خانه » همه » آموزشی » مقاله : بررسی فقهی خلاءهای ضمان در تبلیغات تجاری

مقاله : بررسی فقهی خلاءهای ضمان در تبلیغات تجاری

مقاله : بررسی فقهی خلاءهای ضمان در تبلیغات تجاری

نوشته : دکتر سجاد حویزاویان

پذیرفته شده در : ششمین همایش ملی پژوهش های نوین در حوزه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران
The 6th National Conference on Modern Research in the field of Humanities and Social Studies of Iran

1 . چکیده

  مقالات و کتب بسیاری از سوی صاحب نظران عرصه­ی تبلیغات به ضعف قانونگذاری در این زمینه و ناکارآمدی مقررات موجود در مقابل حجم عظیم تبلیغات و شیوه­های نوین آن در کشور اشاره می­کند. تلاشهای صورت گرفته در جهت نظم بخشیدن به این صنعت پر سود و به­روز، پراکنده و در برخی موارد ناکارآمد است.  این در حالی است که منبع غنی فقه جعفری راهکارهایی کاربردی در این زمینه دارد که با بررسی موشکافانه و تطبیق مصادیق، می­توانند کاربردی قانونی و راهگشا داشته باشند.

این پژوهش با بررسی قواعد فقهی مربوط به خیار رؤیت و ضمان عهده و درک، به دنبال یافتن راه­کاری فقهی برای جبران خلاء قانونی ضمان در امر تبلیغات تجاری رسانه­ها است، تا گام مثبتی در مسیر اثبات حق مخاطبان و ضمان جبران خسارت ناشی از تبلیغات تجاری به آنان باشد.

 

2 . کلید واژه : ضمان ، خیار رؤیت، عهده و درک، تبلیغات، جبران خسارت.

 

آدرس : http://s14.picofile.com/file/8407831326/%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C_%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87.pdf.html

 

 

برچسب‌هاپژواک عدالت: سجاد حویزاویان, تبلیغات بازرگانی, فقه و مبانی حقوق, تبلیغات, ضمان

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد