خانه » همه » مذهبی » شک و سوء ظن به پدر – خیانت پدر به مادر

دانلود کتاب های امتحان شده

شک و سوء ظن به پدر – خیانت پدر به مادر

پرسشگر گرامی با تشکر از اعتماد شما بما و اینکه این سایت را جهت حل مشکل خود انتخاب کرده اید.
این نوع رفتار شما نسبت به پدر ناشی از حس مثبت شما به ایشان و همچنین بنیاد خانواده و حفظ آن می باشد که این حس ستودنی است. همچنین نشان دهنده علاقمندی شما به مادر گرامیتان و آبروی خانواده هست که قابل احترام و در خور تحسین است.
اما آنچه شما از پدر خود مشاهده کرده اید و موجب نگرانی شما شده است. ارتباط خارج از عرف ایشان با خانمی که غریبه و نا آشناست این موضوع سوال و ابهاماتی را برای شما پیش آورده لذا شما به پدر حساس شده و نسبت به حرکت و رفت و آمد ایشان دچار تردید و نگرانی و حدس و گمان شده اید. جدا از اینکه این قضاوت شما درست باشد یا خیر ابتدا این نکته را خدمت شما متذکر میشوم که هدف ما در نحوه جواب دادن حفظ خانواده شما و همچنین برگرداندن آرامش روحی بشما و نیز ساخت اعتماد سابق به پدر هست. لطفا در این مسیر به نکات ذیل توجه فرمایید و به دقت بر روی نکات گفته شده تفکر و دقت بفرمایید بعد از آن اقدام عملی انجام دهید.
نکته اول: مراقب آبروی مومن و تهمت زدن به یک مومن باشید مخصوصا اگر این فرد پدر خود شما باشد. شما احتمال دهید که شاید حدس من درست نبوده و پدر برای امر دیگری بیرون رفته اند که ربطی به پیامها و به آن خانم ندارد. همین احتمال کافی است که ما از قضاوت صددرصدی در مورد پدر کمی فاصله بگیریم و احتمال موضوعات دیگر را نیز بدهیم. پس بطور یقین نمیتوان پدر را محکوم کرد.
نکته دوم: شاید این ارتباط بسیار ساده و در حد یک دیدار بوده و یا یک ارتباط کاری بوده که فعلا مساله خاصی در بین نیست و الان ما نگران آینده این ارتباط هستیم که خدای نکرده به مسایل دیگری منجر نشود.
نکته سوم: چرا پدر به ارتباط عاطفی با فرد دیگر دست زده؟ آیا نیاز خاصی هست آیا مادر مشکلی دارد؟ آیا حمایت خاصی مد نظر پدر هست؟ آیا کمبودی و مشکلی در محیط خانه دارد؟ آیا مادر نسبت به این موضوع در جریان است؟ همه این سوالات ما را باین موضوع وادار میکند که از قضاوت عجولانه دور شویم و از برخورد غیرمنطقی و احساسی با موضوع دوری کنیم.
البته مد نظر بنده توجیه اشتباهات صورت گرفته در صورت اثبان نیست بلکه فقط نگران این موضوع هستم که قضاوت و کاری نکنید و پلی را خراب نکنید که جبران و ساختن آن دیگر بسادگی آسان نباشد. لذا در کنار شما هستیم تا یک تصمیم منطقی و چاره ساز برای زندگی خانوادگی خود بگیرید.
نکته چهارم: با توجه به حساسیت مادر گرامیتان و ضربه شدیدی که در این موارد متوجه مادر خواهد شد لطفا از بازگو کردن این موضوع به مادر خودداری کنید و چاره راه را از مسیر دیگر دنبال کنید. اگر لازم شد از بزرگترهای دیگر میتوان کمک گرفت.
نکته پنجم: یکی از راههای خانواده درمانی در روانشناسی خانواده و رفع اختلافات در خانواده، گفتگو درمانی است. یعنی همان که از قدیم گفته اند گرهی که با دست باز می شود با دندان باز نمی کنند. لذا چقدر خوب بود که همان زمان که پیام را دیده بودید در یک محیط عاطفی این موضوع را مستقیم با خود پدر در میان می گذاشتید. پدران رابطه عاطفی خاصی با دختران خود دارند و دختران از عاطفه خود می توانند برای تحت تاثیر قرار دادن پدر استفاده کنند مخصوصا اگر دختر بتواند موضوع مادر را مطرح کند که اگر مادر یا فرزندان دیگر یا اقوام از چنین چیزی مطلع شوند همگی آسیب روانی شدیدی خواهند خورد. البته هنوز هم بنظر ما دیر نشده است و می توان زمان مناسبی را انتخاب کنید و نگرانی خود را با پدر مطرح کنید و از ایشان بدون بازخواست و متهم کردن، سوال کنید و بخواهید که نگرانی شما را درک کند و برای رفع این نگرانی قدمی بردارد. تاکید میکنیم که در این صحبت پدر را بازخواست نکنید یا متهم نکنید بلکه بگویید نگرانی در جان شما افتاده که مثل آتش وجود شما را می سوزاند و از پدر بخواهید بشما کمک کند. هرچقدر این محیط عاطفی تر باشد تاثیر شما بیشتر خواهد بود.
نکته پنجم: برخی موضوعات مثل تلفن همراه از حیطه خصوصی افراد محسوب می شود مگر در موارد خاص. طرح این موضوع که شما گوشی پدر را چک کرده اید از نظر شرعی ایراد دارد و شما نیز مرتکب کار اشتباهی شده اید. اگر این موضوع را به پدر منتقل کنید و پدر بداند که شما مستند این موضوع را دیده اید هم پدر پیش شما شرمنده خواهد شد و هم گله مند که چرا گوشی ایشان را چک کرده اید لذا سعی کنید بصورت کلی به پدر بگویید که متوجه مساله ای شده اید که روح و جان شما را آزار میدهد. بگویید شاید اشتباه کرده باشید یعنی طوری رفتار کنید که اگر حدس شما هم درست بود و رابطه ای هرچند محدود ایجاد شده بود از این ببعد این ارتباط قطع و در ضمن در ادامه پدر شرمنده شما نباشد و آن حجاب و حیا بین پدر و دختر از بین نرود.
نکته ششم: بسیار مراقب آبروی پدر خود باشید و با درددل کردن نزد دیگران آبروی خانواده و پدر را از بین نبرید. آبرو همانند شیشه است که اگر ترک بردارد باین سادگی قابل ترمیم نیست. اگر نگرانی شما بعد صحبت با پدر ادامه پیدا کرد از یکی از بزرگان خانواده مثل پدربزرگ یا عمو یا عمه می توانید کمک بگیرید البته بازهم بشرط حفظ آبرو و در همین حد که شما نگران پدر هستید که خدای نکرده مساله ای نباشد. بصورت کلی و فقط نگرانی و از ایشان بخواهید که بشما کمک کند. البته این فرد باید خود رازدار و بزرگتر و دارای احترام نزد پدر باشد.
توکل به خدا اقدام کنید و اگر سوالی و راهنمایی در این خصوص لازم بود ما را در کنار خودتان برای حفظ کیان خانواده و آرامش همگی شما سهیم بدانید.
با آرزوی توفیق

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها