اینستاگرام در بروزرسانی های اخیر با افزودن قابلیت های فروشگاهی امکان فروش محصول از طریق این پلتفرم را برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ فراهم کرده است. بنابراین شما می توانید با افزودن تگ قیمت در اینستاگرام محصولات خود را قیمت گذاری کنید. پیش از این تنها راه برای هدایت کاربران اینستاگرام به خرید محصول قرار دادن لینک وب سایت در استوری بود که نیاز به تعداد حداقل 10 هزار فالوور داشتید. همچنین افزودن لینک به بیو اینستاگرام هم ایده چندان خوبی نبود و کاربران برای خرید محصولات شما مراحل طولانی را باید طی می کردند.
خوشبختانه با افزودن تگ محصول در اینستاگرام کاربران با یک لمس ساده می توانند اقدام به خرید محصولات شما بکنند. تگ محصول اینستاگرام یک راه عالی برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش محصول بشمار می رود. اما دقت داشته باشید برای استفاده از این قابلیت باید در یکی از کشورهای مورد تایید، حساب اینستاگرامی داشته باشید. در حال حاضر این قابلیت برای 46 کشور فعال شده است. در این آموزش از میزبان فا مگ به شرح مفصل این موضوع خواهیم پرداخت.
موضوعاتی که در این جلسه آموزشی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند:
چگونه در اینستاگرام تگ قیمت بگذاریم؟
همان طور که می دانید در آموزش های قبلی یاد گرفتیم که چگونه افراد را در اینستاگرام تگ کنیم؟ جالب است بدانید علاوه بر تگ کردن افراد روی پست ها امکان تگ کردن قیمت محصولات خود را نیز خواهید داشت. ظاهر تگ قیمت محصولات روی پست های فروش اینستاگرام مشابه پست هایی است که افراد روی آن تگ شده اند. تصور کنید یک پیج فروش دارید و تمایل دارید محصولات خود را معرفی کنید حالا اگر قابلیتی وجود داشته باشد که به واسطه آن بتوانید قیمت محصول را روی پست تگ کنید بسیار جذاب و کاربردی خواهد بود. تگ قیمت روی پست های ویدویی قابلیت درج شدن ندارند اما برای پست های تصویری معرفی محصول پیشنهاد می شود. در تصویر زیر نمونه ای از تگ قیمت محصول روی یک محصول اینستاگرامی را مشاهده می کنید. چنین تکنیکی علاوه بر جذابیت منجر به فروش بهتر خواهد شد چرا که پیج شما به صورت حرفه ای تر جلوه خواهد کرد.
شرایط لازم برای قرار دادن تگ قیمت در اینستاگرام
- در یکی از کشورهای مورد تایید اینستاگرام حساب اینستاگرام داشته باشید.
- دارا بودن یک سایت فروشگاهی برای محصولات فیزیکی (محصولات دیجیتالی و خدماتی پشتیبانی نمی شوند.)
- دارا بودن صفحه تجاری در فیس بوک
- اتصال صفحه تجاری فیس بوک به حساب تجاری اینستاگرام
- برای فعال سازی فروشگاه اینستاگرام نیاز به تایید از سوی اینستاگرام دارید.
نکته: امکان استفاده از تگ محصول اینستاگرام در پست های ویدیویی وجود ندارد.
مزایای تگ خرید اینستاگرام
درج تگ قیمت محصول در اینستاگرام مزیت های متعددی دارد از جمله مهم ترین آن ها می توان به افزایش فروش، حرفه ای تر عمل کردن و همچنین ارائه محتوای وب اشاره نمود. در ادامه به بازرترین ویژگی های این قابلیت جذاب می پردازیم:
- کوتاه شدن پروسه خرید آنلاین از اینستاگرام
- امکان فروش مستقیم محصول از اینستاگرام
- امکان نمایش ویترینی از محصولات در اینستاگرام
- افزایش فروش محصولات
آموزش گذاشتن تگ قیمت در اینستاگرام
خبر خوب این است که شما می توانید روی پست های قدیمی هم تگ خرید محصول در اینستاگرام را اضافه نمایید. علاوه بر این هر کاربری در اینستاگرام بدون هیچ محدودیتی می تواند از امکانات فروشگاهی اینستاگرام استفاده کند و برای افزودن تگ قیمت نیاز به تعداد فالوور بالا نخواهد داشت. فعال سازی تگ محصول اینستاگرام شامل 8 مرحله ساده است که در ادامه به شرح مفصل آن می پردازیم.
1. حساب اینستاگرام خود را به حساب تجاری تبدیل کنید.
برای ساخت فروشگاه و استفاده از تگ محصول در اینستاگرام لازم است اکانت اینستاگرام خود را به اکانت تجاری تبدیل کنید. برای انجام این کار مقاله چگونه حساب اینستاگرام خود را به بیزینس اکانت تبدیل کنیم را مطالعه کنید.
2. در کشور مورد تایید اینستاگرام باشید.
در حال حاضر تگ محصول اینستاگرام برای همه کاربران در دسترس نیست و از آنجا که اینستاگرام این ویژگی را برای برخی از کشورها ارائه داده برای فعال سازی و استفاده از این قابلیت اینستاگرام لازم است در یکی از کشورهای مورد تایید اینستاگرام باشید. لیست کشورهایی که هم اکنون می توانند از این قابلیت استفاده کنند در ادامه آورده شده است.
کشورهای مورد تایید اینستاگرام | |||
بریتانیا | هلند | پرتغال | فنلاند لتونی |
فرانسه | سوئد | لهستان | لیتوانی |
ایتالیا | سوئیس | رومانی | مکزیک |
اسپانیا | دانمارک | قبرس | آرژانتین |
آلمان | بلژیک | نروژ | کرواسی |
مجارستان | بلغارستان | پرو | اسلوونی |
آفریقای جنوبی | جمهوری چک | مجارستان | لوکزامبورگ |
اتریش | ایرلند | اروگوئه | برزیل |
هلند | یونان | اکوادور | مالت |
کره | استرالیا | ژاپن | پاناما |
دومینیکن | نیوزیلند | پاراگوئه | اروگوئه |
اکوادور | بلیز |
3. اپلیکیشن اینستاگرام خود را بروزرسانی کنید.
اطمینان حاصل کنید که از آخرین نسخه اینستاگرام استفاده می کنید. برای بروزرسانی اپلیکیشن اینستاگرام به گوگل پلی مراجعه کنید.
4. حساب اینستاگرام خود را به بخش تجاری فیس بوک اضافه کنید.
در فیس بوک یک صفحه تجاری برای کسب و کارتان ایجاد کنید و از طریق گزینه link Accounts اکانت اینستاگرام خود را به صفحه تجاری فیس بوکتان متصل نمایید. برای ایجاد صفحه تجاری در فیس بوک مراحل زیر را دنبال کنید:
- در بالای صفحه روی گزینه create و بعد گزینه page کلیک کنید.
- در صفحه نمایش داده شده گزینه Business or Brand را برای ساخت پیج تجاری انتخاب نمایید.
- اکنون نام و دسته بندی پیج تجاری خود را وارد نمایید.
پس از انجام مراحل بالا پیج تجاری شما ساخته می شود. حال لازم است اکانت شما به فیسبوک متصل شود. به منظور اتصال حساب اینستاگرام به فیس بوک آموزش اتصال اینستاگرام به فیس بوک را مطالعه نمایید.
5. کاتالوگ محصولات خود را در فیس بوک ایجاد کنید.
در ادامه برای داشتن قابلیت تگ قیمت، لازم است پروفایل کسب و کار خود را به یک کاتالوگ از محصولاتتان در فیس بوک متصل نمایید. مراحل ایجاد کاتالوگ محصول در فیس بوک بسیار ساده است:
- ابتدا یک فروشگاه فیس بوک ایجاد کنید.
- برای انجام این کار به مسیر Settings → Template and Tabs بروید.
- اکنون در سمت راست صفحه گزینه settings مقابل تب shop را انتخاب نمایید و روی لینک ظاهر شده ضربه بزنید.
- سپس در صفحه شاپینگ محصولات خود را به فروشگاه تان اضافه نمایید. برای انجام این کار روی دکمه add product کلیک کنید و محصول خود را به همراه اطلاعات آن وارد نمایید.
نکته: در صورتی که محصولی را به اشتباه معرفی کردید می توانید آن را ویرایش و یا حذف نمایید.
- پس از افزودن محصول باید منتظر تایید محصول از سوی فیس بوک باشید. در صورتی که محصول شما تایید نشد اطلاعات آن را کمی ویرایش کنید.
6. صبر کنید تا فروشگاه اینستاگرام شما تایید شود.
پس از انجام مراحل فوق در انتها باید صبر کنید تا فروشگاه شما توسط اینستاگرام تایید شود. در صورت تایید فروشگاه توسط اینستاگرام در اپلیکینش اینستاگرام با پیغام start tagging product on instagram مواجه می شوید.
همچنین در صورتی که تگ محصول اینستاگرام برای شما فعال شود در هنگام انتشار پست در بخش کپشن گزینه tag product در زیر tag people افزوده می شود. اگر هنوز این گزینه را مشاهده نمی کنید احتمالا حساب شما هنوز در حال بررسی است و روند بررسی حساب ممکن است تا چند روز طول بکشد.
نکته: امکان استفاده از تگ محصول و تگ اکانت به صورت همزمان در یک پست وجود ندارد.
7. افزودن تگ محصول در اینستاگرام
برای افزودن تگ خرید در اینستاگرام در هنگام انتشار پست در مرحله آخر گزینه tag product را انتخاب نمایید.
8. آنالیز ترافیک ورودی از تگ خرید اینستاگرام
یکی از موارد مهم و اساسی در کسب و کارها بررسی و آنالیز ترافیک ورودی به سایت است. شما می توانید تگ خرید محصول در اینستاگرام را به گونه ای استفاده کنید که بتوان آن را آنالیز نمود. به عنوان مثال می توانید از کوتاه کننده های لینک استفاده نمایید. به کمک این ابزارها می توانید میزان ورودی هر تگ به سایت و تعداد خرید محصول از طریق آن تگ را بررسی نمایید.
سوالات متداول درباره تگ محصول در اینستاگرام
- تگ خرید در اینستاگرام چگونه نمایش داده می شود؟
تگ خرید محصول با یک آیکن سبد کوچک در پایین صفحه پست محصول مورد نظر نمایش داده می شود. کافیست کاربران محصول مورد نظر را لمس کنند تا اطلاعات محصول و قیمت آن برای آنها ظاهر شود. سپس با لمس تگ خرید محصول و انتخاب گزینه view on website مستقیما به سایت فروشگاهی محصول مورد نظر جهت خرید هدایت می شوند. - اگر درخواست از سوی اینستاگرام رد شد چکار می توان کرد؟
دیگر امکان فعال سازی تگ محصول برای پیج مورد نظر وجود ندارد و با پیج دیگری باید درخواست خود را ثبت نمایید. - از کجا می توان فهمید درخواست فعال سازی تگ محصول اینستاگرام تایید شده است یا خیر؟
در صورتی که درخواست شما تایید شده باشد پیغام start tagging product on instagram را مشاهده می کنید. همچنین می توانید با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید. - فروش چه محصولاتی از طریق تگ محصول اینستاگرام غیر مجاز است؟
فروش محصولات دارویی، تنباکو، سلاح سرد و گرم، مواد مخدر، سیگار، ارزهای دیجیتال، محصولات دیجیتالی (دانلودی) و محصولات مشابه ممنوع می باشد. - آیا امکان فعال سازی تگ خرید محصول بدون وب سایت وجود دارد؟
خیر. برای فروش محصولات خود نیاز به وب سایت فروشگاهی خواهید داشت. شما می توانید از فروشگاه سازهای رایگان استفاده کنید. - چرا باید تگ محصول در اینستاگرام را فعال کنیم؟
کسب و کارها به منظور فروش محصولات خود باید از تگ محصول در اینستاگرام استفاده نمایند.
استفاده از تگ خرید در اینستاگرام امکان مشاهده اطلاعات و قیمت محصول را به صورت مستفیم برای کاربران فراهم می کند و کاربران را مستقیما به فروشگاه اینترنتی شما برای خرید محصول هدایت می کند. در واقع تگ خرید اینستاگرام تغییر و تحول شگفت انگیزی را در روند فروش محصول برای یک بیزینس فراهم می آورد. در حال حاضر تگ خرید محصول برای 46 کشور فعال شده است. به نظر شما استفاده از تگ خرید محصول در اینستاگرام برای کسب و کارها چه مزایایی دارد و چقدر می تواند در افزایش فروش محصول موثر واقع شود؟ نظرات و دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.