خانه » همه » مذهبی » زیارت قبر امام حسین(ع) از سوی امامان

زیارت قبر امام حسین(ع) از سوی امامان


زیارت قبر امام حسین(ع) از سوی امامان

۱۳۹۲/۱۱/۲۰


۱۵۲۸ بازدید

ایا در سیره امامان زیارت امام حسین(ع) هست؟ اگر نه چرا؟

به این نکته ها توجه کنید  : 1-امویان و عباسیان مخالف سرسخت زیارت قبر امام حسین علیه السلام بودند . امام حسین علیه السلام را امویان کشتند و آنان  اجازه رفتن مردم به زیارت قبر امام حسین را نمی دادند چون رفتن مردم به کربلا و زیارت امام حسین برای حکومت آنان زیان داشت و مردم را بر ضد آنان تحریک می کرد .  عباسیان هم مخالف رفتن مردم به کربلا و زیارت قبر امام حسین علیه السلام بودند و همین عباسیان بودند که قبر امام حسین علیه السلام در کربلا را تخریب و با خاک یکسان کردند . بر این اساس نباید توقع داشته باشیم که امامان در آن عصر می توانستند به آسانی به کربلا بروند .
2- صفوان جمال می گوید : به  امام صادق علیه السلام عرض کردم : آیا شما هم  امام حسین را زیارت می کنید ؟ فرمود : چطور زیارت نمی کنم در حالیکه خداوند او را زیارت می کند .( وسائل الشیعه ج 10 ، ص 374 ،کتاب الحج ، ابواب المزار باب 57 ح 2 ) از این روایت به اجمال بر می آید که امام صادق علیه السلام امام حسین علیه السلام را زیارت کرده است گرچه صد در صد نیست .
3-از حضرت امام باقر علیه السلام نقل شده است که فرمود : پدرم امام سجاد علیه السلام در بیرون شهر برای خودش آلونکی ساخته بود و به دور از مردم در آنجا خلوت می کرد و از همانجا به زیارت حضرت علی علیه السلام و امام حسین علیه السلام می رفت . ( بحار الانوار چاپ ایران ج 100 ص 266 ح 9 به نقل از فرحه الغری ) از این روایت استفاده می شود که امام سجاد به کربلا رفته و قبر پدرش را زیارت کرده است . از این روایت بر می آید که امام تنها و به صورت مخفیانه می رفته است .
4- امام سجاد علیه السلام روز اربعین به کربلا رفتند و قبر امام حسین علیه السلام را زیارت کردند .
5- امام زمان علیه السلام به زیارت کربلا می رود و کسی نمی تواند مانع او باشد .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد