خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » رژیم صهیونیستی از نقشه محل مورد مناقشه با لبنان رونمایی کرد/عکس

دانلود کتاب های امتحان شده

رژیم صهیونیستی از نقشه محل مورد مناقشه با لبنان رونمایی کرد/عکس

 روزنامه اورشلیم پست نقشه جدیدی که وزارت نیروی رژیم صهیونیستی از منطقه مورد مناقشه میان این رژیم و لبنان در دریای مدیترانه تهیه کرده، منتشر کرد؛ در این نقشه آنچه رژیم صهیونیستی نام “خط ۳۱۰” یا خط قرمز بر آن نهاده، مشاهده می‌شود که از موضع فعلی مذاکرات رژیم صهیونیستی یعنی خط آبیِ ترسیم شده روی نقشه، بیشتر به سمت شمال امتداد دارد.

دو خط آبی و سبز روی نقشه بیانگر مواضع رسمی لبنان و رژیم صهیونیستی است که به سازمان ملل هم ارائه شده است. منطقه مورد مناقشه از مرزهای دو طرف در دریای مدیترانه آغاز می‌شود و پنج تا شش کیلومتر مساحت دارد و در حدود ۲ درصد از آب‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

رژیم صهیونیستی از نقشه محل مورد مناقشه با لبنان رونمایی کرد/عکس

لبنان مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی پیرامون ترسیم مرزهای دریایی را پس از گذشت ۳۰ سال، ماه اکتبر با میانجیگری آمریکا آغاز کرد به امید اینکه حل و فصل مرزها موجب اکتشاف گاز توسط لبنان در منطقه شود زیرا رژیم صهیونیستی در حال حاضر مقادیری گاز استخراج می‌کند اما لبنان هنوز این کار را انجام نداده است.

مذاکرات پیرامون ترسیم مرزها، پس از گذشت چهار دور ماه نوامبر متوقف شد و یووال اشتاینتس، وزیر نیروی رژیم صهیونیستی لبنان را به هفت مرتبه تغییر موضع و اعلام مواضعی که در حد تحریک است، متهم کرد.

در طول مذاکرات، لبنان سقف خواسته‌های خود را با خطی که بیشتر به سمت جنوب امتداد داشت، بالا برد و منطقه مورد مناقشه را از حدود ۸۶۰ کیلومتر مربع به ۲۳۰۰ کیلومتر افزایش داد، اشتاینتس هم در واکنش به این اقدام بیروت به رژیم صهیونیستی دستور داد “خواسته‌های افراطی” خود را برای مقابله با “ادعاهای” لبنان ارائه دهد و به دنبال آن وزارت نیرو این نقشه جدید را ترسیم کرد.

یک منبع وزارت نیروی رژیم صهیونیستی گفت: نیت اصلی ما این نبود اما وقتی لبنان برای ارائه خط خود اقدام کرد ما هم برای ارائه خط خود که همسو با خط آنها صدها کیلومتر از آب‌های اقتصادی لبنان می‌گذرد، آماده شدیم.

وی افزود، خط جدید راه حل ایجاد نمی‌کند اما توافق ایجاد می‌کند.

به نوشته اورشلیم پست، خط جدید رژیم صهیونیستی به مرز دریایی بین قبرس و لبنان بستگی دارد.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان هنوز حکم گسترش مرزهای دریایی کشورش را امضا نکرده و آن را به سازمان ملل ارائه نکرده است. به همین دلیل وزارت نیروی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم با هدف “دادن فرصت بیشتر برای ادامه مذاکرات” نقشه خود را ارائه نکرده است.

311311

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها