از نظر شیخ عباس قمی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پس از رسول خدا نود و پنج روز زنده مانده اند و شهادت آن حضرت روز سوم جمادی الآخره بوده است . ( منتهی الآمال ج 1 ص 259 چاپ هجرت )
سید هاشم رسولی محلاتی در کتاب « زندگانی حضرت فاطمه سلام الله علیها » ده قول ذکر کرده است و از میان این قول ها ، 95 روز را انتخاب می کند . ابراهیم امینی در « فاطمه زهرا بانوی نمونه اسلام » بیش از ده نظر آورده و 75 و 95 را از همه مهمتر می داند .بر این اساس، مهم همین دو نظر است و نظرات دیگر مهم نیستند . می توان دلیل این تفاوت دو قول را در نوع نگارش و رسم الخط آن زمان جستجو کرد. زیرا در آن دوران با خط کوفی می نوشتند و در خط کوفی نقطه گذاری رسم نبوده است. معتقدان به این دو قول با خط کوفی تاریخ شهادت حضرت را اینگونه نوشته اند: حمسه وتسعون . ( تا بدون نقطه ) این نوع نگارش می تواند هم خمسه و سبعون ( یعنی 75 ) و هم خمسه و تسعون ( یعنی 95 ) خوانده شود.
نظر آیه الله وحید خراسانی را نمی دانیم .
سید هاشم رسولی محلاتی در کتاب « زندگانی حضرت فاطمه سلام الله علیها » ده قول ذکر کرده است و از میان این قول ها ، 95 روز را انتخاب می کند . ابراهیم امینی در « فاطمه زهرا بانوی نمونه اسلام » بیش از ده نظر آورده و 75 و 95 را از همه مهمتر می داند .بر این اساس، مهم همین دو نظر است و نظرات دیگر مهم نیستند . می توان دلیل این تفاوت دو قول را در نوع نگارش و رسم الخط آن زمان جستجو کرد. زیرا در آن دوران با خط کوفی می نوشتند و در خط کوفی نقطه گذاری رسم نبوده است. معتقدان به این دو قول با خط کوفی تاریخ شهادت حضرت را اینگونه نوشته اند: حمسه وتسعون . ( تا بدون نقطه ) این نوع نگارش می تواند هم خمسه و سبعون ( یعنی 75 ) و هم خمسه و تسعون ( یعنی 95 ) خوانده شود.
نظر آیه الله وحید خراسانی را نمی دانیم .