خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » آغاز واکسیناسیون عمومی/نگرانیها از کرونای هندی وآفریقایی جدی‌تر شد

دانلود کتاب های امتحان شده

آغاز واکسیناسیون عمومی/نگرانیها از کرونای هندی وآفریقایی جدی‌تر شد

امید سلیمی بنی: اخبار مربوط به واکسن کرونا همچنان در صدر مهمترین اخبار روز مربوط به این بیماری مهلک قرار دارد. در مهمترین خبر واکسنی امروز، خبر خوش آغاز واکسیناسیون عمومی منتشر شد که نشان دهنده این است که شهروندان بالای ۸۰ سال امروز در معرض واکسیناسیون قرار گرفتند.

در این رابطه از امروز در کشور واکسیناسیون عمومی با اولویت افراد ۸۰ سال به بالا وارد فاز دوم شد؛ فازی که به گفته وزارت بهداشتی ها قرار است تا تیر ماه به طول انجامد.

آغاز  فاز دوم واکسیناسیون کشوری علیه کرونا، با اولویت افراد ۸۰ سال به بالا و با حضور دکتر رئیسی- معاون بهداشت وزارت بهداشت و  با ارتباط ویدئوکنفرانسی وزیر بهداشت امروز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه در تبریز کلید خورد.  

بر همین اساس هم دکتر علیرضا رییسی-  سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، چندی پیش اعلام کرد که آغاز واکسیناسیون فاز دوم کرونا از روز سه شنبه فقط برای افراد ۸۰ سال به بالا خواهد بود. در اکثر شهرها و روستاهای ایران، پرونده الکترونیک این افراد در اختیار حوزه بهداشت قرار دارد و بنابراین از طریق تلفن و از مرکز بهداشت با آنها تماس گرفته شده و در روز و ساعت مشخص برای تزریق واکسن کرونا دعوت می‌شوند.

وی در عین حال گفت: افراد ۸۰ سال به بالایی که پرونده الکترونیک سلامت ندارند، می توانند با شماره تلفن‌های که از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی هر استان اعلام می‌شود، تماس گرفته و اطلاعات‌شان را برای انجام واکسیناسیون علیه کرونا ثبت کنند.

آغاز واکسیناسیون عمومی/ نگرانی‌ها از کرونای هندی و آفریقایی جدی‌تر شد

واقعیت این است که تاکنون چهار واکسن کرونا شامل «اسپوتنیک وی» روسی، بهارات هندی، واکسن چینی و آسترازنکا کره جنوبی وارد ایران شده و در مجموع دو نوبت اول و دوم، ۷۸۴ هزار و ۱۷ دوز واکسن تا روز پنجم اردیبهشت

همچنین وزیر بهداشت هم خبر خوبی در زمینه آزمایشهای بالینی واکسن کوبایی در ایران داد. متاسفانه این خبرهای خوب با تلخی خبری که قایم مقام وزارت بهداشت داشت زدوده شد. ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت گفت: تعداد فوتی‌های کرونا به ۷۰۰ نفر در روز می‌رسد.

همچنین امروز سخنگوی وزارت بهداشت گروه های دارای اولویت در تزریق واکسن کرونا را معرفی کرد. آنطور که دکتر سیما سادات لاری گفته است خبرنگاران در گروه سه مشاغل پرخطر برای واکسن کرونا هستند و پس از گروه یک که شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان و بیماران خاص و گروه دو که شامل سالخوردگان بالای ۶۵ سال هستند، قرار می‌گیرند.

ماجرای کرونای هندی در ایران هم ماجرای تازه ای است که باعث ترس و وحشت زیادی شده است. درباره دور نگه داشتن کشور از امواج کرونای هندی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: از ورود تمام افرادی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم از کشور هند، بخواهند وارد ایران شوند، جلوگیری می‌شود و افرادی که اخیرا سفری به هند داشته‌اند و بخواهند از مرز هند به پاکستان و از پاکستان یا از مرز افغانستان به ایران بیایند، اجازه ورود به کشورمان را ندارند.

همچنین در رابطه با شیوع ویروس هندی در ایران سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: در یکی از شهرستان ها تعدادی هندی مشکوک به کرونای هندی هستند. امیدواریم کرونای هندی نباشد. البته غیر از کرونای هندی، نگرانیهایی هم درباره کرونای آفریقایی وجود دارد که هنوز مشخص نشده است ویروس جهش یافته جدید دارای چه صفاتی است. در این رابطه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتلای سه نفر به ویروس جهش یافته کرونا آفریقای جنوبی در یکی از استان‌های جنوبی کشور خبر داد.

آغاز واکسیناسیون عمومی/ نگرانی‌ها از کرونای هندی و آفریقایی جدی‌تر شد

امروز آمار وزارت بهداشت از وضعیت کرونا هم از مرگ و میر زیاد هموطنان خبر می داد.  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، آمار فوتی‌های کرونا در شبانه روز گذشته را ۴۶۲ نفر اعلام کرد.

از دیروز تا امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۹۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳ هزار و ۳۸۶ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به دو میلیون و ۴۳۸ هزار و ۱۹۳ نفر رسید.

متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۰ هزار و ۵۳۲ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۹۰۷ هزار و ۱۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

۵ هزار و ۲۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۱۵ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۱۴۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۷۴ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

واقعیت اینجاست که اطلاعات مستخرج از سامانه نماگرکووید۱۹ نشان می‌دهد که میزان افزایش آمار بیمارجدید کشور که دربهمن از ۲۰۸ هزار نفر به ۲۴۳ هزار نفر در اسفند آغاز شده بود، ادامه یافته و در فروردین به افزایش بیش از ۲ برابری یعنی ۴۹۳ هزار نفر رسید.

۴۷۲۳۱

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها