خانه » همه » مذهبی » شبهای پیشاور

شبهای پیشاور


شبهای پیشاور

۱۳۹۳/۰۷/۲۷


۸۱۳ بازدید

چه دلیلی وجودداردکه شبهای پیشاورمتن پیاده شده مناظرات سلطان الواعظین است نه کتابی رمان گونه که ایشان نوشته اند؟

1 – امکان رمان بودن آن وجود ندارد.
2 – فراوانی مخالفان با مکتب اهل بیت عصمت وطهارت علیه السلام بخصوص در منطقه مورد مناظره هیچ احتمال خلاف واقع بودن مطلب نداده اند.
3 – گزارشهای متعدد مبنی بر وقوع نشستها مورد گواهی عام و خاص ، موافق و مخالف برگزاری وجود دارد.
4 – فراوانی دشمن ، تضعیف کنندگان و تکذیب کنندگان و نویسندگان نقد و بررسی و ابطال این کتاب شریف به دنبال تخریب وجهه کسانی را که از فرهنگ اهل بیت علیهم السلام دفاع مینمودند، گواهی بیّن بر وقوع نشستها ست .
5 – همه اعتراف دارند (از شیعه وسنی ) که این کتاب محصول سفر فقید سعید مرحوم آیت الله علامه حاج سلطان الواعظین شیرازی به پاکستان و مشروح مذاکره و مناظره او در طول ده شب با بعضی از علمای اهل سنت در پیشاور است
6 – رمان واژه ای فرانسوی است به معنای داستانی که به نثر نوشته شود و شامل اتفاقات و حوادثی ناشی از تخیل نویسنده باشد و آن، اقسامی دارد. رمان آموزشی که داستانی است شامل مطالب علمی، طبیعی و فلسفی، رمان پلیسی که داستانی حاکی از حوادث مربوط به دزدی، جنایت و کشف آن‌ها توسط کاراگاهان زبردست است، رمان تاریخی که داستانی است که اساس آن مبتنی بر وقایع تاریخی باشد و رمان عشقی که داستانی است که شالودهٔ آن بر عشق نهاده باشد )فرهنگ فارسی معین(
خوب بود مشخص می کردید که – شبهای پیشاور – از کدام نوع آن است . در حالی که دادگاه تاریخ مخالفان نظری شیعه را درمعرض محکمه وجدان انسان های بیدار قرار داده است .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد