خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » دود سیگار چه خطراتی را به همراه دارد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

دود سیگار چه خطراتی را به همراه دارد؟

سؤال روز دویست و نهم تولد

دود سیگار چه خطراتی را به همراه دارد؟

جنین زنان باردار غیر سیگاری که در معرض دود سیگار قرار دارند نیز ممکن است دچار آسیب های جدی شود. در این مقاله چگونگی آن را مورد بررسی قرار داده ایم.


دود سیگار چه خطراتی را به همراه دارد؟

حتماً از این موضع خبر دارید که مادران سیگاری به جنین خود آسیب وارد می سازند. اما آیا می دانستید اطرافیان سیگاری شما نیز می توانند به دلبندتان آسیب برسانند؟
 
دود غیر مستقیم سیگار یا دود سیگاری که از اطرافیان به فرد می رسد حاوی ترکیب شیمیایی پیچیده ای متشکل از بیش از 4000 ماده شیمیایی  است (که بیش از 50 نوع از آنها سرطانزا می باشند) و موجب بروز برخی عوارض بارداری می شود. به عنوان مثال، تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته است نشان می دهند که زنان بارداری که در معرض دود غیر مستقیم سیگار قرار دارند به احتمال زیاد صاحب فرزندانی می شوند که دارای مشکلات سلامتی از جمله وزن پایین هنگام تولد و محدودیت رشد داخل رحمی (IUGR) خواهند بود. همچنین احتمال بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) در این نوزادان بیشتر می باشد.
 
علاوه بر آن، طبق مطالعات صورت گرفته توسط محققان مرکز بهداشت محیط کودکان دانشگاه کلمبیا، کودکانی که مادران آنها در دوران بارداری در معرض دود سیگار قرار دارند، در آزمایش های 2 سالگی تکامل مهارت شناختی، امتیاز کمتری نسبت به کودکانی که فرد سیگاری در خانه نداشته اند کسب می کنند.
 
حرف آخر آنکه حتی اگر خود سیگار نمی کشید، باز هم در طول دوران بارداری از قرار گرفتن در معرض دود سیگار خودداری کنید. در حال حاضر این امر راحت تر شده است چرا که در بسیاری از رستورانها و سایر مکان های عمومی سیگار کشیدن ممنوع می باشد. با این حال از دوستان و اعضای خانواده خود که سیگار می کشند بخواهید بیرون از خانه این کار را انجام دهند. اگر نمی توانند، خود به اتاق دیگری بروید یا از خانه خارج شوید تا خود و دلبندتان هوای تازه استنشاق نمایید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها