وهابیان هنگامى که با دلایل محکمِ توسّل روبه رو مى شوند و نمونه هایى از سنت پیامبر (صلى الله علیه و آله) در تأیید توسّل به آنها گفته مى شود، نگرانى خود را چنین اعلام مى کنند: «وَدّ»، «سواع»، «یغوث»، «یعوق» و «نسر» ر.ک: نوح (71)، آیه 23. پنج مرد صالح بودند که قبل از نوح مى زیستند و هنگامى که از دنیا رفتند، مجسمه هاى آنان را به عنوان یادگار ساختند و گرامى داشتند و به تدریج، این مجسمه ها به صورت بت درآمدند و بت پرستى رواج یافت. بنابراین، رفتن به زیارت گاه هاى پیامبر(صلى الله علیه و آله) و امامان(علیهم السلام) و تمسّک به واسطه ها و وسیله ها نیز این گونه است و به شرک خواهد انجامید و با اخلاص به درگاه خدا و خلوص دین، منافات دارد؛ بلکه باید به طور مستقیم، خدا را عبادت کنیم و از او درخواست حاجت کنیم! و در این باره، به این آیه شریفه استناد مى کنند:«اَلاَ لِلَّهِ الدِّینُ الْخَالِصُ وَالَّذِینَ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَوْلِیَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِیُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ زُلْفَى إِنَّ اللَّهَ یَحْکُمُ بَیْنَهُمْ فِى مَا هُمْ فِیهِ یَخْتَلِفُونَ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِى مَنْ هُوَ کَاذِبٌ کَفَّارٌ»؛ زمر (39)، آیه 3.؛ «آگاه باشید که آیین پاک، از آنِ خداست و کسانى که به جاى او دوستانى براى خود گرفته اند ((به این بهانه که )) ما آنها را جز براى این که ما را هر چه بیشتر به خدا نزدیک گردانند، نمى پرستیم؛ البته خدا میان آنان درباره آن چه که بر سر آن اختلاف دارند، داورى خواهد کرد. در حقیقت، خدا آن کسى را که دروغ پرداز ناسپاس است، هدایت نمى کند». ر.ک: واسطه بین خدا و خلق.در این باره نیز با دقت در آیه شریفه و شأن نزول آن به روشنى ثابت مى شود که آیه درباره بت پرستان است که بت ها و واسطه ها را به طور مستقیم، «عبادت» مى کردند و به همین دلیل در آیه شریفه، واژه «نعبدهم» آمده است؛ در حالى که مسلمانان و شیعیان با رفتن به زیارت گاه ها، هیچ گاه پیامبر(صلى الله علیه و آله) و امامان(علیهم السلام) را عبادت نمى کنند؛ بلکه از آنها به عنوان وسیله براى نزدیک شدن به خدا، بهره گیرند.
بهترین دلیل بر اینکه زیارت پیامبر(صلى الله علیه و آله) و امامان(علیهم السلام) با بت پرستى متفاوت است، آن است که اکنون حدود 14 قرن از زیارت پیامبر (صلى الله علیه و آله) و امامان(علیهم السلام) مى گذرد و مسلمانان و شیعیان، بت پرست نشده اند و حتى هر کس بیشتر به زیارت مى رود، مؤمن تر و به خداوند، نزدیک تر مى شود و این بهترین شاخص و نشانه بر درستى زیارت و تأثیر وسیله ها براى رسیدن به خدا، به طور کامل تر و سریع تر مى باشد.
بهترین دلیل بر اینکه زیارت پیامبر(صلى الله علیه و آله) و امامان(علیهم السلام) با بت پرستى متفاوت است، آن است که اکنون حدود 14 قرن از زیارت پیامبر (صلى الله علیه و آله) و امامان(علیهم السلام) مى گذرد و مسلمانان و شیعیان، بت پرست نشده اند و حتى هر کس بیشتر به زیارت مى رود، مؤمن تر و به خداوند، نزدیک تر مى شود و این بهترین شاخص و نشانه بر درستى زیارت و تأثیر وسیله ها براى رسیدن به خدا، به طور کامل تر و سریع تر مى باشد.