خانه » همه » مذهبی » شهری که شاید روزی در آن زندگی کنیم؟!

شهری که شاید روزی در آن زندگی کنیم؟!


شهری که شاید روزی در آن زندگی کنیم؟!

۱۳۹۲/۱۰/۰۶


۶۵ بازدید

شهری که شاید روزی در آن زندگی کنیم؟!

این شهر در جای دیگری از این دنیا نیست می‌تواند شهری متشکل از شهروندان واقعی یک جامعه «امام شناس» به شرط آن که به عنوان شهروندی از یک شهر بخواهیم خود را، خانه ، محله ، خیابان را از حالت فعلی تغییر دهیم.

اینجا شهری است پر از آدم و در این شهر می‌توانید هر چه که نیاز دارید را بیابید فقط باید جستجوگر خوبی باشید انسان‌هایی که در این شهر زندگی می‌کنند همان چیزهایی را دارند که در شهرهای دیگر وجود ندارد.

شهری که شاید روزی در آن زندگی کنیم؟!

این شهر در جای دیگری از این دنیا نیست می‌تواند شهری متشکل از شهروندان واقعی یک جامعه «امام شناس» به شرط آن که به عنوان شهروندی از یک شهر بخواهیم خود را، خانه ، محله ، خیابان را از حالت فعلی تغییر دهیم.

اینجا شهری است پر از آدم و در این شهر می‌توانید هر چه که نیاز دارید را بیابید فقط باید جستجوگر خوبی باشید انسان‌هایی که در این شهر زندگی می‌کنند همان چیزهایی را دارند که در شهرهای دیگر وجود ندارد.

مردم این گوشه کره خاکی ویژگی‌هایی را دارند که همه مردم دنیا به دنبال آن هستند برای ورود به این شهر نیاز نیست از دروازه شهر عبور کنید در قانون و مسلک مردم این شهر این است که مهمان‌نواز باشند به همین خاطر دروازه‌ها را برداشتند و به جای آن تابلوی بزرگی نصب کردند و نام شهر خود را بر روی آن نصب کردند.

از ویژگی‌های مهم این شهر و اهالی آن این است همه چیز جای خود قرار دارد در این شهر، کسی دروغ نمی‌گوید شهروندان این شهر به دنبال غیبت و بدگویی و تهمت نسبت به دیگران نیستند.

در اینجا گردهمایی‌هایی بزرگی برگزار می‌شود به شرط آن که نتیجه و عملی داشته باشد اجازه برگزاری دارند و برگزار می‌کنند در این شهر نیازی نیست به زنان و دختران یادآوری کنید که پوشش زنان بیرون از خانه باید چگونه باشد و یا به پسران جوان و مردان این شهر نمی‌خواهد عفت و حیا را یادآوری کنید زیرا در عمل بهترین انسان‌های پاک را در این شهر می‌بینید.

مردم این شهر به راستگویی و صداقت معروف‌اند ؛ فروشگاه‌های زنجیره ای خیلی بزرگ، فضاهای سبز بسیار زیبا، پل‌های عابر پیاده بسیار پاکیزه و سالم، طوری که تصور می‌کنید این پل و این فضای زیبا به تازگی راه اندازی شده است .

مردم این شهر در ساعت هایی از روز، در خیابان‌ها و معابر این شهر و فروشگاه‌ها و بازارها و پیچ پله‌های اداره‌ها نمی‌بینید.

سه همایش بسیار بزرگ و مهم هر روز برگزار می‌شود و فروشنده و خریدار ، مدیر و ارباب رجوع با عجله زیاد به سمت همایش می‌روند برای رفتن به این همایش کسی به دیگری آسیب نمی‌زند زیرا مسیرها بسیار شلوغ می‌شود بلکه جوان‌ها به پیرها و و کودکان کمک می‌کنند تا زودتر خود را به سالن همایش برسانند.

هر فردی که وارد سالن همایش می‌شود با وارد به سالن به جاهای خالی سالن مراجعت می‌کند و حتی برای انتخاب جایگاه به دیگران کمک می‌کند.

پس از پایان این همایش شهروندان شهر دوباره به فعالیت روزانه خود ادامه می‌دهد فقط تفاوت این همایش با تمام همایش سایر شهرها این است که هدف از این همایش هر روزه، گفتگو افراد با یک فرد وسپس گفتگو با یکدیگر است که نتایج بسیار درخشانی این گفتگوها دارد و ثمره موفقیت این گفتگوها در دنیا نمونه است.

از ویژگی‌های مدیران این شهر این است که به زیر دستان خود دستور نمی‌دهند بلکه به آن‌ها پیشنهاد و مشورت می‌دهند، خانه مدیران و کارمندان با یکدیگر تفاوت اساسی ندارد همه خانه‌های این شهر شبیه به هم هستند مردم این شهر به جایی این که تجملات را از روی یکدیگر کپی برداری کنند سادگی و خوب زیستن را تقلید می‌کنند .

از ویژگی‌های دیگر این شهر، زیبایی و همیشه نو بودن و نوآورهای مختلف در این شهر است مردم این شهر خود تولیدکننده و اولین مصرف کننده تولیدات خود هستند.

در این شهر به خاطر حفظ حریم‌های اجتماعی و مراعات هنجارهای اجتماعی موجود در جامعه بشری، زنان و مردان به راحتی می‌توانند در اجتماع حضور پیدا کنند بدون اینکه احساس خطری داشته باشند.و حتی میهمانان این شهر از حضور طولانی مدت و کوتاه مدت در این شهر خسته نخواهند شد.

بازاریان این شهر با ربا، بهره، کم فروشی، احتکار …. و هر آنچه که انسانیت شهروند این شهر را زیر سوال برد انجام نمی‌دهند.

چنین شهری ویژگی‌های دیگری نیز دارد ولی چرا فقط در این شهر این ویژگی‌ها را می‌توان پیدا کرد، چرا در این شهر همایش‌های بیهوده با بودجه‌های کلان برگزار نمی‌شود بلکه سه همایش با حضور تمام شهروندان این شهر هر روز برگزار می‌شود که نتایج بسی موفق تر از همایش‌های و سمینارهای بین المللی دارد.

چرا بانک‌های این شهر اهل ربا نیستند ولی در سایر شهرهای عالم می‌توانند بانک با رباه و بهره پیدا کرد چرا شهرهای دیگر نمی‌توانند مانند شهروندان این شهر زندگی کنند چطور همایشی در این شهر هر روز برگزار می‌شود و همه برای رسیدن به این همایش تلاش می‌کنند و به هم کمک می‌کنند.

چرا انسان‌های خلافکار و کسانی که نفسشان به شیطان سپردند در این شهر جایی ندارند، چرا زندان‌های این شهر خالی است ، چرا رانندگان این شهر وقتی تصادف می‌کنند نگران یکدیگر و سلامتی هم هستند تا ماشینی که آسیب می‌بیند، به محض اینکه دو راننده از ماشین پیاده می‌شوند سراسیمه به سمت یکدیگر می‌آیند تا جویای حال هم باشند نگران حال یکدیگر می شوندو پس از عذرخواهی دریافت یا بخشش خسارت از یکدیگر جدا می‌شوند.

چرا آلودگی صوتی، محیطی، نور … و خیلی چیزهای دیگر در این شهر که باعث کثیف شدن این شهر می‌شود با توجه به جمعیت زیاد آن پیدا نمی‌شود.

چرا، چرا چرا… و هزاران چرای دیگر درباه این شهر بزرگ.

پاسخ؛ شهروندان این شهر به خاطر اطاعت از فرامین امام حاضر خود توانستند درست زندگی کنند ، امام را دوست دارم و امام دوست ندارد من شهر خود را زمینی که متعلق به نسل آینده من است به آن آسیبی بزنم می‌خواهم فرزندانم مانند من مطیع امام باشند.

امام دوست دارد من پاکیزه باشم خانه و کوچه محله و شهر ما پاکیزه باشد من هم در کنار سایر شهروندان شهر خود را پاکیزه نگه می‌دارم.

به همین خاطر در این شهر مردم از این که رفتگران در خیابان‌های بیایند و زباله‌ها آن‌ها را جمع آوری کنند خجالت می‌کشند و برای حفظ طبیعت به دنبال آلودگی محیط نیستند.

امام دوست دارد پدران مهربان روزی حلال بر سفره‌ها بیاورد به همین خاطر پدران به عنوان شهروندان دیگر این شهر هیچ ربا، نزول، و… و هر آنچه که مذموم و زشت است و امام دوست ندارد و آن را منع کرده است را انجام نمی‌دهند .

مردم این شهر به عهدهای خود بسیار وفادارند زیرا هر صبح پس از اقامه نماز صبح با امام خود عهد می‌خوانند و عهد می‌بندند به خاطر اطاعت از این امام به هیچ موجود زنده ای خیانت نکنند.

مردم این شهر با حضور در نماز جماعت بزرگ‌ترین همایش انسانی خود را هر روز برگزار می‌کنند به طوری که در ساعات برگزاری این همایش همه چیز تعطیل می‌شود حتی گویندگان خبر، خبر نمی‌خوانند زیرا وقت نماز است تلویزیون این شهر هنگام نماز خاموش است زیرا مسئولان تلویزیون خود را به اولین مسجدی که می‌توان در این همایش بزرگ که همزمان برگزار می‌شود برسانند یکی از ثمره‌های و نتایج این همایش عظیم در عرصه شهری رفع مشکلات شهروندان است.

زیرا مدیران پس اقامه نماز در مسجد می‌نشینند و با مردم خود صحبت می‌کنند راه حل و نتیجه و امضا و قول و اجرای آن در همان محل مکان همایش سراسری مسجد است صورت می‌گیرد مسئولین در حالی از مساجد خارج می‌شوند که بخشی از فعالیت اداری و رسمی خود را در مسجد انجام داده‌اند.

احوال پرسی از همسایگان، کودکان و افرادی که بیماری و کسالتی داشتند در این مکان صورت می‌گیرد. نبود دروازه‌های شهر و آزادی برای حضور سایر شهروندان سایر شهرها به این معنا است که شهروندان سایر شهرها با خواندن تابلوهای خیرمقدم این شهر که در آن آمده است؛ شهروندان این شهر عشق و علاقه به امام (ع) که امام حی و حاضرشان است را در عمل نشان دادند این جا شهر متنتظران واقعی امام زمان (عج) است وقتی از از دروازه‌ها عبور می‌کنید درس مهدویت شما آغاز خواهد شد شما باید یاد بگیرید وبه دیگران هم یاد بدهید که اگر می‌خواهید بهترین زندگی را داشته باشید باید درهر دوره ای که زندگی می‌کنید راهنمای خود را بیابید وبه آن اقتدا کنید.

توجه ، عمل و درک آیات قرآن کریم توسط شهروندان این شهر به دقت صورت می‌گیرد زیرا مردم این شهر می‌دانند امام عصر(عج) چقدر دوست دارد کسانی که او را دوست دارند به آیات قرآن کریم عمل کنند و با قرآن گفتگو کنند و حاجت‌های خود را از قرآن بخواهند و راه‌ حل‌های زندگی خود را از قرآن بخواهند.

این شهر در جای دیگری از این دنیا نیست می‌تواند شهری متشکل از شهروندان واقعی یک جامعه «امام شناس» به شرط آن که به عنوان شهروندی از یک شهر بخواهیم خود را، خانه ، محله، خیابان را از حالت فعلی تغییر دهیم.

اگر تصور کنید می خواهید زندگی واقعی داشته باشید تنها گوشه ای از آنچه که فرامین اهل بیت (علیهم السلام) است اقامه نماز در اول وقت و جماعت، عشق واقعی به امام می تواند بزرگ ترین تغییر و اصلاح بسیاری از امور شهری خواهد شد و بسیاری از مشکلات امروزی شهری و کشوری حل خواهد شد به شرط آن که عمل کنیم.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد