طلسمات

خانه » همه » مذهبی » شبکه های اجتماعی کالبد شیطان در آخرالزمان!!

شبکه های اجتماعی کالبد شیطان در آخرالزمان!!


شبکه های اجتماعی کالبد شیطان در آخرالزمان!!

۱۳۹۳/۱۱/۱۵


۷۲ بازدید

آخرالزمان و رسانه های مجازی(۳)

شبکه های اجتماعی کالبد شیطان در آخرالزمان

خبرگزاری شبستان: مدیرگروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با اشاره به کارکردهای شیطانی شبکه های اجتماعی در آخرالزمان، گفت: از بین بردن روحیه نجابت، عفّت و شهوت گرایی محض در لایه های رویی و زیرین شبکه های اجتماعی قابل مشاهده است.

آخرالزمان و رسانه های مجازی(3)

شبکه های اجتماعی کالبد شیطان در آخرالزمان

خبرگزاری شبستان: مدیرگروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با اشاره به کارکردهای شیطانی شبکه های اجتماعی در آخرالزمان، گفت: از بین بردن روحیه نجابت، عفّت و شهوت گرایی محض در لایه های رویی و زیرین شبکه های اجتماعی قابل مشاهده است.

حجت الاسلام رحیم کارگر در گفت و گو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه یکى از مسائل بسیار مهمّ قرآنى که کمتر مورد بررسى علمی و عملی قرار گرفته، پیش گویى ها و خبرهاى غیبى قرآن است، گفت: در این کتاب مقدس علاوه بر وقایع و حوادث گذشته از وقایع دیگرى هم بحث شده که قرآن از وقوع آن ها در آینده خبر مى دهد. یکی از آینده نگری های شگفت قرآن، پیشگویی های فراوان درباره گستردگی و تنوع و کثرت برنامه های شیطان و آگاهی بخشی از خطرات و ضررهای او برای انسان و در خطر افتادن سعادت و خوشبختی و کمال او به شکل های مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع نادیده گرفتن این واقع نگری و آینده نگری قرآن و روایات، نادیده گرفتن آینده روشن و مطلوب خود انسان است، ابزار شیطانی برای اغوا و گمراه گری و غافل سازی انسان، روز به روز بیشتر و متنوع تر می شود و دایره نفوذ و وسوسه گری او وسیع تر و کارسازتر…!! قرآن شیطان را به عنوان موجودى فریب کار و مکّار معرّفى مى کند که در نزاع و تضادّ با آدم و فرزندان آدم بوده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت و این همان نزاع مستمر و همیشگی بین خیر و شر و حق و باطل و پلیدی و زشتی و خوبی و بدی است!!

حجت الاسلام کارگر اظهارداشت: هر چه زمان به مصاف نهایی واپسین حق و باطل و غلبه کامل خیر و خوبی و آگاهی بر تاریکی و گمراهی نزدیک تر می شود، بر شدت نزاع حق و باطل نیز افزوده می شود و سپاهیان ابلیس بخصوص در برهه حساس تاریخ بشر (آخرالزمان) بر تلاش خود برای وسوسه گری و اغواگری می افزایند.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با بیان اینکه اگر دوره آخرالزمان، دوره سلطه فرهنگ شیطانی نامیده شود، این پیش بینی دور از حقیقت نخواهد بود، تصریح کرد: در این زمان شاخص عمومی جهت گیری ها و حرکت ها به سمت اهداف، منویات و برنامه های شیطانی است. یکی از ابزار مهم و موثر فرهنگ شیطانی، بدون اغراق شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و نت است !! سخن گفتن از وسوسه‌های شیطان و یا شیاطین به معنای هر کسی و یا هر چیزی است که می‌کوشند تا به روش‌های گوناگونی، آدمی را از مسیر تکاملی و رشدی بیرون رانده و به سمت و سوی شقاوت و بدبختی بکشاند.

وی با اشاره به آیه 208 سوره بقره در این زمینه افزود: خداوند در آیه 208 سوره بقره به ابزار و شیوه های شیاطین انسانی و جنی اشاره کرده، می فرماید: “یا ایهاالذین آمنوا ادخلوا فی السلم کافه و لا تتبعوا خطوات الشیطان انه عدو مبین؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید همگی در صلح و آرامش و صفا وارد شوید و گام‌های شیطان را پیروی نکنید که او دشمن آشکار است.” ایجاد آرزوهای واهی و خیالی و فریبکارانه و روابط ناسالم و مخرب از ترفندها و روش‌هایی است که شیاطین برای نفوذ در جامعه و دستیابی به اهداف خود از آن سود می‌برند.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه همان طور که شهوت آمیخته با گوشت و خون آدمى است، شیطان نیز در گوشت و خون انسان جارى است و بر تمام پیرامون دل احاطه دارد، ادامه داد: از این رو پیامبر (ص) فرمود: “براستى که شیطان همانند خون که در رگ ها جارى است در وجود انسان جریان دارد…”

این پژوهشگر مهدوی شبکه های اجتماعی را ابزار نوین شیطانی در زمان حاضر دانست و بیان داشت: هر انسان عادی و منصف و هر محقق عالمی با اندک مطالعه و بررسی کارکردهای شبکه های اجتماعی، می داند که این شبکه های مجازی محل ظهور و بروزاغواگری ابلیس با تمامی ابزار و وسایل و برای تمامی رده های سنی و جنسیتی و. . . ( لاغوینهم اجمعین ) است.

وی خاطرنشان کرد: شبکه اجتماعی ساختاری اجتماعی است که از گره‌هایی (که عموماً فردی یا سازمانی هستند) تشکیل شده‌است که توسط یک یا چند نوع خاص از وابستگی – مانند ایده‌ها و تبادلات مالی، دوست‌ها، خویشاوندی، لینک‌های وب، سرایت بیماری‌ها (اپیدمولوژی) – به هم متصل اند. در شبکه اجتماعی مجازی ارتباط افراد و سازمان ها یا گروهه ا رو در رو و بدون واسطه نیست بلکه به ابزاری به نام اینترنت بستگی دارد.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه این روزها وقتی صحبت از شبکه اجتماعی در اینترنت می شود، در واقع در حال صحبت از نوع مجازی و غیر قابل لمس شبکه ای از ارتباطات انسانی هستیم که در این مدت کم شاهد پیامدهای بسیار سوء و مخرب آن هستیم، گفت: هر چند می تواند آثار مثبت و درخور توجهی نیز داشته باشد!! هر شبکه اجتماعی فرهنگ ارتباطاتی خاص خود را دارد، یعنی منش و گفتار مخصوص و منحصر به فردی را برای خود برگزیده است. البته می‌توان شبکه هایی را یافت که فرهنگ ارتباطاتی تقلیدی برای خود برگزیده اند. فرد با عضویت در هر شبکه اجتماعی درگیر نوع خاصی از فرهنگ ارتباطاتی می‌شود که شامل: برخورد، تکیه کلام، اصطلاحات مخصوص، رفتار، تیپ شخصیتی و ظاهری و… است. بدون تردید، میزان تأثیرپذیری فرد از این محیط، صفر مطلق نخواهد بود.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با بیان اینکه پس هر شبکه اجتماعی، هویت مطلوب خود را ترویج می‌کند، اظهار داشت: طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۱۲ به انجام رسید، ۵۳% از کابران، تغییرات رفتاری ناشی از فعالیت در شبکه های اجتماعی را تایید کردند و ۵۱% به تغییرات منفی اعتراف نمودند. دسته دوم معتقد بودند که این شبکه ها با ایجاد حس مقایسه، کیفیت زندگیشان را مخدوش ساخته و حس دلگرمی و اطمینان را از ایشان سلب کرده است.

وی با اشاره به اینکه به اعتقاد محققان این جنبه از کاربری در شبکه های اجتماعی بسیار قابل تامل است، افزود: در سایت های جمعی، افراد همواره سعی می کنند که بهترین جنبه زندگی خود را معرفی کنند؛ این رفتار حس مقایسه را در دیگران برمی انگیزد که نتیجه آن چیزی جز ایجاد احساسات منفی نیست. در این مطالعات، دو سوم کاربران از اختلالات خواب پس از فعالیت در شبکه های اجتماعی شکایت داشتند و ۵۵% اعتراف کردند در صورت عدم دسترسی به اکانت خود، دچار اضطراب و نگرانی می شوند.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه از دیگر اثرات مخرب شبکه های اجتماعی خصوصاً فیس بوک، ترس از برخورد رو در رو به ویژه در افراد مضطرب است، تصریح کرد: قلدری اینترنتی نیز یکی دیگر از عوارض نامطلوب این شبکه هاست. همان طور که اشاره شد، سن اکثر کاربران زیر ۳۰ سال است و اغلب آنان نوجوانند. طبق آمار ارائه شده از سوی EIE – سازمانی با هدف ایمن سازی اینترنت برای کودکان و خانواده ها- ۹۵% از نوجوانان شاهد قلدری اینترنتی در شبکه های اجتماعی بوده اند و ۲۳% از آنان خود قربانی این رفتار شده اند.

این پژوهشگر مهدوی ادامه داد: متاسفانه امروزه نه تنها فعالیت در شبکه های اجتماعی از کنترل خارج شده، بلکه نیاز دائم ما به اینترنت نیز از حد گذشته است و… حال به روشنی می توان این شبکه های اجتماعی را مویرگ هایی دانست که شیطان از طریق آنها بر جان و روح و ذهن افراد نفوذ می کند و زمینه ای برای پر رنگ شدن ترفندهای ابلیس گشته است !! !

وی گفت: ابلیس ظهور حضرت مهدی را پایان راه خود می داند و به همین جهت هر روز می کوشد بر تعداد یاران و سپاهیان جهل خود بیفزاید تا مانع تحقق این وعده بزرگ الهی شود !! به همین جهت در آخرالزمان و قبل از ظهور ، دینداری و حفظ ایمان و گناه نکردن بسیار مشکل است . این مساله حتی تا زمان ظهور هم کشیده می شود و وقتی که در صبح روز 23 رمضان ندایی از جبرئیل مردم را به پیروی از حضرت مهدی (ع) فرا می خواند. در عصر همان روز شیطان ندا می دهد که حق با حضرت مهدی (ع) نیست و با فلان خاندان است! در این زمان بسیاری از مردم منحرف می شوند. (بحارالانوار، ج2، ص231) و البته شخصیت های پلید آخرالزمانی ( چون دجال و سفیانی و … ) روی دیگر سکه ابلیس هستند !! سفیانی شخصیتی حقیقی و مفسد و ظالم از آل ابی‌سفیان است که هم زمان با ظهور مهدی موعود(عج) از دو جبهه‌ به سوی سپاهیان و هواداران آن حضرت لشگرکشی می‌کند امّا دجال یک فرد یا جریان عجیب و پر رمز و رازی است که فتنه گری و فساد انگیزی خویش را از سالیان پیش از ظهور و با استفاده از ابزارهایی پیشرفته و کارآمد در عرصه جهانی آغاز می نماید و بیشتر مردم جهان را از فضای معنوی و آرمان‌های مهدوی دور می‌سازد

حجت الاسلام کاگر با بیان اینکه حال می بینیم که این ابزار فتنه و فساد داخل هر خانه ای شده و شامل تمامی گرو های سنی می شود، ادامه داد: “در آن زمان، فتنه ها چونان پاره‌های شب تاریک، شما را فرا می‌گیرد و هیچ خانه‌ای از مسلمانان در شرق و غرب عالم نمی‌ماند؛ مگر اینکه فتنه‌ها در آن داخل می‌شوند.” ۵( الملاحم و الفتن، ص ۳۸٫) و آیا این ابزار امروزه می تواند چیزی جز فضای مجازی و شبکه های مجازی اجتماعی باشد.

این پژوهشگر مهدوی خاطرنشان کرد: با مروری گذرا به فعالیت های این شبکه ها می توان همه رگه های فساد و انحراف را در فعالیت ها و کارکرد های آنها مشاهده کرد و اگر اندکی دیر بجنبیم، دیگر هیچ کاری نمی توان انجام داد!! پس وقتی که کار از کار گذشت و سر رشته امور از دست خارج شد، باید به فکر چاره باشیم ؟؟پس کی و چه زمانی با آینده نگری درست و آینده پژوهی عمیق، باید عوارض و پیامدهای فوق العاده خطرناک اینها را شناسایی و رصد کنیم و هشدارهای لازم را به برنامه ریزان و سیاست گذاران فرهنگی بدهیم !!؟؟

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه دیده بان فرهنگی ما بسیار ضعیف شده، به همان اندازه که فرهنگ سالم و انسانی ما مورد بی مهری و مظلومیت واقع شده است، اظهار داشت: تاسف بارتر آنکه به اسم آزادی و سرگرمی و تفریح و ارتباطات اجتماعی و …. جوانان و نوجوانان مظلوم و معصوم خود را دست بسته و چشم بسته در اختیار شبکه های شیطانی مجازی قرار دهیم و انتظار داشته باشیم همه آنها و جامعه دینی ما صحیح و سالم از این فضای غبار آلوده بیرون بیاید!!؟؟

حجت الاسلام کارگر با اشاره به اینکه هشدار اینجانب و سایر دلسوزان به معنای نادیده گرفتن این فضا یا محروم کردن افراد از آن نیست، گفت: بلکه خواست است که فضای سالم و مطلوب فرهنگی برای چنین موج های کاذب و پوشالی در نظر گرفت !!! الان ابلیس در اوج شیطنت و اغواگری قرار دارد و ما در پی جلب نظر چند فرد… !!!

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت با اشاره به کارکردهای شیطانی شبکه های اجتماعی در آخرالزمان، تصریح کرد: با مطالعه و تحقیق در همه کارکردهای شبکه های اجتماعی می تواند فعالیت ها و آثار پنهان و آشکار زیر را به خوبی رصد کرد.

وی با بیان اینکه تمامی موارد زیر با بررسی آماری و دقیق مطالب و محتوای شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی (چون فیسبوک و توئیتر و …) به راحتی قابل اثبات و اندازه گیری است، افزود:

– از بین بردن روحیه نجابت و عفّت و شهوت گرایی محض که در همه لایه های رویی و زیرین شبکه های اجتماعی می توان مشاهده کرد.

«همّ و غم مردم (در آخرالزّمان) به سیر کردن شکم و رسیدگی به شهوتشان خلاصه می‌شود، دیگر اهمیت نمی‌دهند که آنچه می‌خورند حلال است یا حرام؟ و اینکه آیا راه اطفای غرایزشان مشروع است یا نامشروع؟!” و “زنان در آن زمان، بی ‌حجاب و برهنه و خودنما خواهند شد” و “آنان در فتنه‌ها داخل، به شهوت‌ها علاقه‌مند و با سرعت به سوی لذّت‌ها روی می‌آورند” (من لایحضره الفقیه، ج۳، ص۳۹۰، ح۴۳۷۴)

– معکوس کردن جریان پاکی و طهارت در جامعه و گستراندن دام های گروهی و باندی و فرقه ای برای ابتذال و فساد بیشتر.

“… وتواخى الناس على الفجور وتهاجروا على الدین وتحابّوا على الکذب واستُعملت المودّة باللسان وتشاجر الناس بالقلوب» .مردم براى فجور پیمان برادرى مى بندند و دین دارى برخى موجب انزواى آنان از دیگران مى شود و با دروغ گفتن عزیز و محبوب مى شوند و محبت تنها بر زبانها بکار مى رود و دلهاى مردم با یکدیگر کینه دارد.( نهج البلاغه، ص 324)

– شیوع تجارت فحشا و درآمدزایی نامشروع از طریق پورنو و ابتذال جهانی و تشویق مردم به کسب درآمد از این طریق: “ورأیت الرجال یتسمّنون للرجال والنساء للنساء ورأیت الرجل معیشته من دبره ومعیشة المرأة من فرجها ورأیت النساء یتخذن المجالس کما یتخذها الرجال . . .» مى بینى مردان خود را براى مردان آماده ساخته و زنان براى زنان; و خواهى دید که زن و مرد از عمل نامشروع امرار معاش مى کنند و زنان هم چون مردان به برپایى مجالس اقدام مى کنند.( کافى،ج 8 ص 38)

– اشاعه فحشای خانوادگی و عادی سازی روابط نامشروع جنسی ( که امروزه در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای تحت عنوان عشق های مثلثی و روابط تقاطعی و … مطرح می شود)

“ورأیت المرأة تُصانعُ زوجها على نکاح الرجال ورأیت أکثر الناس وخیر بیت من یساعد النساء على فسقهنّ” مى بینى که زن با شوهر خود همدست شده تا با دیگر مردان مباشرت کند و خواهى دید که بیشتر مردم و بهترین خانواده ها آنهایند که زنان را در بى بند و بارى یارى کنند. (کافى، ج 8 ص 39)

– گستراندن رفتارهای پرخاشگرانه و اجتماع گریز و اخلاق ستیز.

“…. فتاهم عارم وشائبهم آثم … لا یعظّم صغیرهم کبیرهم ولا یعول غنیّهم فقیرهم». . . جوان آنها بدخو شود و هر که با آن مردم در آمیزد گنهکار باشد… کوچکان بزرگان را احترام نکنند و توانمندان فقیران را پوشش ندهند.( نهج البلاغه، ص 729)

– عادی جلوه دادن فسق و فجور جهانی و ایجاد رقابت در انجام فساد اخلاقی:

“…ورأیت الرجل إذا مرّ به یوم ولم یکسب فیه الذنب العظیم من فجور أو بخس مکیال أو میزان أو غشیان حرام . . . کئیباً حزیناً یحسب أنّ ذلک الیوم علیه وَضیعَةً من عمره». . . در آن روزگار ـ خواهى دید که مردى چون روزى بر او گذشت و گناه بزرگى چون فجور و کم فروشى و ارتکاب حرام . . . انجام ندهد ـ ناراحت و غمگین بوده و گمان دارد که آن روز عمرش تلف شده است. (بحار الانوار ، ج 52، ص 259)

– گستراندن روحیه فخر فروشی و خود برتربینی کاذب و پوشالی:

” یتفاضلون باحسابهم وأموالهم” در آن هنگام مردم بر یکدیگر با نیاکان و ثروتهاى خود برترى مى جویند.( مکارم الاخلاق، ص 529)

– ترویج روحیه ثروت دوستی و تجمل گرایی روز افزون: «ورأیت صاحب المال أعزّ من المؤمن» در آن روزگار خواهى دید که ثروتمند از مؤمن عزیزتر است(منتخب الاثر، ص 429 و 431)

– گستراندن روحیه خیانت ورزی و عدم پایبندی به تعهدات و پیمان ها:”تقل الأمانة وتکثر الخیانة» خیانت زیاد مى شود و تمام ابعاد جامعه را فرا می گیرد. ( بحارالانوار،ج 42 ، ص 310)

-ترویج جنسیت گرایی ( فیمینسم)افراطی و افتادن سر رشته کارها به دست اراذل و حقیران:

“اذا تسلّطن النساء و سلّطن الاماء و امّر الصبیان …» هنگامى که زنان بر امور جامعه مسلط شوند و دختران زمام کار در دست گیرند و کودکان به امارت رسند…( کافی ،ج 8 ص 69)

– تحقیر و استهزای دینداران و مومنان و سعی در منزوی و پردرد ساختن جامعه ایمانی :

“ورأیت المؤمن محزوناً محتقراً ذلیلاًً”. مؤمن را می بینی که غمناک و ذلیل و کوچک شمرده مى شود.( کافی ، ج 8 ص 39)

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد