خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » جواهرات، تمبر و ۳۲۰۰۰ قو؛ چه اتفاقی برای ثروت عظیم ملکه الیزابت دوم خواهد افتاد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

جواهرات، تمبر و ۳۲۰۰۰ قو؛ چه اتفاقی برای ثروت عظیم ملکه الیزابت دوم خواهد افتاد؟

فرارو- ملکه الیزابت نه تنها ملکه بریتانیا بلکه یکی از ثروتمندترین افراد جهان نیز بود. در حالی که از پیش مشخص بود که چه فردی تاج و تحت سلطنت را به ارث خواهد برد اطمینان کم‌تری در مورد سرنوشت دارایی‌ها و ثروت او وجود دارد. بر اساس فهرست ثروتمندان منتشر شده از سوی نشریه «ساندی تایمز» در سال ۲۰۲۲ میلادی ملکه الیزابت دوم ثروتی خصوصی به ارزش ۳۷۰ میلیون پوند (حدود ۴۲۶ میلیون یورو یا ۴۲۹ میلیون دلار) را در اختیار داشت.

به گزارش فرارو به نقل از ال پائیس، این اعداد صرفا تخمین‌های تقریبی هستند، زیرا ملکه مجبور نبود وضعیت مالی خصوصی خود را به طور عمومی اعلام کند. تمام دارایی‌های مرتبط با نهاد سلطنت به شخص او تعلق ندارند بلکه متعلق به خاندان سلطنتی نیز هستند اگر کل این دارایی را در نظر بگیریم ارزش آن احتمالا از ۱۴ میلیارد پوند (کمی بیش از ۱۶ میلیارد یورو، ۱۶.۲ میلیارد دلار) فراتر خواهد رفت. درک تفاوت بین ثروت خصوصی پادشاه و دارایی دربار و خاندان سلطنتی برای درک چگونگی توزیع ثروت الیزابت دوم کلیدی می‌باشد.

پروفسور «سرجیو لباریا سامپر» استاد حقوق مدنی در دانشکده حقوق اساد اسپانیا می‌گوید: «لازم است بین دارایی‌ها و حقوق شخصی ملکه الیزابت دوم که بخشی از ارث ملکه الیزابت دوم است و در وصیت نامه وی به آن اشاره خواهد شد تمایز قائل شویم».

او می‌گوید دارایی‌ها و حقوق دیگری که به خاندان سلطنتی و دربار تعلق دارند طبق قوانین تاج و تحت انتقال خواهند یافت. او می‌افزاید: «اراده او نمی‌تواند با این دارایی‌ها تداخل داشته باشد و این دارایی به طور خودکار به چارلز سوم جانشین‌اش انتقال خواهد یافت».

پادشاه تازه تجارت املاک و مستغلات که متعلق به شخص ملکه یا پادشاه است، اما به طور مستقل اداره می‌شود را به ارث خواهد برد و از آن ۱۵ درصد سود دریافت خواهد کرد. این شامل املاکی مانند مرکز خرید مهم ریجنت استریت یا خیابان استریت در لندن و پیست اسب دوانی اسکوت می‌شود. هم چنین، مزارع، جنگل‌ها و خطوط ساحلی وجود دارند که حدود ۱.۴ درصد از زمین‌های انگلستان را تشکیل می‌دهند.

در این بخش نیز دوک‌نشین لنکستر قرار دارد که شامل زمین‌هایی است که خاندان سلطنتی بریتانیا در بازه زمانی بیش از ۷۰۰ سال به دست آورده اند. این املاک شامل ۱۸۰۰۰ هکتار زمین، ۹ قلعه و املاک مختلف است. این دو شبکه املاک و مستغلات (املاک کرون و دوک‌نشین لنکستر) تنها بخشی از امور مالی بسیار پیچیده قلعه ویندزور را تشکیل می‌دهند. در واقع، این امپراتوری تجاری پیچیده‌ای است که به آن لقب شرکت را داده اند.

افراد عادی معمولا حقوق و دستمزدی را به ارث نمی‌برند، اما در مورد چارلز سوم پادشاه تازه بریتانیا این گونه نیست. او در منصب تازه خود به اصطلاح «کمک مالی» دریافت خواهد کرد مبلغی که هزینه‌های سفر، امنیت، کارکنان و نگهداری کاخ‌های سلطنتی را پوشش می‌دهد. ملکه در سال ۲۰۲۱ کمک مالی ۸۵.۹ میلیون پوندی (۹۹.۱ میلیون یورو، ۹۹.۶۵ میلیون دلار) دریافت کرد.

با این وجود، این عجیب‌ترین میراثی نیست که چارلز سوم باید با آن دست و پنجه نرم کند. هم چنین، او باید ۳۲ هزار قو و تعداد نامعلومی دلفین، نهنگ و ماهیان خاویاری را مدیریت کند. برای بیش از ۸۰۰ سال نمونه‌هایی از این گونه‌ها که آزادانه در آب‌های بریتانیا زندگی می‌کنند متعلق به پادشاه بریتانیا محسوب می‌شوند. این اقدام در قرن دوازدهم انجام شد، زمانی که قو‌ها یک غذای لذیذ و در معرض خطر شکار غیرقانونی بودند. برای حفظ جمعیت، قو‌ها را به همراه نهنگ‌ها، دلفین‌ها و ماهیان خاویاری در اختیار پادشاه قرار دادند. بنابراین، هر چند به صورت نمادین، چارلز سوم تعداد قابل توجهی از حیوانات را به همراه تاج به ارث خواهد برد.

تمام این دارایی‌ها به طور کامل و بدون مالیات به پادشاه منتقل می‌شوند. طبق قوانین بریتانیا، ارثی که از همسر به حاکم منتقل می‌شود (مانند مورد شاهزاده دوک ادینبرو به الیزابت دوم) و ارثی که از حاکم پیشین به حاکم جدی انتقال می‌یابد (مانند مورد الیزابت دوم به چارلز سوم) از پرداخت ۴۰ درصد مالیات بر دارایی به هر ارثی به ارزش بیش از ۳۲۵۰۰۰ پوند (۳۷۵۰۰۰ یورو، ۳۷۷۰۰۰ دلار) معاف هستند.

همه نگاه‌ها به دارایی‌های خصوصی ملکه الیزابت است دارایی‌هایی که او می‌توانست آزادانه بین فرزندانش تقسیم کند. این احتمال وجود دارد که این ثروت بین چهار فرزند او تقسیم شود: چارلز، شاهدخت آن، شاهزاده اندرو و شاهزاده ادوارد و هشت نوه او. با این وجود، ملکه هیچ تعهدی در این باره نداشته است. قانون انگلیسی با آزادی وصیتی گسترده مشخص می‌شود. هیچ وارث اجباری‌ای وجود ندارد (برای مثال، آن گونه که در قوانین اسپانیا وجود دارد) مگر آن که مقام قضایی اعلام کند که بخشی از ارث باید به بستگانی که در وضعیت وابستگی اقتصادی به متوفی هستند برسد. از آنجایی که به نظر نمی‌رسد در مورد خویشاوندان ملکه این گونه باشد او می‌توانست آزادی کامل داشته باشد تا دارایی‌های خصوصی خود را به میل خویش به ارث بگذارد.

دارایی‌های خصوصی ملکه الیزابت دوم شامل اقامتگاه‌هایی مانند قلعه بالمورال، اقامتگاه تابستانی و محل مرگ او و کاخ ساندرینگهام که معمولا کریسمس را در آنجا می‌گذراند می‌باشند. هم چنین، او ثروت شخصی به ارزش ۳۷۰ میلیون پوند در اختیار داشت مجموعه‌ای چشمگیر از جواهرات و مجموعه دیگری از تمبر‌های کمتر درخشان، اما به همان اندازه ارزشمند.

این که چه بر سر این دارایی‌ها خواهد آمد مشخص نیست و تا ۱۰۰ سال آینده نیز مشخص نخواهد شد! از سال ۱۹۱۱ میلادی به این سو خاندان سلطنتی بریتانیا موفق شده قوانین بریتانیا را دور بزند که مستلزم آن است که وصیت نامه شهروندان بریتانیایی علنی شود.

عمل مهر و موم کردن وصیت نامه‌های سلطنتی با مرگ شاهزاده فرانسیس دوک تک در سال ۱۹۱۰ آغاز شد. این شاهزاده در وضعیت نامه خود ارزشمندترین جواهرات خانواده خود را به معشوقه‌اش که زنی متاهل بود انتقال داد. ملکه مری خواهر فرانسیس از دادگاه خواست تا وصیت بستگان‌اش را پنهان کنند تا از رسوایی جلوگیری شود. او موفق شد و پیشینه‌ای را ایجاد کرد که تاکنون اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا پس از مرگ هر یک از اعضای خاندان به اصطلاح به آن چسبیده‌اند و از آن به نفع خود استفاده می‌کنند.

از آن زمان به این سو، خاندان سلطنتی از دادگاه خواسته‌اند تا ۳۳ وصیت نامه را پنهان نگه دارد در حالی که طبق محاسبات گاردین، دارایی‌هایی به ارزش حداقل ۱۸۷ میلیون پوند (حدود ۲۲۳ میلیون یورو، ۲۱۷ میلیون دلار) با استاندارد‌های امروزی است و دادگاه هرگز هیچ یک از وصیت نامه‌ها را فاش نساخته است.

بعید است که وصیت‌نامه ملکه الیزابت دوم حاوی مسائل عاشقانه رسوایی آمیز، اسرار یا توزیع اختیاری جواهرات خاندان باشد. با این وجود، بدون شک اعضای دربار درخواست خواهند کرد که وصیت نامه او نیز مهر و موم شود همان طور که بیش از یک قرن است این کار را انجام داده اند. بنابراین، نمی‌توانیم هیچ چیزی را در مورد ذینفعان و یا بازندگان احتمالی اراده ملکه بدانیم. در قلعه ویندزور به اصطلاح کتانی کثیف پشت در‌های بسته در قلعه شسته می‌شود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها