خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » آمریکا محدودیت سفر برای دانشجویان ایرانی را لغو کرد

دانلود کتاب های امتحان شده

آمریکا محدودیت سفر برای دانشجویان ایرانی را لغو کرد

به گزارش شبکه سی جی تی ان، وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دانشجویان این کشورها از اول آگوست (۱۰ مرداد) می توانند بدون درخواست فرم “استثنائات منافع ملی” ظرف ۳۰ روز قبل از شروع تحصیلات دانشگاهی خود، وارد ایالات متحده شوند. 

پیش از این نیز دولت بایدن در بهمن سال گذشته در مخالفت با اقدامات ترامپ برای محدود کردن مهاجرت به آمریکا، به قانون “ممنوعیت سفر مسلمانان” پایان داد. این قانون مانع سفر به ایالات متحده از چندین کشور عمدتا مسلمان و آفریقایی می‌شد.

در دوره ریاست جمهوری ترامپ، به علت سیاست های ضد مهاجرتی، تعداد دانشجویان بین المللی در ایالات متحده رشد بسیار اندکی داشت. 

دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین امریکا در سال ۲۰۱۷ و در طی هفته اول ریاست جمهوری خود فرمان اجرایی ۱۳۷۶۹ با عنوان «حفاظت از ملت در برابر ورود تروریست‌های خارجی به آمریکا» را  اجرا کرد و بر اثر این فرمان محدودیت‌هایی برای صدور ویزا و ورود شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به امریکا ایجاد شد.

این ممنوعیت با چالش های حقوقی متعددی روبه‌ رو شد، اما دادگاه عالی در سال ۲۰۱۸ نسخه نهایی این اقدام را تأیید کرد.

بسیاری از دانشجویان ایرانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های امریکا شده بودند بر اثر اجرای این قانون از ادامه تحصیل در امریکا بازماندند. با وجود اینکه با اجرای این قانون صدور ویزاهای دانشجویی F و M و ویزای برنامه تبادل J همچنان برای دانشجویان ایرانی ادامه داشت اما تعداد ویزاهای صادر شده در ظرف این چند سال کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.

23311

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها