید. در این حالت آن‌ها حتی اگر دعوت‌نامه‌ای نداشته باشند، می‌توانند از شما دعوت به عضویت کنند. 

شرکت کلاب هاوس به‌دنبال ارائه این برنامه برای تمام کاربران در سیستم عامل‌های مختلف است، اما هنوز برای ارائه عمومی آماده نیست. 

اگر موفق به دریافت دعوت شخصی شدید، می‌توانید در صورت تمایل تصویری بارگذاری کنید، سپس بررسی کنید که کدام اتاق‌ها در حال حاضر پخش زنده هستند و کدام یک از برنامه‌های آینده هستند. می‌توانید افراد را دنبال کنید و جزئیاتی مانند موقعیت مکانی خود را اضافه می‌کنید، کلاب هاوس براساس علاقمندی‌های شما، به شما اتاق های گفتگو را نشان می‌دهد. 
روش ارسال دعوت‌نامه برای دوستان خود
برای ارسال دعوت‌نامه، آیکونی شبیه به پاکت نامه وجود دارد که با لمس آن، امکان ارسال دعوت‌نامه را خواهید داشت. نکته قابل توجه این است که در صورت استفاده بیشتر از اپلیکیشن، اجازه ارسال دعوت‌نامه‌های بیشتری را خواهید داشت.

بخش‌های مختلف کلاب هاوس 

Hallway: 

این بخش همان Feed اصلی کلاب هاوس است. در این قسمت، شما اتاق‌های گفت‌و‌گو فعال را مشاهده می‌کنید. اگر هرکدام از این اتاق‌ها را دنبال کنید، در بالای صفحه برخی از آن‌ها را مشاهده خواهید‌کرد. 

Menu: 

منوی اصلی هم در بالای صفحه Hallway قابل مشاهده است که شامل قابلیت جست‌وجو اعضا و یا کلمه کلیدی، دعوت از شخصی برای عضویت، تقویمی برای مشاهده برنامه اتاق‌های گفت‌و‌گو، قسمتی برای نوتیفیکیشن‌ها و ویرایش یا مشاهده پروفایل خود است. 

Rooms: 

در این قسمت از کلاب هاوس شما با بالا و پایین کردن صفحه می‌توانید، اتاق‌های گفت‌و‌گو را مشاهده کرده و اطلاعاتی درمورد نام اتاق، اعضای و تعداد آن‌ها و… به‌دست بیاورید. این اتاق‌ها می‌توانند عمومی باشند، تا هرکسی بتواند عضو آن‌ها شود و یا یک گپ و گفت‌و‌گوی خصوصی باشد. 
هنگامی که وارد یک روم می‌شوید، دکمه‌هایی را مشاهده خواهید کرد که برای ارتباط با دیگران به کار می‌رود. اگر به عنوان «حضار» (Audience) در روم حضور داشته باشید، سه دکمه برای شما نمایش داده می‌شود.

برای خروج از دکمه «Leave» استفاده کنید و برای حرف زدن، علامت دست را لمس کنید تا درخواستی برای مدیر فرستاده شود. برای دعوت دنبال‌کنندگان خود به روم نیز از علامت «+» استفاده کنید. اگر در «صحنه» حضور داشته باشید، به جای آیکون «دست» آیکون «میکروفون» وجود دارد که می‌توان برای صحبت کردن از آن استفاده کرد.
قوانین اپلیکیشن کلاب هاوس

یکی از موارد سخت گیرانه در این قوانین این است که اگر کاربری به عنوان کاربر خرابکار شناخته شود، نه تنها از تمام امکانات کاربری و عضویت محروم میشود، بلکه فردی که او را دعوت کرده است نیز جریمه میشود. یکی دیگر از قوانینی که در اپلیکیشن Clubhouse وجود دارد این است که اگر قصد داشته باشید صدای فردی را در گوشی خود ضبط کنید برنامه به صورت اتوماتیک دستور می‌دهد که از انجام این کار پرهیز کنید. در مورد امنیت و حریم خصوصی اپلیکیشن باید گفت تقریبا تنها دسترسی لازم برای کلاب هاوس، دسترسی به میکروفون گوشی است که مورد خاصی ندارد. در نتیجه کلاب هاوس جز میکروفون به هیچ یک از بخش ها و اطلاعات گوشی شما دسترسی نخواهد داشت.

با وجود آنکه این اپلیکیشن هنوز بر روی نسخه اندروید راه اندازی نشده، اما در مدت بسیار کوتاه توانسته است رشد بسیار چشمگیری داشته باشد. بر اساس آمارهای ارائه شده توسط App figure، این اپلیکیشن در مدت کوتاهی توانسته ۳ میلیون بار دانلود بگیرد و همین در نوع خود رشد قابل توجهی به حساب می آید. حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ بار از این دانلودها تنها در ژانویه سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاده و جالب تر آنکه این وبسایت مدعی شده که ۳۰ درصد از دانلودهای اپیلیکیشن کلاب هاوس از ۲۸ ژانویه به بعد بوده است.
 

منابع: نوین‌هاب، بی‌بی‌سی، آی‌تی‌ایران

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها