خانه » همه » مذهبی » حق و باطل و حکومت بعد از ظهور

دانلود کتاب های امتحان شده

حق و باطل و حکومت بعد از ظهور

جنگ بین حق و باطل همیشه بوده و هست . این جنگ در بین انسانها وجود دارد و لو شکل ظاهرش متفاوت شود . در زمان حضرت ابراهیم و همه پیامبران علیهم السلام این جنگ وجود داشت . عده ای طرفدار حق و جمعی پیرو باطل همیشه بود .
زمان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بین اسلام و کفر این جنگ به شکل خاصی آغاز شد ، پیامبر و پیروانش در یک صف و دشمنان در صف دیگر باهم درگیر بودند .
زمان حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام همینطور ، جنگ یزید ملعون با امام حسین علیه السلام ادامه همان جنگ بود . خدای متعال دین را اراده کرده است و این پیامبر باید این دین را به مردم برساند.اگر پیامبر این دین را تبلیغ بکند منافع دشمنان این دین به خطر می افتد و اگر تبلیغ نکند دین خدا تبلیغ نشده است . در هر صورت این جنگ همیشه بوده و خواهد بود .
تا زمان ظهور پر خیر و برکت امام عصر ارواحنا فداه ، ابلیس و دیگر شیاطین جنّ بعد از ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از زمین برداشته می شوند. یعنی یکی از عمده عوامل باطل و اغواگر به بدیها در عصر ظهور و دوران برپایی حکومت جهانی اسلام وجود نخواهد داشت.
امّا عامل دوم ، یعنی هوای نفس همواره بوده و خواهد بود ؛ چرا که نفس امّاره لازمه وجود آدمی است. بنا بر این ؛ به سبب وجود نفس امّاره ، تا قیامت همواره اهل باطل وجود خواهند داشت. البته بنا به احادیث اهل بیت علیهم السلام ، آخرین کسی که در قیامت وفات خواهد نمود انسان معصوم است ؛ لذا در آن هنگام ، برای لحظاتی زمین خالی از هر باطلی خواهد بود.پس تا نفس امّاره و اختیار بشر هست ، راه خوب و بد بر روی انسان باز می باشد ؛ و لازمه باز بودن راه حقّ و باطل آن است که امکان وجود اهل باطل نیز در هر زمانی باشد. برخی چنان گمان نموده اند که عامل گرایش مردم به سمت باطل ابلیس می باشد ؛ در حالی که چنین نیست ؛ و او صرفاً این گرایش را تقویت می کند. همانطور که در وجود خود ابلیس نفسّ امّاره وجود داشت و او را به تباهی کشید ، پیروان انسی و جنّی او نیز در اصل ، فریفته نفس امّاره خود می باشند و کار شیطان این است که نفس امّاره را یاری نماید و آنگاه شکست خورده ای نفس امّاره را گرد خود جمع کند. پس تا نفس امّاره موجود است اهل باطل نیز وجود خواهند داشت ؛ امّا طبق بیان آیات و روایات ، بعد از ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، حاکمیّت جامعه همواره با حقّ و طرفداران حقّ خواهد بود ؛ و اهل باطل هیچگاه فرصت عرض اندام نخواهند داشت ؛ و باطل از خانه های فردی فراتر نخواهد رفت. حتّی طبق برخی نقلها برخی ادیان نیز اوائل حکومت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در سطح بسیار محدودی پیروانی خواهند داشت ؛ لکن به مرور و با روشن شدن افکار مردم ، آن آیینهای باطل نیز رو به زوال خواهند گذاشت و جز اسلام هیچ دینی در پهنه زمین پیرو نخواهد داشت .

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها