خانه » همه » «شهرهای خلاق» برگزیده معرفی شدند

دانلود کتاب های امتحان شده

«شهرهای خلاق» برگزیده معرفی شدند

«شهرهای خلاق» برگزیده معرفی شدند

برگزیدگان نخستین دوره «شبکه‎ شهرهای خلاق» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا  به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، مراسم پایانی این جشنواره، امروز (یکشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه) به صورت مجازی برگزار شد و برگزیدگان به این شرح معرفی شدند: 

در حوزه موسیقی شهرهای گنبد کاووس از استان گلستان، میانه از استان آذربایجان شرقی، قوچان از استان  خراسان رضوی، بندر کنگ از استان هرمزگان، خاش از استان سیستان و بلوچستان، بوشهر، اسلام‌آباد غرب از استان کرمانشاه، ایذه  از استان خوزستان و منوجان از استان کرمان به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

در حوزه  ادبیات هم  شهرهای برازجان  از استان بوشهر، فومن از استان  گیلان، گتوند  از استان خوزستان، تربت حیدریه از استان خراسان رضوی، سلطانیه  از استان زنجان، شبستر  از استان آذربایجان شرقی، نیشابور از استان خراسان رضوی، سرباز از استان سیستان و بلوچستان و تبریز از استان آذربایجان شرقی به عنوان شبکه شهرهای خلاق  شناخته شدند.

در حوزه مد و لباس شهرهای پیرانشهر از استان آذربایجان غربی،  آق قلا از استان گلستان،  نوشهر از استان مازندران، اوز از استان فارس و جیرفت  از استان کرمان به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

همچنین در حوزه سینما، شهرهای بندرعباس از استان هرمزگان، بندرانزلی  از استان گیلان، قصر شیرین از استان کرمانشاه، تفت از استان یزد، کاشان از استان اصفهان و چابهار از استان سیستان و بلوچستان به عنوان شبکه شهرهای خلاق اعلام شدند.

در حوزه هنرهای تجسمی نیز شهرهای کرمان، شیراز  از استان فارس، یزد، نهبندان از استان خراسان جنوبی، اردبیل، خوی از استان  آذربایجان غربی،  گرگان  از استان گلستان، قم، قزوین، جوانرود از استان کرمانشاه و بابلسر از استان  مازندران به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

در حوزه هنرهای نمایشی هم شهرهای اهر از استان آذربایجان شرقی، مسجد سلیمان از استان خوزستان، تفرش از استان مرکزی، بهبهان از استان خوزستان و میناب از استان  هرمزگان به عنوان شبکه شهرهای خلاق شناخته شدند.

در حوزه صنایع دستی شهرهای میبد از استان یزد، زنجان، سیرجان از استان کرمان، سمنان، مود از استان خراسان جنوبی، کوزه کنان از استان آذربایجان شرقی،  مینودشت از استان گلستان، لالجین و  ملایر  از استان همدان و کیش  از استان هرمزگان به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

در حوزه چاپ و بسته‌بندی گلمورتی از استان سیستان و بلوچستان،  جلفا و اسکو از استان  آذربایجان شرقی و بم  از استان کرمان به عنوان  شهرهای خلاق معرفی شدند.

در حوزه رسانه و مطبوعات مشهد از  استان خراسان رضوی به عنوان تنها شهر خلاق معرفی شد.

«شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیسیون ملی یونسکو اجرا شد.

انتهای پیام

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها