خانه » همه » خبر » بررسی مقالات ایندکس شده ، اختراعات و جایگاه علمی دانشگاه مرحوم حسن غفوری فرد + اسناد

دانلود کتاب های امتحان شده

بررسی مقالات ایندکس شده ، اختراعات و جایگاه علمی دانشگاه مرحوم حسن غفوری فرد + اسناد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن غفوری فرد ، استاد تمام دانشگاه امیرکبیر که صبح امروز پس از مدت ها مبارزه با بیماری سرطان درگذشت یکی از دارندگان عالی ترین تحصیلات آکادمیک در میان مدیران نسل نخست جمهوری اسلامی بود. او در ابتدای دهه ۴۰ بود که به عنوان دانشجو وارد دانشگاه تهران شد و این طور که در گزارش سرویس سیاسی خبرآنلاین آمده ، توانست به عنوان دستیار در کنار دکتر حسابی فیزیکدان سرشناس آن سال های کشورمان باشد.

 شاگرد سیاستمدار دکتر حسابی از دانشگاه نوبلیست ها و قهرمانان بسکتبال تا اختراع کاهنده ولتاژ

غفوری فرد در سال ۱۳۴۸ برای تحصیل راهی آمریکا و یکی از معروف ترین دانشگاه های این کشور شد. او برای تحصیل به دانشگاه دولتی کانزاس رفت. دانشگاهی که در سال های فعالیتش ۴ برنده پولیتزر ، سه برنده نوبل در شیمی و فیزیک و البته ۳ فضانورد مشهور را در کنار قهرمانان سرشناسی در تیم ملی بسکتبال آمریکا معرفی کرده است. افرادی چون کاتلین سیبیلیوس ، پال پیرس ، ویلت چمبرلین ، کلاید تامبا ، رونالد اوانز، فرانک رولند از سرشناس ترین دانش آموختگان این مرکز دانشگاهی بوده اند.

 شاگرد سیاستمدار دکتر حسابی از دانشگاه نوبلیست ها و قهرمانان بسکتبال تا اختراع کاهنده ولتاژ

این شهر بزرگ دانشگاهی رشته های مختلفی دارد اما یکی از معروف ترین مقاطع تحصیلی آن دانشکده فیزیک و هوافضاست. دانشکده ای که حسن غفوری فرد در طول ۷ سال تحصیل توانست تا مقطع دکترای تخصصی فیزیک هسته ای پیش برود.

غفوری فرد پس از آن در سال ۱۳۵۶ به تهران برگشت و استادی دانشگاه امیرکبیر را برگزید . مدتی بعد اما به عنوان یک مدیر جوان انقلابی راهی دولت شد.

 شاگرد سیاستمدار دکتر حسابی از دانشگاه نوبلیست ها و قهرمانان بسکتبال تا اختراع کاهنده ولتاژ

غفوری فرد بعد از دو دهه فعالیت سیاسی ، تدریس و البته پژوهش در زمینه رشته تخصصی خود را پی گرفت. نگاهی به گوگل اسکولار از فعالیت زیاد او در سال های پس از دهه ۹۰ دارد. یعنی زمانی که دیگر کمتر زمانش را کارهای سیاسی می گرفت و بیشتر بر فعالیت های علمی متمرکز بود. او تنها از سال ۲۰۱۸ تا امروز به همراه شاگردانش بیش از ۷۰۰ مقاله ایندکس شده در مجلات علمی بر اساس آمار scholar.google.com دارد.

آخرین پروژه علمی حسن غفوری فرد برای بهمن ماه ۱۴۰۱ است . زمانی که جلسه دفاع از دکترای یکی از شاگردانش با موضوع:« طراحی و ساخت سامانه میکروفلوئیدیک برای جداسازی پلاسما از نمونه خون کامل» را برگزار کرده است.

 شاگرد سیاستمدار دکتر حسابی از دانشگاه نوبلیست ها و قهرمانان بسکتبال تا اختراع کاهنده ولتاژ

در فهرست اختراعات ثبت شده به نام او بر اساس رزومه منتشر شده در سایت دانشگاه امیرکبیر هم ، او به همراه شاگردانش در پروژه « ساخت حسگر مقاومتی فوق حساس بر پایه ی نانولوله های کربنی حساس به تغییرات دما، فشار و نوع گاز » ، « ساخت حسگر گسیل میدانی فوق حساس بر پایه ی نانولوله های کربنی با قابلیت تشخیص دما، فشار و نوع گاز» و « مبدل کاهنده ولتاژ خازن سوئیچ شونده سری بدون سلف متغیر با فرکانس » نقش داشته است.

غفوری فرد که مجموعه ای از مدیریت های علمی تا سیاسی را تجربه کرده است همیشه از فعالیت های ورزشی اش در دوران دانشجویی می گفت . از اینکه در کنار همه فعالیت های سیاسی خود ، یک ورزشکار حرفه ای بوده که هم کشتی می گرفته و هم متخصص در ورزش اسکی روی آب بوده است .

بیشتر بخوانید:

مردی که زندگی را از شاگردی شروع کرد و سیاست را در بالاترین سطح پشت سر گذاشت و به عالی ترین مدارج علمی رسید ، سرانجام صبح روز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت ، روحش شاد.

۴۱۴۱

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها