خانه » همه » خبر » سرمایه گذار عجیب این مرد برای دست یافتن به اکسیر جوانی!

دانلود کتاب های امتحان شده

سرمایه گذار عجیب این مرد برای دست یافتن به اکسیر جوانی!

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که سم آلتمن، موسس OpenAI که با عرضه چت‌بات ChatGPT سر و صدای زیادی به‌پا کرده، در یک استارتاپ بیوتکنولوژی که با هدف کشف اکسیر عمر طولانی فعالیت دارد، ۱۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

ماموریت این شرکت که Retro نام دارد، یافتن مکانیزم‌های ضد پیری و افزایش طول عمر در پستانداران غیرانسانی و سپس اعمال این استراتژی‌ها بر روی انسان است. علاقه آلتمن به کشف روش‌های افزایش طول عمر چیز جدیدی نیست. او هم‌چنین مجذوب مطالعات موسوم به «خون جوان» است که طی آن، خون موش‌های پیر با نمونه‌های جوان‌تر برای کاهش مدت بقا تعویض می‌شوند.

سرمایه‌گذاری آلتمن در Retro قابل توجه بوده و طبق گزارش‌ها، او از پس‌انداز خود برای تامین مالی این شرکت مایه گذاشته است. موسس شرکت سازنده چت GPT هم‌چنین در Helion Energy نیز اقدام به سرمایه‌گذاری ۳۷۵ میلیون دلاری کرده است، این استارتاپ که در حوزه تولید برق از طریق همجوشی هسته‌ای فعالیت دارد، هدف دستیابی به منبعی بی‌حد و حصر از انرژی پاک را دنبال می‌کند.

کشف اکسیر عمر طولانی

سرمایه‌گذاری آلتمن در دو استارتاپ رترو و هلیون که در زمینه کشف اکسیر عمر طولانی و واکنش همجوشی هسته‌ای فعالیت دارند، اگرچه می‌تواند مقدمه‌ای برای تغییرات انقلابی باشد، اما هیچ تضمینی در موفقیت و نتیجه مطلوب وجود ندارد.

ایرینا کانبوی، دانشمند دانشگاه کالیفرنیا برکلی که مطالعه پلاسمای موش را منتشر کرده، هشدار داده که اگرچه ۱۸۰ میلیون دلار مبلغ قابل توجهی است، اما ضامن پیشرفت و موفقیت نخواهد بود. علاقه آلتمن به پیدا کردن روشی برای افزایش طول عمر، در میان دیگر چهره‌های شاخص سیلیکون ولی رایج است.

اگرچه سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در پروژه‌های علمی بلندپروازانه برای چهره‌های بزرگ فناوری غیرمعمول نیست، اما جستجوی اکسیر عمر طولانی و جاودانگی همواره با بحث‌های مختلفی از جنبه اخلاقی روبرو بوده است. در هر حال، سرمایه‌گذاری‌های اخیر آلتمن نشان می‌دهد که او از ریسک کردن روی فناوری‌های دیربازده، جاه‌طلبانه و متحول‌کننده هراسی ندارد.

۴۱۴۱

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها