خانه » همه » مذهبی » پرچم سیاه از علائم ظهور نیست/داعش به دنبال احیای سلسله بنی عباس

پرچم سیاه از علائم ظهور نیست/داعش به دنبال احیای سلسله بنی عباس


پرچم سیاه از علائم ظهور نیست/داعش به دنبال احیای سلسله بنی عباس

۱۳۹۳/۰۷/۱۶


۲۳۴ بازدید



پرچم سیاه از علائم ظهور نیست/داعش به دنبال احیای سلسله بنی عباس

خبرگزاری شبستان: استاد مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه پرچم های سیاه در روایات ضعیف السند اهل سنت ربطی به پرچم سیاه داعش ندارد، گفت: داعش با پرچم های سیاه درصدد احیای سلسله بنی عباس و زنده کردن خلافت عباسیان است.



پرچم سیاه از علائم ظهور نیست/داعش به دنبال احیای سلسله بنی عباس

خبرگزاری شبستان: استاد مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه پرچم های سیاه در روایات ضعیف السند اهل سنت ربطی به پرچم سیاه داعش ندارد، گفت: داعش با پرچم های سیاه درصدد احیای سلسله بنی عباس و زنده کردن خلافت عباسیان است.

حجت الاسلام جواد جعفری در گفت و گو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان، بااشاره به حدیثی که اخیرا درباره صفات داعشی ها و ارتباط آن با آخرالزمان منتشر شده است، گفت: در الفتن نُعیم بن حَماد (ج1 ص 210) حدیث573 آمده است: “حَدَّثَنَا الْوَلِیدُ، وَرِشْدِینُ، عَنِ ابْنِ لَهِیعَةَ، عَنْ أَبِی قَبِیلٍ، عَنْ أَبِی رُومَانَ، عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ، رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ: «إِذَا رَأَیْتُمُ الرَّایَاتِ السُّودَ فَالْزَمُوا الْأَرْضَ فَلَا تُحَرِّکُوا أَیْدِیَکُمْ، وَلَا أَرْجُلَکُمْ، ثُمَّ یَظْهَرُ قَوْمٌ ضُعَفَاءُ لَا یُؤْبَهُ لَهُمْ، قُلُوبُهُمْ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ، هُمْ أَصْحَابُ الدَّوْلَةِ، لَا یَفُونَ بِعَهْدٍ وَلَا مِیثَاقٍ، یَدْعُونَ إِلَى الْحَقِّ وَلَیْسُوا مِنْ أَهْلِهِ، أَسْمَاؤُهُمُ الْکُنَى، وَنِسْبَتُهُمُ الْقُرَى، وَشُعُورُهُمْ مُرْخَاةٌ کَشُعُورِ النِّسَاءِ، حَتَّى یَخْتَلِفُوا فِیمَا بَیْنَهُمْ، ثُمَّ یُؤْتِی اللَّهُ الْحَقَّ مَنْ یَشَاءُ” این روایت متاسفانه امروز عمدا یا سهوا به گونه ای آدرس داده می شود که خواننده احساس کند در کتاب های شیعه نقل شده است. درحالی که آیت الله مرعشی نجفی در احقاق الحق و سید بن طاووس در الفتن خود گفته اند که این حدیث را از کتاب الفتن ابن حماد نقل می کنند.

وی با بیان اینکه اصل حدیث در کتاب الفتن ابن حماد آمده که کتابی بسیار قدیمی است، خاطرنشان کرد: بنابراین هیچ کتابی نه در اهل سنت و نه در شیعه این حدیث را نقل نکرده اند البته فقط در کتاب کنزالعمال این حدیث نقل شده که آن هم از الفتن ابن حماد نقل کرده است.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه این حدیث تنها در یک کتاب ضعیف اهل سنت آمده سندش نیز ضعیف است بنابراین قابل اعتماد نیست، اظهار داشت: کتاب الفتن ابن حماد بسیار ضعیف است. بنابراین سند حدیث نیز ضعیف و بی اعتبار می باشد، ارزش حدیثی و سندیت ندارد.

این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه براساس این حدیث نمی توان پیشگویی و تطبیق کرد، ادامه داد: امام علی(ع) در این حدیث می فرمایند: وقتی پرچم های سیاه را دیدید، همان جا که هستید، باشید و حرکت و اقدامی نکنید، سپس گروهی ظاهر می شوند.

وی با اشاره به ادامه حدیث، گفت: امام می فرمایند: قومی ظاهر می شوند که افراد ضعیفی هستند که کسی به اینها توجه نمی کند، قلب های اینها مانند تکه های بزرگ آهن است، آنها یاران حکومت هستند، به هیچ عهد و پیمانی پایبند نبوده، به اهل حق دعوت می کنند. ولی اهل حق نیستند، اسم های آنها کنیه است و نسبت هایشان به شهرهاست و موهایشان فروافتاده است. مانند موهای زنان تا اینکه بینشان اختلاف پیش می آید. پس خداوند اهل حق هر کسی را که بخواهد ظاهر می کند.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: این قوم بعد از پرچم های سیاه می‌آیند (ثُمَّ یَظْهَرُ؛ سپس ظاهر می‌شود) نه دارای پرچم های سیاه هستند. این یک اشتباه برداشت است. در حدیث می‌گوید گروه ضعیفی هستند که کسی به آنها اعتنا نمی کند (قَوْمٌ ضُعَفَاءُ لَا یُؤْبَهُ لَهُمْ) در حالی که داعش چنین نیست در کانون توجه است.

استاد مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه امام علی(ع) هرگز در این روایت نفرمود، این گروه پرچم سیاه دارد، افزود: در متن روایت آمده بعد از پرچم های سیاه قومی می آیند که ضعیف هستند و نمی شود این روایت را با داعش تطبیق داد.

وی خاطرنشان کرد: در روایت آمده که اینها ضعیف هستند، درحالی که داعش در حال حاضر قدرت زیادی دارد. به طوری که در اخبار آمده در سوریه منطقه ای حدود 3 برابر کشور لبنان در دست داعش است، در حدیث آمده که کسی به این گروه اعتنا نمی کند، درحالی که در حال حاضر داعش حرف اول را در دنیای کفر می زند و داغ ترین خبر دنیاست.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه البته برخی از ویژگی هایی که در روایت آمده است، با داعش تطبیق دارد، اظهارداشت: اینکه قلب های سختی دارند و اسم هایشان کنیه است و غیره صفات کلی است که ممکن است در هر کسی باشد و این صفات یک صفات معمولی است و این طور نیست که برای نخستین بار اتفاق بیفتد.

استاد مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه پرچم های سیاه ربطی به این حدیث ندارد، خاطرنشان کرد: در این حدیث اشاره ای به پرچم این گروه ضعیف نشده و این حدیث با داعش همخوانی ندارد.

وی با اشاره به پرچم های سیاه در روایات آخرالزمان، گفت: پرچم های سیاه به گونه ای که در دانشنامه امام مهدی(ع) آمده، اساسا در روایات معتبر شیعه جایگاهی ندارد و جز علائم ظهور نیست. همچنین در این حدیث نیز حرفی از آخرالزمان و مهدویت نیست و می گوید خداوند حق را به هر کسی که بخواهد می دهد، نگفته که در آخر امام عصر(ع) ظهور می کنند.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: پرچم های سیاه برای سپاه ابومسلم خراسانی، موسس سلسله بنی عباس بود که بعدا بنی عباس سواستفاده می کنند و احادیثی جعلی در این رابطه می سازند که این پرچم ها از علائم ظهور است. اینکه اگر پرچم های سیاه از مشرق آمد، زمینه ساز ظهور است، همه از ساخته های سلسله بنی عباس است.

این پژوهشگر مهدویس با بیان اینکه این پرچم های سیاه در روایات ضعیف السند ربطی به پرچم سیاه داعش ندارد، تصریح کرد: داعش با پرچم های سیاه درصدد احیای سلسله بنی عباس و زنده کردن خلافت عباسیان است. به همین خاطر است که ابوبکر البغدادی سیاه می پوشد و بیعت می گیرد که البته این کار غلط ات

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد