خانه » همه » مذهبی » مناظره با مولوی مرادزهی

مناظره با مولوی مرادزهی


مناظره با مولوی مرادزهی

۱۳۹۲/۰۷/۰۲


۱۸۱ بازدید

متن مناظره اکبر بیرامی با مولوی مرادزهی چیست؟

در این مطلب شما گفتگوی مولوی مرادزهی {عالم اهل سنت و مدرس مدرسه دارالعلوم زاهدان. یکی از لیدرهای جریان مسجد مکی} با اکبر بیرامی {جوان شیعه} را مشاهده می کنید. امیدوارم برای شناخت راه حق به شما کمک کندچند توضیح قبل از بیان گفتگو:معرفی مولوی مرادزهی از زبان خودش:*- رتبه علمی : استاد حوزه علمیه. مفتی فقه اسلامی.
* – مسولیت: استاد حوزه علمیه دار العلوم زاهدان.
*- مدیر موسسه فرهنگی تحقیقاتی المرتضی.
*- مدیر انتشارات فاروق اعظم.
*- عضو مجمع فقهی اهل سنت – ایران.
*- نویسنده پژوهشگر و کارشناس علوم اسلامی مولف و مترجم بیش از چهل جلد کتاب در زمینه های مختلف
موضوع بحث:
خوارج
خوارج از مقدسات اهل سنت نیستند و حتی سلفی ها در برابر خوارج هم عکس العمل نشان داده اند تا جایی که ابن تیمیه اعتقاد دارد که خوارج دینشان باطل و حتی از روافض نیز فاسق تر هستند.
مذهب هؤلاء باطل بدلائل کثیرة من الکتاب والسنة!
احکام المرتد عند ابن تیمیه-ج۱-ص۲۶۹
ولی این در حالی است که زرکلی وهابی صراحتا اعلان می کند که خوارج را اصحاب پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم تشکیل داده بودند:
کانوا قد کفروا علیا ودعوه إلى التوبة واجتمعوا جمهرة، فقاتلهم فقتلوا کلهم وکانوا ألفا وثمانمائة، فیهم جماعة من خیار الصحابة
خوارج کسانی بودند که علی مرتضی را تکفیر می کردند و او را به توبه می خواندند و لشکری هم تشکیل داده بودند که علی مرتضی با آنها جنگید و همگی را از دم تیغ گذراند در حاکی که هزار و هشتصد نفر بودند و در میان آنها(خوارج)جماعتی از بهترین اصحاب پیغمبر حضور داشتند.
الاعلام-خیر الدین الزرکلی-ترجمه علی بن ابی طالب
پس مشخص شد خوارج نزد اهل سنت و حتی وهابی ها هیچ مقامی ندارند و حتی تکفیر شده اند
اکبر بیرامی:
استاد ببخشید می خواستم نظرتون رو در مورد خوارج که طبق قول ابن تیمیه «کانوا یکفرون عثمانا و علیا» رو بدونم (خوارج عثمان و علی را کافر می دانستند)
*********
مولوی مراد زهی:
منظور؟
*********
اکبر بیرامی:
خوب بالاخره خوارج هم عثمان بن عفان و هم امام علی بن ابی طالب علیه السلام رو تکفیر می کردند حکمشون مهم نیست؟؟
ابن تیمیه آنها رو فاسق تر از ما شیعه ها معرفی می کنه
*********
مولوی مراد زهی:
عن أبی سعید الخدری ، وأنس بن مالک رضی الله عنهم ، عن رسول الله صلى الله علیه وسلم قال : (( سیکون فی أمتی اختلاف و فرقه ؛ قوم یحسنونَ القیلَ ، ویسیئون الفعلَ ، یقرءونَ القرآن لا یجاوز تراقیهم ، یمرقون من الدین مروق السهم من الرّمیّة ، لا یرجعون حتى یرتد على فُوقِهِ ؛ هم شر الخلق والخلیقةِ ، طُوبى لمن قتلهم وقتلوه ، یدعون إلى کتاب الله ولیسوا منه فی شیء ، من قاتلهم کان أولى بالله منهم )) .
قالوا : یا رسول الله ! ما سیماهم ؟ قال : (( التحلیق )) .
صحیح أبى داود (۴۷۶۵)
{ترجمه:
ابی سعید خدری نقل کرده است که رسول الله فرمودند:
در امت من اختلافی پیش می آید قومی دوست دارند حرف زدن و از عمل کردن بدشان می آید. قران می خوانند ولی از گلوهایشان بالاتر نمی رود. خارج می شوند از دین همانگونه که تیر از کمان خارج می شود.
اینان بدترین خلق و اخلاق می باشند. خوش به سعادت کسی که آنان را بکشد و کشته شود. به سوی کتاب خدا دعوت می کنند در حالی که چیزی از آنرا عمل نمی کنند. کسی که با آنان بجنگد به خدا نزدیک تر است از آنها
از رسول الله پرسیدند: قیافه آنها چگونه است. رسول الله فرمودند: تحلیق}
**********
اکبر بیرامی:
احسنت
بماند که این روایت رو حمل بر وهابیون زمان هم می کنند. ولی خوب به هر حال پس قتال با اینها دستور نبوی و حکم فسق و کفر اونها حتمی هست.
**********
مراد زهی:
البته حدیث تعزیری است از اسلام به این معنا خارج نمیشوند که کافر میشوند. بستگی به شرایط و تشخیص مفتیان و حاکم اسلامی دارد جنگ با آنان.
**********
اکبر بیرامی:
خوب اونها رو امیرالمومنین واجب الحرب دونسته وباهاشون جنگیده پس در کفرشون تردید هست ولی در جهنمی بودنشون و فاسق بودنشون شکی نیست. خوب استاد عزیز آقا زرکلی سلفی در الاعلام می گه که این خوارج کسانی نبودند جز بزرگترین صحابه پیغمبر
*********
مراد زهی:
بهشت و جهنم در اختیار خداوند است
*********
اکبر بیرامی:
***خوب اگر کسی ساب و مکفر عثمان بن عفان بشه پس حق ندارید وی را جهنمی خطاب کنید****
*********
مرادزهی:
***هر کس جزای اعمالش را میبیند شتم که کفر نیست***
********
اکبر بیرامی:
خوب ساب امهات مومنین همانند جناب عایشه رو هم با همین حکم می گید؟؟؟ درضمن اونها عثمان بن عفان رو کافر معرفی می کردند
مگر در صحیح بخاری ندارید:ل یرمی رجل رجلا بالفسوق و لا یرمیه بالکفر الا ارتدت علیه ان لم یکن صحابه کذلک(هیچ کسی به شخص دیگر نمی گوید تو کافر هستی مگر اینکه اگر او کافر نباشد کفر به همین شخص بر می گردد(خود شخص کافر هست)) خوب ابنجا طبق این حدیث نبوی یا عثمان کافر هست یا خوارج
*********
مرادزهی:
خیر در براءتش قرآن نازل شده و اجماع امت بر براءتش منعقد شده خلط مبحث نفرمایید در حالی که میدانید تجاهل نفرمایید. فهم و تفسیر حدیث شرایط میخواهد که احساس میکنم شما دارای چنین استعدادی نیستید
*********
اکبر بیرامی:
استاد عزیز اینکه تک تک روایات رو از روی حفظ می نویسم و با سند خدمتتون عرضه می کنم یعنی یک تحقیقی پشت سرش بوده. این صراحتا حکم نبوی هست حتی دارید که «ان قال رجل لرجل انت کافر فاحد منهما کافر» اگر کسی به کسی بگه تو کافر هستی پس یقینا یکی از این دوباید کافر باشه
********
مراد زهی:
عزیزم گفتم شما شرایطش را ندارید تشریف ببرید حوزه علمیه قم چندین سال مشغول شوید بعدا مشخص میشود
********
اکبر بیرامی:
استاد بنده تشریف نبرده در حضورتون هستم و جوابی حواله نمی دهید
********
مراد زهی:
در یک دقیقه نمیشود شما را مجنهد کرد
********
اکبر بیرامی:
استاد اولا که صحابه در عرض نه یک دقیقه که یک ثانیه مجتهد شدند ولی نیازی به اجتهاد نیست جواب ما رو بدید. آیا خوارجی که طبق نص ابن تیمیه تکفیر کرده اند عثمان بن عفان رو کافر هستند یا نه؟؟
********
مراد زهی:
*****بروید از ابن تیمیه بپرسید****
********
اکبر بیرامی:
یاللعجب
باور کردنی نیست
********
مرادزهی:
فعلا خدا حافظ اینقدر بدانید که شتم مسلمان باعث کفر نیست باعث فسق است
********
اکبر بیرامی:
نه این حقیقت کتب شما نیست
شما منکرین امامت ابی بکر یا منکرین صحبت ابی بکر رو کافر قلمداد می کنید بعد بیایید و مکفرین عثمان بن عفان را مسلمان حکم بدید؟؟
نه استاد از قرار معلوم جوابی نیست. بیشتر فکر کنید

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد