خانه » همه » مذهبی » زنان رجعت کننده در رده های بالای حکومتی چه مسئولیتی دارند؟

طلسمات

زنان رجعت کننده در رده های بالای حکومتی چه مسئولیتی دارند؟


زنان رجعت کننده در رده های بالای حکومتی چه مسئولیتی دارند؟

۱۳۹۳/۰۲/۰۴


۳۳۰ بازدید

زنان رجعت کننده در رده های بالای حکومتی چه مسئولیتی دارند؟ ا

خبرگزاری شبستان: معین الاسلام بااشاره به نام ۸ زن از ۱۳ زن رجعت کننده، گفت: امام صادق(ع) می فرمایند این زنان درخدمت حکومت امام هستند و مدال افتخاری است برای آنها به جهت خدماتی که در زمان حیات خود داشتند و . . .

زنان رجعت کننده در رده های بالای حکومتی چه مسئولیتی دارند؟ ا

خبرگزاری شبستان: معین الاسلام بااشاره به نام ۸ زن از ۱۳ زن رجعت کننده، گفت: امام صادق(ع) می فرمایند این زنان درخدمت حکومت امام هستند و مدال افتخاری است برای آنها به جهت خدماتی که در زمان حیات خود داشتند و . . .

مریم معین الاسلام، مدیر موسسه علمی فرهنگی “زنان منتظر” در گفت و گو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه زنان در عصر ظهور امام عصر(ع) مانند بقیه انسان ها به رشد و پیشرفت روحی و مادی می رسند، گفت: براساس روایات، امام عصر(ع) بعد از ظهور دستی بر سر مردم می کشند تا عقل تمام انسان ها شکوفا شود. به طوری که عصر شکوفایی عقل ها و خردهاست، زنان نیز تحت این عنایت حضرت قرار می گیرند و به رشد و تعالی عقل و خرد نیز می رسند.

وی بااشاره به دیگر ویژگی های زنان در عصر ظهور، خاطرنشان کرد: بنابر روایات زنان در عصر ظهور درحالی که در خانه هایشان هستند از نظر علمی به مرتبه صدور فتوا و قضاوت و داوری می رسند و از نظر علمی رشد پیدا کرده و به مرحله اجتهاد دست پیدا می کنند.

معین الاسلام با بیان اینکه رسیدن به مرحله اجتهاد از جهت ایمان و تقواست، اظهارداشت: زنان در عصر ظهور با توجه به رشدی که در عرصه علم و تقوا پیدا کردند، خود را در خدمت امام زمان(ع) و حکومت ایشان قرار می دهند و هیچ وقت به دنبال سهم خواهی در حکومت جهانی نیستند. بلکه در خدمت اعتلای توحید در عصر ظهور هستند.

مدیر موسسه علمی فرهنگی زنان منتظر با بیان اینکه امام عصر(ع) فرموده اند که بعد از ظهور تمام احکام فراموش شده دین احیا می شود، تصریح کرد: همانطور که زن ها در زمان پیامبر اسلام در عرصه های سیاسی، اجتماعی و علمی حضور داشتند ولی در عین حال مسئولیت اصلی مادری و همسری خود را فراموش نمی کردند، زنان در عصر ظهور در خدمت حکومت هستند ولی به دنبال سهم خواهی و مسئولیت های حکومتی نیستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به روایت امام باقر(ع) که از 313 یار مهدی 50 نفر آنها زن هستند، این زنان در این رده بالای حکومتی چه مسئولیتی دارند؟ افزود: از مجموعه روایات درمی یابیم که این زنان مسئولیت هایی که مخصوص خانم هاست و مردان قادر به انجام آن نیستند، را برعهده دارند.

معین الاسلام ادامه داد: آیت الله جوادی آملی می فرمایند که زنان در عصر ظهور عمدتا به کارهایی چون خدمت در مراکز آموزشی، مراکز درمانی و در کل وظایفی که مربوط به خانم هاست، می پردازند. در عین حال آنها از نظر معنوی و دینی به مرتبه ای می رسند که حرص و ولع رسیدن به مناصب دولتی را ندارند و خود را در خدمت ولی خدا می بینند. بنابراین هر کاری را که ولی خدا از آنها بخواهد، آنها انجام می دهند.

این پژوهشگر مهدوی امنیت کامل برای زنان را از دیگر ویژگی های عصر ظهور دانست و بیان داشت: در روایات آمده است؛ زنان درحالی که تمام جواهرات خود را حمل می کنند، از شرق به غرب عالم می روند و به تنهایی به مکه می روند. درحالی که هیچ خطری آنها را تهدید نمی کند، زنان با برخورداری از چنین امنیتی به تمامی مسئولیت های خود عمل می کنند.

وی با بیان اینکه در عصر ظهور جامعه آرمانی که بشر همیشه در آرزوی رسیدن به آن بوده ایجاد می شود، گفت: با توجه به اینکه زنان نیمی از پیکره جامعه را تشکیل می دهند، زمانی که این جامعه برپا می شود، زنان جایگاه انسانی خود را پیدا می کنند و از کمترین مشکل برخوردارند. این درحالی است که پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند زنان قبل از ظهور به جامعه جاهلیت برمی گردند و ارزش خود را از دست می دهند ولی بعد از ظهور این جایگاه مشخص می شود و بسیاری از مشکلات از بین می رود.

معین الاسلام با اشاره به رجعت زنان در عصر ظهور، خاطرنشان کرد: در روایت معتبری از امام صادق(ع) نقل شده است که 13 زن در زمان ظهور به این دنیا باز می گردند ولی اسم تنها 8 نفر آنها در روایات نقل شده است، امام صادق(ع) در ادامه روایت می فرمایند این زنان در خدمت حکومت امام قرار می گیرند و این مساله مدال افتخاری است برای آنها به جهت خدماتی که در زمان حیات خود داشتند.

مدیر موسسه علمی فرهنگی “زنان منتظر” ادامه داد: توفیق درک عصر ظهور برای هر انسانی یک امتیاز محسوب می شود و این امتیاز به پاس خدماتی است که هر فرد در زمان حیات خود انجام داده است، همه این زنان در عرصه اعتقادی، دفاع از امامت و غیره نشان دادند که لیاقت این را دارند که باری را از حکومت حضرت به دوش بردارند.

وی با بیان اینکه در هیچ روایتی نامی از رجعت زنان کافر به دنیا در عصر ظهور نیامده است، گفت: براساس روایات مومنان محض و کافران محض در عصر ظهور به دنیا برمی گردند تا مومنان به مرتبه کمال و کافران به اوج رذالت برسند ولی درخصوص برگشت زنان کافر به دنیا روایتی در دست نیست.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد