در جواب باید گفت:
اولا- ولادت امیرالمومنین علی (ع) در خانه خدا جزء مسلمات تاریخ است که حتی در منابع معتبر اهل سنّت فراوان نقل شده است .
ثانیا- بزرگان اهل سنّت و شیعه ، متفقا تولد حضرت علی (ع) در کعبه را بزرگداشت و اکرامی نسبت به مقام شامخ و با عظمت ایشان از جانب خدای متعال دانسته اند .
ثالثا- شکافته شدن دیوار خانه خدا از معجزات است . خداوند برای هرکسی این کاررا نمی کند. مادر حضرت علی ع در حال طواف درد زایمانش شروع شد و دیوار خانه خدا شکافته شد و پس از آنکه فاطمه بنت اسد داخل کعبه رفت شکاف دیوار به هم آمد و کسی نتوانس داخل شود .
رابعا- وجود مقطعی بتها در خانه کعبه نمی توانست قداست و معنویت اصیل آن را از بین ببرد. رسول خدا (ص) پیش از بعثت و پس از آن همواره بدون توجه به بتها، کعبه را طواف و کنار این خانه مقدس عبادت می کرد، قطعا اگر اشکالی بود خود آن حضرت بدان توجه داشت و از این امور پرهیز می کرد. همچنین مکه در سال هشتم هجری فتح شد و تا آن هنگام درداخل کعبه بت هم وجود داشت ؛ درحالی که کعبه از سال دوم هجری به عنوان قبله گاه مسلمانان بود . پس کعبه مقدس بوده و بت خانه تلقی نمی شده است و برای همین کعبه در نظر همه مقدس بود .
خامسا – بت ها هرگز از قداست کعبه نکاسته اند و تولد امام علی(ع) در این مکان مقدس فضیلتی بزرگ برای آن حضرت محسوب می شود ، فضیلتی که کسی در آن با حضرت شریک نگشته است.
علت رفتن فاطمه بنت اسد به کنار خانه خدا این بود که می خواست دور خانه خدا طواف کند . در آن زمان موحدان و مشرکان همه دور کعبه طواف می کردند . طواف از سنتهای حضرت ابراهیم ع بود . پیامبر اسلام هم در مکه دور کعبه طواف می کرد گرچه داخل کعبه چند تا بت بود .
اولا- ولادت امیرالمومنین علی (ع) در خانه خدا جزء مسلمات تاریخ است که حتی در منابع معتبر اهل سنّت فراوان نقل شده است .
ثانیا- بزرگان اهل سنّت و شیعه ، متفقا تولد حضرت علی (ع) در کعبه را بزرگداشت و اکرامی نسبت به مقام شامخ و با عظمت ایشان از جانب خدای متعال دانسته اند .
ثالثا- شکافته شدن دیوار خانه خدا از معجزات است . خداوند برای هرکسی این کاررا نمی کند. مادر حضرت علی ع در حال طواف درد زایمانش شروع شد و دیوار خانه خدا شکافته شد و پس از آنکه فاطمه بنت اسد داخل کعبه رفت شکاف دیوار به هم آمد و کسی نتوانس داخل شود .
رابعا- وجود مقطعی بتها در خانه کعبه نمی توانست قداست و معنویت اصیل آن را از بین ببرد. رسول خدا (ص) پیش از بعثت و پس از آن همواره بدون توجه به بتها، کعبه را طواف و کنار این خانه مقدس عبادت می کرد، قطعا اگر اشکالی بود خود آن حضرت بدان توجه داشت و از این امور پرهیز می کرد. همچنین مکه در سال هشتم هجری فتح شد و تا آن هنگام درداخل کعبه بت هم وجود داشت ؛ درحالی که کعبه از سال دوم هجری به عنوان قبله گاه مسلمانان بود . پس کعبه مقدس بوده و بت خانه تلقی نمی شده است و برای همین کعبه در نظر همه مقدس بود .
خامسا – بت ها هرگز از قداست کعبه نکاسته اند و تولد امام علی(ع) در این مکان مقدس فضیلتی بزرگ برای آن حضرت محسوب می شود ، فضیلتی که کسی در آن با حضرت شریک نگشته است.
علت رفتن فاطمه بنت اسد به کنار خانه خدا این بود که می خواست دور خانه خدا طواف کند . در آن زمان موحدان و مشرکان همه دور کعبه طواف می کردند . طواف از سنتهای حضرت ابراهیم ع بود . پیامبر اسلام هم در مکه دور کعبه طواف می کرد گرچه داخل کعبه چند تا بت بود .