خانه » همه » مذهبی » اگر صراحتا پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) علی (ع) را در روز غدیر جانشین خود قراردادند و گفته شده ۱۲۰ هزار نفر در این تجمع حضور داشتند گزارشی از اعتراض حداقل هزار نفر بعد از انتصاب خلیفه اول در تاریخ ثبت نشده است.

اگر صراحتا پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) علی (ع) را در روز غدیر جانشین خود قراردادند و گفته شده ۱۲۰ هزار نفر در این تجمع حضور داشتند گزارشی از اعتراض حداقل هزار نفر بعد از انتصاب خلیفه اول در تاریخ ثبت نشده است.

بر اساس منابع شیعه و سنی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله حضرت علی علیه السلام را در غدیر خم به امامت نصب کرده است . در ماجرای سقیفه بزرگانی از صحابه اعتراض کردند ولی قدرت آنها در حدی نبود که بتوانند آنان را مغلوب کنند . ما پیرو دلیل هستیم . اعتراض کردن و اعتراض نکردن دلیل حقانیت نیست . بر اساس منابع شیعه و سنی علی علیه السلام امام است . کتاب الغدیر که یازده جلد آن چاپ شده است ، همه اش در باره حدیث غدیر خم است . هر انسان محقق و منصفی آن را مطالعه کند به حقانیت علی علیه السلام پی می برد .به این نکته هم توجه داشته باشید که مورخان هم از خود آنها است و چنین نیست که هر کس دلش خواست بنویسد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد