خانه » همه » مذهبی » امکان زیارت از دور

دانلود کتاب های امتحان شده

امکان زیارت از دور

1. زیارت ائمه علیهم السلام از راه دور نیز دارای ثواب و نور و برکت است .
2. برخی از آداب و آثار در مورد زیارت حضرت رضا علیه السلام مربوط به زیارت از نزدیک و حضور در کنار مرقد مطهر ایشان است .
۳ – زیارت قبور پاک اولیای الهی و بندگان معصوم خداوند به هر شکل و صورت و در هر زمان و مکان و از دور و نزدیک دارای ارزش و شرافت و اجر و پاداش است.
۴ – زیارت تجدید عهد با ولی خدا و بزرگ داشتن نام و یاد و هدف و آرمان های او است و این اهداف در زیارت خالصانه تامین می گردد .
5- زیارت از نزدیک مستلزم بار سفر بستن و تحمل رنج و سختی و هزینه کردن مال و گذشتن از دارایی است که همه اینها آثار تربیتی و سازنده فراوانی به دنبال دارد و در زیارت از دور به سادگی حاصل نمیشود و با توجه و اخلاص کافی به دست می اید .
6- تعابیر زیارت ِ مربوط به نزدیک در روایات و زیارات مخصوص وارد شده و مورد تاکید است . برخی زیارت ها مانند زیارت پیامبر صلی الله علیه و آله در مفاتیح الجنان نیز مربوط به راه دور است. بخصوص افرادی که قادر به زیارت از نزدیک نیستند ویا در مناسبت خاصی مانند رحلت رسول مکرم صلی الله علیه و آله نمی تواند در کنار قبر مطهر او باشد در این حالت برای ایجاد ارتباط و عرض ادب خواندن زیارت از راه دور مناسب و مطلوب است .
در پایان اینکه ما نیت افراد یا قبولی اعمال را در مجموعه رفتار و التزام دینی تعریف مینماییم. بقول مشهور با یک گل بهار نمیشود .

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها