خانه » همه » مذهبی » مواردی که هرگز نباید درشبکه‌های مجازی منتشر کنید

مواردی که هرگز نباید درشبکه‌های مجازی منتشر کنید

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - مواردی که هرگز نباید درشبکه‌های مجازی منتشر کنید
عصراسلام: اشتراک‌گذاری بسیاری از اطلاعات در عصر دیجیتال یک مشکل محسوب می‌شود  و ممکن است عواقبی به دنبال داشته باشد. به همین دلیل همواره با احتیاط زیاد در استفاده از اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی باشید تا این پلتفرم‌ها همواره برای شما جذاب باشد.
نکاتی که درباره حضور در فضای مجازی باید بدانید:

۱. هر چیزی که محل زندگی شما را فاش می‌کند
اغلب مردم ناخواسته اطلاعاتی از قبیل محل دقیق زندگی (خیابان، کوچه و یا پلاک) خود را در قالب عکس و نوشته منتشر می‌کنند. اگر کسی لازم است این اطلاعات را داشته باشد بهتر است به‌صورت تماس خصوصی در اختیار او قرار دهید.

۲. عکس‌هایی که در فضای خانه می‌گیرید
به عکس‌هایی که در منزل شخصی‌تان می‌گیرید دقت کنید. عکس‌ها گاهی اطلاعاتی را از شما منتشر می‌کنند. این اطلاعات می‌تواند مربوط به یک شی گران‌قیمت باشد یا یک برچسب که روی درب یخچال‌تان چسبانده‌اید.

۳. اطلاعات و برنامه سفر
انتشار اطلاعات و روز سفر؛ اگر چه اقدامی رایج در فضای مجازی است، اما تجربه نشان داده است که این اطلاعات می‌تواند ضریب سرقت از خانه‌ها را افزایش دهد.

۴. انتشار اطلاعات درباره برنامه روزانه‌تان
اغلب سرقت‌ها در روز انجام می‌شود و اطلاعات بیش از حد مانند شیفت کاری، نام مدارس فرزندانتان و مواردی از این‌دست می‌تواند شما را در معرض خطر سرقت یا تهدید قرار دهد.

۵. محتوایی که می‌تواند منجر به تهدید شما شود
انتشار اطلاعاتی مانند نظرات منفی درباره محل کار یا هم‌کارانتان بعضا ممکن است برای شما دردسر شود.

۶. انتشار تصاویر از کارت بانکی
تجربه نشان داده است که انتشار تصاویر کارت بانکی می‌تواند منجر به سرقت‌های اینترنتی شود. در نتیجه هیچ‌گاه عکس کارت بانکی‌تان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنید.

جامعه‌ای بهتر بسازیم

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد