خانه » همه » مذهبی » وظيفة ما جوانان در قبال انقلاب اسلامي چيست؟

وظيفة ما جوانان در قبال انقلاب اسلامي چيست؟

در پاسخ به اين پرسش بايد دو قضيه را مورد بحث قرار دهيم، يكي بحث روحانيت كه شامل حوزه هم مي‎شود و ديگر بحث انقلاب كه خود به خود جريان رهبري انقلاب را در برمي‎گيرد.

انقلاب اسلامي و وظايف جوانان
بايد توجه داشت كه انقلاب اسلامي ايران و تشكيل حكومت اسلامي ايران يكي از مهمترين و در عين حال مردمي‎ترين پديده در ميان اتفاقات چندين قرن اخير دنيا است چرا كه انقلاب موجب حفظ اقتدار و استقلال و عزت همة ايرانيان شد. همان عزت و افتداري كه قرن‎هاي متمادي با استعمار و سلطه‎جويي استثمارگران به چالش كشيده شده بود. به اين ترتيب كاملاً واضح است كه قدرتهاي استكباري دنيا انواع و اقسام توطئه‎هاي را بر عليه اين انقلاب و حكومت و بر عليه ولايت فقيه، زمينه‎سازي و اعمال مي‎كنند در اين ميان وظيفة ملت ايران، به ويژه جوانان چيست؟
به عقيدة ما جوانان بايد با حفظ اصل اعتدال، به طور معقول و منطقي از انقلاب و رهبر آن دفاع كنند وبايد بدانند هرگونه طرفداري افراطي از روي احساسات تهي از تعقل و تدبير، نه تنها موجب تقويت و اقتدار انقلاب و رهبر آن نمي‎شود بلكه موجب تضعيف آن مي‎گردد. جوانان بايد با احساسات و شور همراه با شعور و منطق از انقلاب و رهبري دفاع كنند. حال سؤال اينجاست كه راههاي دفاع از انقلاب چيست و وظايف جوانان در اين مورد چه مي‎باشد در اين مورد ذكر دو مورد مهم به نظر مي‎رسد:
اول: آنكه جوانان بايد پشتيبان ولايت فقيه بوده و سخنان و راهكارهاي حضرت امام (ره) را دقيقاً به كار بندند در حال حاضر هم بايد با دفاع و پشتيباني كامل از حضرت آيت الله خامنه‎اي فرامين و فرمايشات ايشان را مدنظر قرار داده و به آن عمل كنند.
دوم: جوانان عزيز بايد خطرات و آسيب‎هايي كه انقلاب و نظام ما را تهديد مي‎كند با بصيرت تمام شناخته و در مقابل آن بايستند و به طور خلاصه بايد دانست كه خطرات و آسيب هايي كه انقلاب و نظام ما را تهديد مي کند از اين قرارند:
1. تضعيف ولايت فقيه، 2. ترويج جدايي دين از سياست. 3. تضعيف ارگانها و نهادهاي قانوني كشور. 4. تضعيف وترور شخصيت روحانيّت و تلاش در جهت جدايي آنها از مردم و به انزوا كشاندن آنها. 5. ايجاد يأس و نااميدي در ميان مردم. 6. حذف نيروهاي مخلص انقلاب و امام. 7. ايجاد تفرقه و تشتت در جامعه. 8. تهاجم همه جانبة فرهنگي و رواج فساد و اباحه‎گري در جامعه. 9. شايعه پراكني. 10. تضعيف مباني ديني و…
اين مسايل، خلاصه‎اي از دهها آسيب و خطري است كه دشمنان با تمام توان سعي در تضعيف و در نهايت براندازي انقلاب و جمهوري اسلامي دارند. به عقيدة ما بهترين وظيفة آنست كه ضمن هوشياري و دقت نظر، همة ما حول محور ولي فقيه باشيم و در همة عرصه‎ها حضوري فعال داشته باشيم. علاوة بر اين بايد ضمن شناختن اين خطرات و آسيب‎ها، راه‎هاي برخورد با توطئه دشمنان براي حفظ انقلاب را بدانيم.

راههاي برخورد با توطئه دشمنان براي حفظ انقلاب :
با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب، مي‎شود وصول به اين راه‎هاي را در كلام ايشان جستجو كرد:
1. تداوم راه و ياد امام خميني (ره) : بي‎شك يكي از بهترين راهكارهاي مقابله با توطئه‎ها آن است كه راه و خواستة حضرت امام (ره) عملي شود. رهبري در اين مورد مي‎فرمايد: ما نبايد بگذاريم نظام اسلامي از ريشة خود «امام» جدا شود.
2. پافشاري بر اصول و ارزشهاي الهي:
3. حفظ ارتباط با خدا و اخلاص در عمل و تعميق معارف اسلامي: رهبر انقلاب: راه نجات، صلاح و پيروزي بر دشمنان خبيث، حفظ ارتباط با خدا، توكل بر او، نترسيدن از دشمنان خدا و با همه وجود حمايت و حراست از جمهوري اسلامي مي دانند.
4. حفظ وحدت كلمه: ايشان مي‎فرمايند: وحدت كلمه، رمز پيروزي ملت ايران در مراحل مختلف بوده است.
5. دشمن‎شناسي و تداوم مبارزه با دشمن و حفظ آمادگي دفاعي: رهبرمعظم انقلاب مي‎فرمايند: كشور و ملت ايران به مناسبت سوابق تاريخي، اقتصادي و سياسي كه در دنيا براي خود تعريف كرده است دشمناني دارد.  ايشان در جاي ديگري تأكيد مي‎كنند ما آمادگي براي دفاع از انقلاب را هميشه لازم مي‎دانيم، نبايد روزي بر ما بگذرد كه اهميت آمادگي عمومي، مغفول عنه واقع شود.
6. خسته نشدن و جذب دنيا و راحتي آن نگرديدن: رهبر انقلاب امروزه هدف امريكا و استكبار اين است كه انقلاب و جمهوري اسلامي و ملت ايران را وادار كند كه اعلان نمايد از حرف خود و حرف امام برگشته است… امروز هم اگر مي‎خواهيد ايران عزيز و سربلند بشود…راهش ايستادگي در مقابل توقعات دشمن است.
7. طرد كامل فرهنگ منحط غربي: ايشان در اين مورد نيز مي‎فرمايند: فرهنگ غرب، فرهنگ برنامه‎ريزي براي فساد است، فرهنگ دشمني و بغض با ارزشها و درخشندگيها و فضيلتهاي انساني است… جوانان عزيز!‌دشمن روي شما سرمايه‎گذاري زيادي مي‎كند، حواستان جمع باشد…
نتيجه بحث: با توجه به مطالبي كه بيان نموديم به طور كلي وظايف جوانان در قبال انقلاب به شرح زير مي‎باشد:
گوش به فرمان رهبري بوده و ولايت فقيه را محور حركات سياسي و فرهنگي خود قرار دهند و آسيب‎ها و خطراتي كه نظام و انقلاب را تهديد مي‎كند بشناسد و سپس با راهكارهايي كه توسط مقام معظم رهبري بيان شد و ما ذكر كرديم، در مقابل اين توطئه‎ها و آفات بايستند.
در پايان از خداوند مي‎خواهيم كه اين انقلاب و نظام و به ويژه دين ما را حفظ بدارد. انشاء الله موفق باشيد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد