خانه » همه » خبر » بیانیه پیشنهاد «کناره‌گیری رئیسی جمهور» تاوان داشت؟ / نامه اعتراضی حزب توسعه ملی به رئیسی

دانلود کتاب های امتحان شده

بیانیه پیشنهاد «کناره‌گیری رئیسی جمهور» تاوان داشت؟ / نامه اعتراضی حزب توسعه ملی به رئیسی

به گزارش کمیته اطلاع رسانی حزب توسعه ملی ایران اسلامی متن نامه به شرح ذیل است:

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای رییسی
رییس جمهوری محترم
با سلام و تحیت

با تبریک نیمه شعبان، ولادت مصلح کل و برپا دارنده عدالت در سراسر گیتی، حضرت امام مهدی (عج) خدمت آن مقام محترم به استحضار می‌رساند، حزب توسعه ملی ایران اسلامی، به عنوان یکی از احزاب رسمی و پروانه‌ دار کشور، برمبنای قوانین و اساسنامه خود، تصمیم به برگزاری سومین کنگره سراسری خود دارد و در این ارتباط تمامی تمهیدات و اقدامات اجرایی لازم معمول شده است. همچنین به استناد تبصره ۱ ماده ۹ قانون فعالیت احزاب که مقرر می‌دارد “احزاب موظفند برای شرکت نماینده کمیسیون احزاب در کنگره‌های خود، دو هفته قبل از برگزاری، مراتب را به اطلاع کمیسیون برسانند”، هماهنگی‌های قانونی لازم با وزارت کشور و کمیسیون مربوط نیز به عمل آمده است. اما با کمال تعجب، کمتر از ۴۸ ساعت قبل از آغاز کنگره، از وزارت کشور و به طور شفاهی با این حزب تماس گرفته شده و مراتب درخواست کمیسیون احزاب مبنی بر لزوم عدم برگزاری کنگره در وقت مقرر و همچنین عدم حضور نماینده ناظر وزارت کشور در روز برگزاری کنگره اعلام شده است.

این درحالی است که این درخواست مغایر با تمام قوانین و ضوابط مربوط بوده و حتی قسمت ذیل تبصره قانونی صدرالاشاره تصریح می‌دارد که “عدم حضور نماینده کمیسیون مانع برگزاری کنگره نخواهد بود”.

همانگونه که مستحضرید، حق تشکل‌ یابی و تحزب، از حقوق و آزادی‌های اساسی است که اصل ۲۶ قانون اساسی بر آن تاکید می‌کند و آزادی فعالیت احزاب را به رسمیت می‌ شناسد.

حال آنکه اقدام اخیر صورت گرفته مصداق دخالت فراتر از اختیار دستگاهی حاکمیتی و تضییع حقوق قانونی یک حزب رسمی و قانونی کشور به شمار می‌آید. لذا از جنابعالی به عنوان رییس جمهوری که براساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت قانونی “اجرای قانون اساسی” را برعهده داشته و براساس اصل ۱۲۱ همان قانون، در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران، سوگند یاد کرده‌اید که “از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است” حمایت کنید، می ‌خواهد ضمن دستور بررسی موضوع، وزارت کشور و کمیسیون احزاب را به رعایت حقوق قانونی احزاب و عدم تجاوز از اختیارات قانونی خود ملزم دارید.

جناب آقای رییسی!

همانگونه که لابد در جریان قرار گرفته ‌اید این حزب چند روز قبل با استفاده از حق قانونی خود و با رعایت ادب و مراعات چارچوب‌های قانونی، با انتشار بیانیه‌ ای، ضمن تحلیل شرایط عمومی کشور در عرصه‌ های گوناگون و وضعیت عمومی زندگی مردم و شهروندان، نسبت به سوء حکمرانی جاری در کشور اعتراض کرد و در خاتمه از باب “النصیحه لائمه المسلمین” از جنابعالی درخواست کرد که از مقام خود استعفا دهید و با این کار “راه را برای نیروهای کارآمدتر و با کفایت تر فراهم کنید”.

حال با مجموعه اتفاقاتی که طی چند روز پس از صدور این بیانیه برای این حزب و برخی اعضای آن پیش آمده است و مشکل پیش گفته تنها یکی از آنهاست، این شائبه به شکل طبیعی پیش می ‌آید که این اتفاقات می ‌تواند مربوط به مواضع سیاسی متخذه حزب، از جمله بیانیه فوق الاشاره باشد.

ی گمان رفتار قانونمند و از سر مسئولیت شناسی آن مقام محترم در جهت پیگیری درخواست حاضر و مرتفع کردن مشکلات پیش آمده، خط بطلانی بر چنین شائبه ‌ای خواهد بود.
با عرض پوزش از تصدیع اوقات شریف و آرزوی موفقیت و عاقبت به خیری برای جنابعالی.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها