خانه » همه » مذهبی » طغیان انسانیت طوفان عصر کنونی

طغیان انسانیت طوفان عصر کنونی


طغیان انسانیت طوفان عصر کنونی

۱۳۹۳/۰۳/۲۳


۹۰ بازدید

علم راه فرار از طغیان انسانیت ندارد/ طغیان انسانیت طوفان عصر کنونی



خبرگزاری شبستان: آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند از مشکل انسانیت به وسیله علم عبور کند، گفت: طوفان ما طغیان انسانیت است و دعوای بشر که طوفان عصر ماست، به وسیله دانش برطرف نمی‌شود.

علم راه فرار از طغیان انسانیت ندارد/ طغیان انسانیت طوفان عصر کنونی



خبرگزاری شبستان: آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند از مشکل انسانیت به وسیله علم عبور کند، گفت: طوفان ما طغیان انسانیت است و دعوای بشر که طوفان عصر ماست، به وسیله دانش برطرف نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان، آیت الله حائری شیرازی در دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که صبح امروز در سالن همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد، با بیان اینکه سبک رایج در عالم نقداً توسعه است و امنیت رویایی بیش نیست، گفت: هیچ کس نمی تواند بگوید من بالاتر از امنیت توصیه ای برای بشریت دارم.

وی با بیان اینکه امنیت حیات اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اگر عدالت برای امنیت است، باید بگوییم آزادی نیز برای امنیت است. در این میان انبیاء الهی اهل عالم را به امنیت بشر ندا می‌دهند.

آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه بشر با دانش که بزرگترین یار انسان، برنامه‌انسان، نور انسان و حیات انسان بود، گفت: باید ببینیم آیا دانش توانست برای بشر امنیت به وجود آورد.

وی گفت: تمام تحقیقات علمی در دانشگاه‌ها از طریق امنیت حاصل می شود، در این میان سلاح‌های هسته ای توسط کشورها برای رسیدن به امنیت ساخته می‌شود.

استاد اخلاق بازدارندگی برای رسیدن به امنیت را سبک عمومی علم دانست و بیان داشت: از علم برای تامین امنیت استفاده می شود. همچنین از ثروت، قدرت و هوش برای تامین امنیت استفاده می شود.

آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه اما هرچه دانش بیشتر شد، امنیت کمتر می شود، تصریح کرد: آن روزی که انبیاء انسان را به دین دعوت کردند، پاسخ انسان این بود که من به علم دسترسی دارم و مشکلات خود را حل می‌کنم زیرا دین برای بی‌سوادان است.

این پژوهشگر دینی ادامه داد:‌ وقتی انبیاء مردم را به اسلام دعوت کردند، آنها مغرور به علم و دانش شدند.

وی با بیان اینکه ندای امنیت در طول تاریخ و برای اهل عالم را نوح پیامبر به پسر خود داد، گفت: زمانی که پسر نوح به بالای کوه رفت با این هدف بود که کوهی باشد که بشر را از خطاها ایمن کند، در این میان پاسخ انبیاء به بشر همانی است که نوح به پسرش داد.

انبیاء به دانشمندان این پیام را دادند که دانش شما عصمت شما نیست و دانش عصمت نمی آورد.

آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند از مشکل انسانیت به وسیله علم عبور کند، گفت: طوفان ما طغیان انسانیت است و دعوای بشریت را طوفان عصر ما بیان می‌کند، این طوفان به وسیله دانش برطرف نمی‌شود.

آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه دانش می‌تواند سلاح بازدارنده دیگران را تامین کند، اظهارداشت: هرکس با دانش می‌تواند دیگری را از تجاوز به خود بازدارد که این یک رکن امنیت است.

این پژوهشگر دینی بااشاره به دو رکن امنیت، اظهارداشت:‌ بازداشتن دیگران از تجاوز به خود، رکن اول و سلاح بازدارندگی رکن دوم است.

وی بیان داشت: سبک زندگی مهدوی این است که نگاه ویژه ای به دو رکن امنیت داشته باشیم. رکن اصلی امنیت بازدارندگی خود از تجاوز دیگران است و رکن دوم در ادامه اهمیت خود را پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: امام عصر(ع) ظهور می کند و این ندا را سرمی دهد که اگر می خواهید به امنیت برسید، باید خود را بازدارید و دیگران را نیز بازدارید.

آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه بازداری دیگران با دانش و بازداری خود با دین محقق می‌شود، اظهارداشت:‌ منظور امام عصر(ع) از بازداری خود این است که رکن اول امنیت را محقق کند.

این پژوهشگر دینی سبک زندگی مهدوی را رکن اول زندگی دانست و بیان داشت: مومن خاطرش از دیگران آسوده است و وقتی دیگران بازداری شده اند، حالت جنگ انسان به حالت صلح تبدیل می‌شود. زیرا سبک زندگی مهدوی بهشت امروز است و بهشت فردا نسیه.

شایان ذکر است، دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت 22 و 23 خرداد همزمان با نیمه شعبان در سالن همایش های بین المللی صداوسیما درحال برگزاری است.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد