خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » جام ششم ارغوان!

دانلود کتاب های امتحان شده

جام ششم ارغوان!

مریم روحی: تیم بسکتبال شهرداری گرگان با سه پیروزی مقابل مهرام تهران، برای اولین بار در تاریخ ۶۰ ساله بسکتبال این شهر، قهرمان لیگ برتر شد. البته آن ها در سال گذشته که فدراسیون به خاطر شیوع کرونا لیگ را تمام شده اعلام کردند به عنوان مقام اول معرفی شدند.

روزبه ارغوان یکی از بازیکنان شهرداری گرگان بود که توانست برای ششمین بار جام قهرمانی لیگ بسکتبال را بالای سر ببرد؛ البته اگر مقام اول سال گذشته شهرداری گرگان قهرمانی به حساب بیاید. او درگفت وگو با خبرآنلاین درباره اتفاق خارق العاده دیدار فینال هم صحبت کرد.

درباره  برگزاری لیگ در شرایط سخت کرونایی صحبت کنید.

به دلیل اینکه ما تیم شهرستانی بودیم و رفت‌وآمد داشتیم رعایت پروتکل ها برای مان شرایط سخت تری را ایجاد کرده بود اما سعی کردیم همه چیز را درست انجام بدهیم و خداراشکر که هیچ مشکلی هم پیش نیامد.

لیگ امسال از لحاظ کیفیت چگونه بود؟ آیا شرایط فعلی باعث افت سطح فنی رقابت ها شد؟

لیگ امسال جزو بهترین دوره هایی بود که من در آن شرکت کردم. تیم ها در یک سطح قرار داشتند و واقعا همه پرقدرت بودند. بازیکنان خارجی خوبی هم در رقابت ها حاضر بودند و بازی ها هیجان زیادی داشت. تنها نکته ای که هیجان بازی ها را کم کرد عدم حضور تماشاگران بود. خوشبختانه مسابقات هم به خوبی از صداوسیما پخش شد و حمایت مناسبی صورت گرفت.

دیدار فینال مقابل مهرام چگونه بود؟

مهرام تیم باریشه ای است که در فینال هم واقعا خوب کار کرد؛ این تیم بازیکنان باتجربه خوبی را در ترکیب داشت و هرلحظه ممکن بود نتیجه تغییر کند. جدال پایانی هم خیلی قشنگ بود و لحظات پایانی دیدار با جذابیت زیادی همراه شد. ما در طول مسابقه آخر هم از حریف جلو بودیم اما توانستند پیش بیفتند هرچند که لحظات پایانی بازی به تساوی کشیده شد.

جام ششم ارغوان!

لحظات پایانی مسابقه با یک اتفاق شگفت انگیز و پرتاب تاریخی “پری پتی” همراه شد.

اینکه یک مسابقه به این شکل به اورتایم کشیده شود رخ داده اما من تا به حال چنین صحنه ای را ندیده بودم که یک بازیکن در صدم های ثانیه از فاصه 18-19 متر چنین شوتی بزند و بازی در چنین وضعیتی مساوی شود و این واقعا عجیب بود. پرتاب مهمی بود که پری انجام داد و فکر می کنم خدا خواست که ما قهرمان شویم و دل یک شهر هم با ما بود.

مردم گرگان استقبال خیلی خوبی البته بدون رعایت پروتکل ها از شما داشتند. شاید بدشانسی آن ها هم بود که بعد از سال ها حمایت، دقیقا در سالی که امکان حضورشان در سالن نبود شما جام قهرمانی را بالای سر بردید.

ما حمایت مردم گرگان را همیشه داشتیم و یک کار بانظم باحمایت مجموعه شهرداری از چندین سال قبل آغاز شد تا به این جایگاه برسیم. روند تیم خارج و داخل زمین به خوبی پیش می رود و واقعا اگر پارسال لیگ به خاطر کرونا تعطیل نمی شد ما می توانستیم عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم. خوشبختانه هواداران امسال نتیجه عشق و حمایت شان از تیم را گرفتند و دلشان شاد شد که ما از این اتفاق بسیار خرسندیم.

جام ششم ارغوان!

لیگ امسال را از نظر معرفی چهره های چدید و جوان که بتواند به تیم ملی کمک کنند چطور ارزیابی می کنید؟

جوانان خوبی را در لیگ برتر دیدم و در تیم خود ما بسکتبالیست خوب با انگیزه ای حاضر هستند. این ها می توانند وارد تیم ملی شوند و کمک کنند. از نظر من جوانان خوبی در لیگ درخشیدند.

بعد از پایان لیگ حالا مهم ترین اتفاق حضور تیم ملی در المپیک 2020 توکیو است.

به خاطر آسیب دیدگی که داشتم در چند اردو همراه تیم ملی نبودم و از برنامه بازی ها اطلاع کامل ندارم اما بازی های المپیک در سرنوشت سال های آینده بسکتبال ایران تاثیر زیادی دارد. تمام بازیکنان باید تلاش کنند خود را به سطحی برسانند که که مثل یک سرباز در کنار تیم ملی باشند و به موفقیت تیم کمک کنند.

یک سری اختلاف نظرها در خانواده بسکتبال وجود دارد که باعث ایجاد حواشی شده است درحالی که ایجاد همدلی و وفاق قبل از بازی های المپیک می تواند تاثیر زیادی برعملکرد تیم ملی داشته باشد.

جام ششم ارغوان!

در مسابقه فینال به این فکر می کردم که هربار کار برای ما سخت می شود، توانستیم با همدلی دست به کارهای بزرگ بزنیم. در واقع بسیاری از اوقات که کسی انتظاری از ما نداشت با وفاق به موفقیت رسیدیم. امسال هم تمام بازیکنان و کادر بدون آن که حاشیه ای داشته باشند یکدیگر را حمایت کردند. زمانی که با پتروشیمی قهرمان شدیم همه می گفتند که تیم حتی جزو چهار تیم برتر هم قرار نمی گیرد؛ حتی در شهرداری تبریز هم این اتفاق رخ داد. همدلی می تواند یک تیم را به اوج ببرد و فکر می کنم در تیم ملی هم اینگونه باشد. این اتفاق در تمام تیم های ورزشی هم صدق می کند و فکر می کنم اگر کادر، مسئولان، بازیکنان و دیگرعوامل در کنار هم باشند با انرژی مثبت تیم ملی می تواند در مسیر موفقیت چشمگیر در المپیک قرار بگیرد.

دختران بسکتبالیست به خاطر تفاوت جایزه ای که میان لیگ بسکتبال مردان و زنان وجود داشته ابراز ناراحتی کردند و از این تبعیض ناراحت شدند.

من خودم حاضر هستند که جایزه ام را تقدیم بسکتبالیست های خانم کنم. من دلخوری آن ها را درک می کنم و فکر می کنم که حق داشتند که به خاطر زحماتی که کشیدند مورد تقدیر قرار بگیرند. به هر حال این بخش از لحاظ مالی قوی نیست و اسپانسرهای زیادی حاضر نیستند.

حرف پایانی.

از تمام کسانی که به تیم گرگان کمک کردند و پشتیبان ما بودند تشکر می کنم. تماشاگران تیم ما در این سال ها بازیکنان را مورد حمایت قرار داردند و از آن ها هم سپاسگزارم.

بیشتر بخوانید: واکنش یک آمریکایی به اتفاق شگفت‌انگیز در لیگ بسکتبال

253 251

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها