خانه » همه » مذهبی » اگر بخواهیم با امام زمان ارواحنا فداه صحبت کنیم و زبانی قربون صدقه ایشان برویم چه طور و چه بگوییم که در شان ایشان باشد میشه چندین مورد را بفرمایید.

اگر بخواهیم با امام زمان ارواحنا فداه صحبت کنیم و زبانی قربون صدقه ایشان برویم چه طور و چه بگوییم که در شان ایشان باشد میشه چندین مورد را بفرمایید.

از حضرت آیت الله بهجت(ره) نقل نموده اند: ای کاش می‌نشستیم و درباره این که حضرت ولی‌عصر علیه‌السلام چه وقت ظهور می‌کند، باهم گفت‌و‌گو می‌کردیم، تا حداقل از منتظرین فرج باشیم. اشخاصی را می‌خواهند که تنها برای آن حضرت باشند. کسانی منتظر فرج هستند که برای خدا و در راه خدا منتظر آن حضرت باشند، نه فقط برای برآوردن حاجات شخصی خود باشند. قرآن و روایات تصریح دارند پس از برخورداری انسان از اعتقاد صحیح، نوبت به عمل می‌رسد و آنچه می‌تواند آدمی را به خدا و حجت او نزدیک و نزدیک‌تر کند، تلاش در راه انجام دادن وظایف(تعهد به واجبات و ترک محرمات الهی) است.وجود مقدس امام عصرحضرت مهدی ارواحنا فداه فرموده اند: “اگر شیعیان ما- که خداوند آنها را به اطاعت خویش موفق بدارد- بر ادای عهد و پیمان ما یک دل و همراه می‌شدند، هرگز سعادت دیدار ما از ایشان به تاخیر نمی افتاد.(1)؛ همچنین فرمودند: “هریک از شما به گونه‌ای عمل کند که به محبت ما نزدیک شود و از کارهایی که او را به خشم و غضب ما نزدیک می کند، برحذر باشد.”(2)؛این سخنان نورانی می‌رساند که بهترین وسیله برای نزدیکی به خدا و جلب عنایت امام عصر عجل الله تعالی فرجه تلاش برای سازندگی فردی است. البته یاد امام عصر عجل الله تعالی فرجه در هر شب و روز در این مسیر بسیار راهگشا خواهد بود. چه خوب است که روزمان را با یاد آن حضرت و توسل به او شروع کنیم و به همین گونه به پایان برسانیم. و چه زیباست که پیوسته ساعتی را برای عرض سلام و ارادت به ساحت مقدسش اختصاص دهیم و چه بجاست که به نیابت از آن حضرت، کارهای عبادی(مثل نماز، روزه و صدقه) انجام دهیم.البته در کنار خودسازی و یاد امام عصرعجل الله تعالی فرجه لازم است به دنبال تحقق اهداف امام در عرصه اجتماعی باشیم و در این راستا برای زمینه سازی ظهور آن حضرت، بستر سازی برای بروز ارزش های اسلامی و انسانی در جامعه، و تلاش برای فراگیر شدن فرهنگ انتظار و ضرورت حاکمیت الهی تلاش کنیم.
به راستی آیا می شود آدمی این گونه زندگی کند و مورد توجه و عنایت امام عصرعجل الله تعالی فرجه قرار نگیرد؟!
ـــــــــ
(1) و(2). الاحتجاج، طبرسی، ج2، ص315,ص323-324.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد