خانه » همه » مذهبی » سلام. بیماری زود انزالی دارم ۳۱ سالم و یک سال ازدواج کردم. در اسلام برای درمان این مشکل راهکاری وجود دارد. ذکری دعایی توسلی مجرب بدهید . تشکر

سلام. بیماری زود انزالی دارم ۳۱ سالم و یک سال ازدواج کردم. در اسلام برای درمان این مشکل راهکاری وجود دارد. ذکری دعایی توسلی مجرب بدهید . تشکر

پرسشگر عزیز و گرامی!
از نظر علم روانشناسی، انزالی که برخلاف میل شخص و بدون کنترل او انجام گیرد را انزال زودرس گویند که بر طبق آن فرد از زمان انزال و کیفیت رابطه ناراضی است و این نارضایتی می‌تواند یک‌طرفه یا دوطرفه باشد، به‌طوری‌که حتی اگر شریک جنسی فرد از زمان انزال ناراضی باشد، انزال را زودرس گویند.
زودانزالی در مردان پدیده شایعی است که عوامل متعددی در بروز و ظهور آن نقش دارد که به‌صورت فهرست‌وار عبارتنداز:
1. خودارضایی؛ متأسفانه یکی از عوارض پدیده خودارضایی، زودانزالی است که سبب انزال زودرس مردان می‌گردد.
2. عوامل روانی بازدارنده (عواملی مانند اضطراب در حین عمل زناشویی، احساس گناه یا افسردگی می‌توانند موجب انزال زود رس شوند).
3. فاصله زیاد بین روابط جنسی (وقتی‌که احساسات جنسی بین زوجین متراکم می‌شود، معمولاً کنترل یک باره آنها سخت می‌شود و منجر به انزال زودرس می‌شود.)
4. تجربه جنسی کم (بیشتر افراد در اوایل زندگی زناشویی دچار این مشکل می‌شوند و به‌مرور زمان با تجربه بیشتر مشکلشان رفع می‌گردد).
5. عوامل پزشکی بازدارنده (عواملی نظیر آسیب جسمی، تداخلات دارویی در هنگام درمان بعضی بیماری‌ها و مشکلات هورمونی ازجمله عوامل پزشکی هستند که منجر به انزال زودرس می‌شود).
خوشبختانه برای زودانزالی راهکارهای درمانی متعدد وجود دارد؛ البته درمان زودانزالی باتوجه به عامل ایجادکننده آن متغیر است. راهکار اسلام برای مقابله با پدیدهٔ زودانزالی عمدتاً پیشگیرانه است پرهیز از خودارضایی، روابط نامشروع جنسی و نیز توجه به ازدواج به هنگام، آمیزش جنسی در آخر شب و محیطی ایمن ازجمله عواملی است که مانع ابتلا به زودانزالی می‌گردد.
امروزه زودانزالی درمان قطعی دارد و بسیاری از افراد مبتلا به زودانزالی با برقراری رابطه جنسی صحیح با همسر و ارضای کامل جنسی به تدریج بر مشکل خود غلبه می‌کنند و نیاز به درمان خاصی هم ندارند.
امروزه راهکارهای بسیاری از تکنیک‌های مختلف روانشناختی گرفته تا دارو درمانی برای درمان انزال زودرس وجود دارد که روانشناسان و روانپزشکان در صورت لزوم آن را تجویز می‌کنند و مشکل زودانزالی را به‌صورت قطعی درمان می‌کنند، بنابراین باز جای هیچ گونه نگرانی نیست.
برای مقابله با انزال زودرس نیاز به راهکارهای عملی است با صرف دعا و گفتن ذکر امکان درمان به تنهایی وجود ندارد.
راهکارهای کابردی
پیشنهاد ما این است که اگر از انزال زودرس در رنج هستید و یا اینکه به دلایل دیگری نیاز دارید تا زمان ارگاسم را به تأخیر بیندازید از روش‌های ذیل استفاده نمایید.
1- به دست آوردن میزان نیاز: اگر نیاز جنسی شما بیشتر از دفعاتی باشد که مقاربت با همسرتان دارید، در این صورت میزان تحریک‌پذیری شما زیاد خواهد بود، درنتیجه با زیاد کردن تعداد مقاربت‌ها می‌توانید از حساسیت جنسی خود بکاهید و زمان رسیدن به ارگاسم را نیز افزایش دهید.
2- استفاده از کاندوم: کاندوم می‌تواند میزان اصطکاک پوست آلت را کاهش داده و سبب تأخیر در تحریک گردد. همچنین می‌توانید از کاندوم‌های تأخیری استفاده کنید.
3- به‌کارگیری تکنیک توقف و شروع: در این روش مرد در مرحله نزدیک انزال حرکات جنسی را متوقف و پس از فروکش کردن احساس انزال، حرکات را ادامه می‌دهد و این کار را چند بار تکرار می‌کند و سپس اجازه می‌دهد انزال صورت گیرد با این روش فرد پس از مدتی می‌تواند زمان انزال خود را بالا ببرد.
4- تکنیک ماستر و جانسون: این روش شامل یادگیری، تشخیص و کنترل احساسات و رفتارهایی است که منجر می‌شود فرد به اوج نقطه لذت جنسی برسد و انزال صورت گیرد، این روش نیاز به اراده و تمرین زیاد دارد، اما ازجمله مؤثرترین روش‌های درمانی است که تاکنون برای درمان انزال زودرس شناخته‌شده است، بر طبق آن فرد در ابتدا توسط همسرش، تحریک می‌شود و هر بار که به نزدیک نقطه اوج لذت جنسی می‌رسد، عمل تحریک را متوقف و بعد از چند لحظه که احساسات فروکش کرد، دوباره اقدام می‌نمایند، بعد از چند روز تمرین اولیه، سکس به روشی که مرد در زیر و زن در بالا قرار می‌گیرد عمل تکرار می‌شود به این صورت که مرد در زمان نزدیک شدن به اوج نقطه جنسی با آگاه کردن زن که در اینجا کنترل عملیات جنسی را در دست گرفته، او را باخبر می‌سازد تا رابطه را کنترل کند، بر طبق این روش که ازجمله بهترین روش‌های درمانی است، فرد بعد از چندین هفته تمرین و ممارست، به مرحله‌ای می‌رسد که کنترل رابطه جنسی برایش شرطی می‌شود و می‌تواند با کنترل احساسات سکسی خود، هم‌زمان رابطه جنسی‌اش را زیاد کند و هم شریک جنسی‌اش را ارضاء کند.
5- تمرین ماهیچه‌های کف لگن: این تمرین روی ماهیچه‌هایی کار می‌کند که مسئول نعوظ و انزال در مردان هستند. برای پیدا کردن آن‌ها در حین ادرار کردن، ادرار خود را نگاه دارید و سپس رها کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا این عضله‌ها را پیدا کنید و بتوانید آنها را کنترل کنید. بعد از شناسایی این ماهیچه‌ها حتی در حالت عادی هم (در حین دیدن تلویزیون، کار و غیره) می‌توانید مرتباً آنها را منقبض کرده برای چند ثانیه نگاه دارید و سپس رها کنید. پس اول مدتی وقت صرف کنید تا این عضلات را پیدا کنید. بعد که دیگر بدون ادرار کردن هم آنها را تحت کنترل داشتید می‌توانید از دو سری 10 تایی صبح و شب یعنی 20 تا صبح و 20 تا شب شروع کنید و عضلاتتان را منقبض کنید، برای چند 1 تا 3 ثانیه نگهدارید و بعد رها کنید. هر هفته 10 تا به این تمرین‌ها اضافه کنید زمانی که تعداد آنها رسید به 50 یا 60 تا صبح و 50 تا 60 تا شب همین عدد آن را نگهدارید. وقتی‌که به انجام تمرین‌ها عادت می‌کنید دیگر حتی لازم نیست که فقط صبح آنها را انجام دهید می‌توانید در طول روز آنها را به‌مرور انجام دهید. در ضمن اگر عضلات کف لگن قوی داشته باشید دچار عوارض بالا رفتن سن هم نخواهید شد چون اکثراً در افراد کهن‌سال قدرت نعوظ کم می‌شود و زاویه آلت به سمت پایین تغییر می‌کند اما با داشتن عضلات کف لگن قوی این عوارض بسیار کمتر می‌شوند. این را تأکید کنم که نتیجه این تمرین‌ها حداقل پس از شش ماه اگر به‌طور مرتب انجام شوند بروز می‌کنند. توقع تأثیر یک‌شبه نداشته باشید.
6- روش معاشقه در درمان انزال زودرس: یکی از دلایل انزال زودرس این است که آقایان تشریفات آغازین یک رابطه را برای همسر به‌جا نمی‌آورند. مانند معاشقه و بوسیدن. اگر این تشریفات انجام بگیرد آقایان به مشکل زودانزالی برخورد نمی‌کنند، این هم به این دلیل است که زمان انزال در خانم‌ها طولانی‌تر از آقایان هست و بدین ترتیب زمانی بیشتری طول می‌کشد که آقایان به انزال برسند و زمان انزال آقایان به زمان انزال در خانم‌ها نزدیک‌تر می‌شود و بنا به تعریف زودانزالی اتفاق نمی‌افتد.
بعضی وقت‌ها زمان انزال جنسی در خانم‌ها بسیار طولانی هست و در این صورت باید تشریفات مفصل‌تری انجام بگیرد. بعضی از اوقات خانم‌ها در حین یک رابطه جنسی حواسشان به‌جاهای دیگر هست ولی مردها همیشه حواسشان کاملاً متمرکز هست و این باعث می‌شود که مردها زودتر از خانم‌ها به انزال برسند.
پیامبر اسلام حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرمایند: «چون کسی خواهد که با زن خود جماع کند به روش مرغان به نزد او نرود، بلکه اول با او دست‌بازی و خوش طبعی کند و بعدازآن جماع کند». حضرت علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «هرکسی که می‌خواهد با همسر خود نزدیکی کند، تعجیل نکند که زنان را کارها است».
7- تکنیک فشار: بر طبق این روش با فشار دادن انتها یا سر آلت تناسلی قبل از انزال، از انزال جلوگیری می‌شود که دلیل جلوگیری کردن آن این است که با فشار آوردن به این نقاط فشارخون در این نقاط کم می‌شود و درنتیجه نعوظ یا ارکیسون کم می‌شود و انزال دیر انجام می‌پذیرد.
8- پوزیسیون خوب هنگام مقاربت: روش‌های معمول (مرد در بالا) کمک خیلی زیادی به درمان انزال زودرس نمی‌کند، برای درمان می‌بایست از روش‌های جنسی که در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را با فعالیت زیاد کنترل می‌کند ازجمله بهترین روش‌ها برای درمان می‌باشند.
9- درمان‌های روانی – عاطفی: یکی از بهترین‌ها و مؤثرترین روش‌ها برای رفع انزال زودرس و افزایش لذت در روابط زناشویی، جایگزینی عشق‌بازی در رابطه جنسی است، بدیهی است در زمانی که عشق‌بازی در رابطه جنسی برقرار باشد و دو طرف در حال عشق‌بازی با یکدیگرند، دیگر زودانزالی معنی خود را از دست می‌دهد! کارهایی مثل نوازش، تحریک کلامی و بدنی زن قبل از دخول و کارهایی مانند توجه و دادن احساس قدرت به مرد در رابطه، می‌توانند به این مهم کمک کنند. (به‌طور خلاصه اگر زن و مرد در هنگام سکس مشغول عشق‌بازی باشند به دلیل اینکه رضایت جنسی هر دو طرف ایجاد می‌شود، زودانزالی به‌طورکلی برطرف می‌شود). ازجمله درمان‌های روانی، تمرکز بر اموری به‌غیراز سکس مثل یک موزیک آرامش‌بخش و…. به‌جای تمرکز بر اندام طرف مقابل و یا حالات سکس است. این روش روشی کارآمد است. بر اعصاب خود مسلط شوید و اصول آرامش را تمرین کنید.
10- استفاده از راهکارهای کمکی:
1. استحمام آب سرد و همچنین گرفتن دوش آب سرد (در فصول مناسب)، روزی دو تا سه بار.
2. نوشیدن چای گل‌گاوزبان به‌جای چای معمولی؛ زیرا به دلیل مقدار زیاد پتاسیم برای تقویت اعصاب و قلب بسیار مفید است.
3. استفاده از دم‌کرده دارچین؛ زیرا این ماده علاوه بر تقویت اعصاب آن را تحریک می‌کند و بدیهی است در کسانی که غالباً بدون تحریک و نعوظ، انزال می‌شوند، تحریک شدن ضروری است تا انزال آنها دست‌کم با تحریک همراه باشد.
4. خوردن مقویات مانند شیر نارگیل و تخم‌مرغ و نیز خوراکی‌های آهن‌دار مثل توت‌فرنگی، گلابی، لوبیا، عدس، هویج، کلم‌قمری، بلوط انار، بادام، موز و انگور نیز در رفع این عارضه مؤثر است.
5. خوردن خوراکی‌هایی که منبع ویتامین B هستند مثل دل، قلوه، جگر و سیرابی.
6. انجام ورزش روزانه و در حد مناسب.
7. از تغذیه مناسب بهره گرفته شود از خوردن ماست و ترشی و نیز مواد غذایی تحریک‌کننده غریزه جنسی خودداری شود.
8. با مراجعه به روانپزشک از داروهای مناسب استفاده شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد