خانه » همه » خبر » خطیب جمعه کرمان: مسمومیت‌ها از «قم» آغاز کردند تا علیه «جمهوری اسلامی و دینداری» موضع‌گیری کنند

دانلود کتاب های امتحان شده

خطیب جمعه کرمان: مسمومیت‌ها از «قم» آغاز کردند تا علیه «جمهوری اسلامی و دینداری» موضع‌گیری کنند

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: واقعیت این است در دنیایی که زندگی می‌کنیم، مشکلات، سختی‌ها و رنج‌ها فراوان است و نابه سامانی‌ها و امتحان‌ها جدی است؛ گاهی در اوج نعمت‌ها امتحان می‌شویم و زمانی با مشکلات و گرفتاری‌ها و در هر صورت ابتلاء و امتحان قطعی است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه تجلیل از شخصیت‌های بزرگ یک وظیفه و آموزه دینی است، گفت: باید قدردان باشیم و تکریم کنیم تا جامعه به سمتی حرکت کند که خودش را عامل انجام نعمت‌ها بداند. اگر در مناسبت‌های مختلف از شهدا و خانواده آن‌ها تجلیل می‌کنیم در همین راستا است تا جامعه شاکر باشد و افرد به این علاقند باشند که به دیگران کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه امروز با اشاره به ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهداء و تاسیس بنیاد شهید اظهار کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور برای آشنایی جوانان با گوشه‌ای از ایثارگری‌های جوانان مخلص این ملت است، شهدایی که افتخار ملت ما و افتخار ما هستند.

وی با اشاره به دهه تکریم مساجد گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، باید خانه خدا برای میهمانان خدا آماده شود.

با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری تصریح کرد: در شرایط سختی که در کشور وجود دارد، باید به فکر مستمندان و نیازمندان باشیم و کسانی که توانمند هستند، به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی (عج) عنوان کرد: این هفته را به سربازان گمنام که با اخلاص و رشادت هر چه تمام‌تر توطئه‌های پنهان و آشکار را رصد نموده و جهاد فی سبیل الله را در دستور کار قرار داده اند، تبریک می‌گویم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: در راستای خنثی کردن توطئه‌ها باید به این مسئله توجه کنیم در جنگ ترکیبی که دشمنان علیه جمهوری اسلامی تدارک دیده اند، در روزهای اخیر بخشی دیگر از این جنگ برای ملت ایران برملا شد و دشمن به سراغ عزیزترین قشر جامعه (دانش آموزان) رفته که بحمدالله بخشی از عوامل این توطئه شناسائی شده و امیدواریم کامل شناسائی و به اشد مجازات برسند. در این شرایط حساس به چند مسئله باید توجه داشته باشیم؛ نخست اینکه همینطور که بخشی از مسمومیت جسمی دانش آموزان برملا شد، بدانیم که مسمومیت‌های ذهنی، فکری و فرهنگی نیز در دستور کار دشمن است و دشمن فقط به اینکه در ظاهر می‌بینیم اکتفا نکرده و نمی‌کند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم مسمومیت‌های سریالی این است که دشمن به احساس امنیت و حس امنیت در کشورمان آسیب وارد کند و مستقیما کاری کرد حس امنیت را نشانه برود و بخش غالب مسئله این بود در یک جنگ روانی همه تلاش را بر این گذاشت تا حس ناامنی را در مردم به وجود بیاورد، آن هم نسبت به کسانی که خانواده نسبت به آن‌ها حساس هستند. گرچه بخشی از این مسمومیت‌ها ریشه واقعی ندارد و بخش قابل توجهی از آنچه می‌شنویم، جنبه روانی دارد و دشمن دنبال همین جنبه است و می‌خواهد احساس ناامنی تقویت شود.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: دشمن به دنبال توقف رشد علمی کشور و عقب انداختن این رشد است لذا کانون علم و تربیت را نشانه گرفته و برایش مهم است که رشد علمی کشور آسیب ببیند و متوقف بشود. مسئله دیگر این است که دشمن دنبال ایجاد بستری مناسب برای تهمت زدن به جمهوری اسلامی، دین و دینداری و شخصیت‌ها و مسئولیت‌های کشور است تا بتواند با فراهم کرد این بستر، بهتر کینه و دشمنی خود را علیه جمهوری اسلامی، دین و دینداران به کار بگیرد؛ همانطور که در روزهای نخست دیدیم آغاز کرونا را از شهر مقدسی اعلام و تبلیغ وسیع روی آن کردند و این مسمومیت را نیز از شهر مقدس قم آغاز کردند تا کانون جهاد و انقلاب آسیب ببیند و علیه جمهوری اسلامی و دینداری موضع گرفته و اهداف خود را پیاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: برای مقابله باید به چند مسئله توجه داشت؛ نخستین بخش، رسانه‌های کشور هستند که باید همه همت خود را صرف این کنند تا اقدامات لازم را برای آرامش در بین مردم انجام داده و اطلاع رسانی واقعی به مردم داشته باشند و اخباری که مبنای درستی ندارد در رسانه‌ها نباید اعلام شود و مراقب باشند در میدان دشمن بازی نکنند.مردم باید هوشمندانه آرامش خود را حفظ و کمک کنند تا از این جریان پیچیده به راحتی عبور کنیم و کسانی که عامل دشمن هستند شناسایی و با آن‌ها برخورد شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: مسئولان دلسوزانه موضوعات را پیگیری و وظیفه انقلابی و دینی خود را به بهترین وجه ممکن انجام بدهند و اطلاع رسانی به موقع از سوی مراکز مسئول به مردم صورت بگیرد تا از این حمله و هجمه دشمن، با موفقیت عبور کنیم.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱۷

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها