خانه » همه » مذهبی » مراسم عروسی در ایام فاطمیه

مراسم عروسی در ایام فاطمیه


مراسم عروسی در ایام فاطمیه

۱۳۹۲/۰۹/۲۶


۸۵ بازدید

ایا می توان در ایام فاطمیه مراسم عروسی برگزار کرد؟


از این که این مجموعه را امین و پاسخگوی سوالات خود قرار داده اید صمیمانه سپاسگزاریم. در پاسخ به این پرسش به نکاتی توجه کنید .
1. برگزاری مراسم عروسی در ایام فاطمیه و ایام سوگ و شهادت معصومین ع عمل حرام و نامشروعی نیست اما شایسته مومن محب اهل بیت ع و ارادتمند انها نیست .
2. شناخت مقام منیع اهل بیت ع و جایگاه والا و عظمت و قرب انها در پیشگاه الهی و محبت و عشقی که به انها در قلب و جان ما شعله می کشد اقتضا دارد که حد اقل سوگ و مصیبت انها را سوگ و مصیبت خود بدانیم و در این مورد نسبت به انها همان رفتاری را داشته باشیم که در رابطه با وابستگان و عزیزان خود داریم .
3. اگر یکی از وابستگان و افراد فامیل ما از دنیا برود برای رعایت احترام او و صاحبان عزا معمول این است که تا مدتی و حداقل تا چهلم او مراسم عروسی و جشن بر گزار نمی کنیم . حال چگونه شیعه مومن در ایام شهادت مظلومانه ریحانه پیامبر و ام ابیها یعنی زهرای اطهر ع ملک و ملکوت داغدار و سوگوار هستند می تواند مراسم عروسی و جشن و سرور برگزار نماید ؟
4. بنا بر این اگر می توانید این مراسم را به وقت دیگری محول کنید که بهتر و مناسبتر است و اگر وضعیت شما به گونه ای است که در مجموع برگزاری مراسم باید در این ایام باشد سعی کنید در روزهای نزدیک به روز شهادت یعنی 13 جمادی الاولی و مخصوصا 3 جمادی الثانی نباشد بلکه در روزهایی از ایام فاطمیه که با این دو زمان فاصله دارند برگزار شود .
 
 
 

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد