خانه » همه » مذهبی » شبهه پترا در اردن قبله اول مسلمانان – فیلم شهر مقدس

دانلود کتاب های امتحان شده

شبهه پترا در اردن قبله اول مسلمانان – فیلم شهر مقدس

جواب اجمالی:
دن گیبسون با مغالطه‌کاری حرفه‌ای، به دنبال این است که بر اساس شواهدی خیالی خویش، اصالت شهر مکًه که محل ظهور خانه خدا از زمان حضرت آدم و ابراهیم خلیل و اسماعیل بوده است را زیر سوال ببرد که با مستند جواب دادن به همه شبهات مطرح در فیلم مستند جهت تخریب مبانی دین مبین، از این شبهات هیچ طرفی نمی‌بندد.
توضیحات بیشتر:
نام پترا که در زبان یونانی به معنی سنگ و صخره است در عربی به شکل «البتراء» نوشته می‌شود. پترا شهر سنگی و باستانی در اردن است که سابقه تاریخی هزاران ساله دارد . شهر پترا حلقهٔ اتصال بین تمدن سرزمین بین‌النهرین و سرزمین شام و شبه‌جزیره عربستان و مصر بوده‌ است. این شهر که پایتخت نَبَطی‌ها بود توانسته‌ بود کنترل و زمام راه‌های تجارتی مناطق اطراف خود به دست گیرد، کاروانهای تجارتی از جنوب شبه‌جزیره عربستان و غزه و عسقلان و صور و دمشق از راه پترا پایتخت کشور نَبَطی‌ها می‌گذشته‌اند و این شهر از رونق خاصی برخوردار بوده‌اند.
مدتی است که در فضای مجازی فیلمی بنام (شهر مقدس) منتشر گردیده است، که این فیلم در پی آن است ثابت نماید که شهر مکًه وقبله گاه مسلمانان را مورد تردید قرار دهد.
دن گیبسون در این فیلم به دنبال این فرضیه است که شهر مقدس أصلی اسلام ، شهر کنونی مکه که کعبه مکرمه در آن قرار گرفته است ، ومسلمانان روزانه پنج بار به سوی آن نماز می گزارند ، نیست. بلکه شهر مقدس ، در اصل شهری باستانی به نام پترا است که در جنوب کشور اردن کنونی قرار دارد.وی محلً سکونت قبیله کهن قریش و قبائل وچهره های سرشناس تاریخی آن دوره همانند قبیله بنی هاشم ، قبیله بنی أمیًه ، ونیز عبد المطًلب ، وأبو طالب وجز اینها را ونیز مکان بعثت پیامبر ص وغار حراء ، ونزول وحی ، وجز اینها را همه در شهر پترا بشمار آورده است. وبا استناد به موارد جغرافیایی وتحقیقات غیر مستند خویش ، شهر مکه را شهری ساخته وپرداخته در سده نخست پس از اسلام ، معرفی می نماید…
وی بر اساس شواهدی خیالی خویش، نخست اصالت شهر مکًه را زیر سوال برده است.
یکی از شبهاتی که مستشرقین به اسلام وارد کردند این است که پترا قبله اول مسلمانان بوده است و نه کعبه. پاتریشیا کرون و مایکل کوک دو نفر از مستشرقینی هستند که در سال ۱۹۷۷ میلادی با توجه به منطقه ای باستانی در کشور اردن به نام پترا معتقد شدند ، این مکان محل زندگی پیامبر ص و نیای ایشان بوده است و تا مدتی در این مکان زندگی میکردند و بعدها از این مکان به منطقه مکه نقل مکان داده و کوچ کردند و اینکه قبله مسلمانان صدر اسلام همین شهر پترا بوده است . و نه خانه کعبه. البته این شبهه پاسخ داده شد و دلائل مستشرقین، بی اساس و بدون منبع دقیق است که پاسخ های متعددی به آن داده شده است .
https://www.porseman.com/article/automation/172701

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها