خانه » همه » مذهبی » صد عریضه نوشتم. اوضاع غزه را میبینم. آیا امام زمان علیه السلام مثل جدش حضرت امیر المومنین علی علیه السلام یاری بیچارگان مینمایند؟

صد عریضه نوشتم. اوضاع غزه را میبینم. آیا امام زمان علیه السلام مثل جدش حضرت امیر المومنین علی علیه السلام یاری بیچارگان مینمایند؟

خدای متعال در قرآن فرموده اند: لاتقنطو من رحم‍‍ت الله ؛ رباعی مشهوری نیز داریم: باز آ باز آ هر آنچه هستی باز آ/ گر کافر و گبر و بت‌پرستی باز آ/
این درگه ما درگه نومیدی نیست/
صد بار اگر توبه شکستی باز آ/
براساس ایده مهدویت نزد شیعه بقاى حجت الهى در عالم، ضرورى و لازم است. دوازدهمین خلیفه و جانشین رسول خدا صلی الله علیه و آله را که آخرین سلسله امامان و هادیان معرفى شده از جانب وحى و رسول خدا صلی الله علیه و آله بوده از انظار مخفى داشت، و با این کار، او را از دسترس ظالمان و ستمگران خودکامه مصون و محفوظ نمود. گرچه امام وحجّت خدا در پشت پرده غیبت به تمامى شئونات و امور امامت مشغول است. امام عصر و حجت الهى وجود مبارکش در پشت پرده غیبت قرار گرفته، أمّا نظام جهان خلقت تحت اختیاراوست. به برکت وجودش رزق و روزى تمام جانداران داده مى شود. نسبت به انسان ها نیز توجه و عنایت هاى ویژه اى دارد. هدایت هاى معنوى و دادرسى ها و دستگیری ها براى مضطرین و ملتمسین در اطراف و اکناف عالم نقشه هاى شوم و خطرناک دشمنان اسلام را باطل و باعث دوام اسلام و مسلمین به خصوص مکتب تشیّع و پیروان آن مى شوند. با وجود دشمنان قدرتمند و کینه توزى در هر عصر و زمانى همچون معاویه و فرزند خبیث او، یزید که قسم مى خورد و مى گوید: واللَّه کارى کنم که نام محمد صلی الله علیه و آله در زیر خاک مدفون شود. به خیال خام خود، اصل و ریشه رسالت و امامت را نابود گرداند. بعد از 15 قرن شاهد بقاء اسلام، مسلمانان و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستیم. این موجودیت و گسترش و حفظ دین و دیانت نتیجه تلاش و تکاپوی بی پایان امام علیه السلام است. در همین رابطه از وجود نازنین حضرت مهدى عجل الله تعالی فرجه الشریف نقل شده که مى فرماید: “إنَّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ وَلا ناسِیْنَ لِذِکْرِکُمْ ، ما توجه خودمان را از شما بر نمى داریم و شما را فراموش نمی نماییم. “اگر حضرت خضر آن عبد صالح و غائب از انظار، براى حفظ یک کشتى، تا به دست ظالم نیفتد و یا باقى ماندن گنجى تا صاحبان آن بزرگ شوند و نیز براى حفظ ایمان پدر و مادرى، خود را به تکاپو مى اندازد و کارهاى عجیب و غریبى انجام مى دهد تا مصالح ضعیفان و صاحبان حق پایمال نشود. قطعاً حجت غائب ما حضرت مهدى- ارواحنا فداه- ضمن هزاران هزار دادرسی ها و کارسازی ها براى بیچارگان و صاحبان ایمان، خصوصاً براى استغاثه کنندگان به درگاه آن حضرت، براى حفظ اسلام و مکتب تشیّع به مراتب سعى و تلاش بیشترى خواهند کرد. مخفى نماند که غیبت امام عصر ارواحنا فداه با توجه به اینکه بسیارى از کارهاى مربوط به مقام امامت در حال غیبت انجام مى گیرد، امّا فیض حضور امام علیه السلام را از مردم سلب نموده و آنان را در فراق محبوب خود به سوز و گداز افکنده است. و ازسوى دیگر، وضع آشفته و نابسامان جوامع بشرى و شیوع ظلم و بى عدالتى در اطراف و اکناف آن، و کم رنگ شدن دین و دیانت و بلکه انسانیت و شرافت در بین مردم، و مشاهده بى وفائی ها و جنایت ها و ضایع نمودن حقوق ها در جوامع اسلامى و حتّى از ناحیه بعضى از مدعیّان تشیّع و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت، صاحبان ایمان و پیروان واقعى مکتب اهل بیت علیهم السلام و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را سخت در ناراحتى و غربت و فشار واقع نموده تا این افراد را به وادى شک و تردید رهسپار نمایند.
مهمترین وظیفه اى که بر آحاد مسلمین و به ویژه شیعیان و پیروان اهل بیت علیهم السلام متوجه است، این است که: اعتقادات خود را از کتاب و سنّت بگیرند و با ادلّه عقلیه آن را تحکیم نمایند.
عقیده به حضرت مهدى عجل الله تعالی فرجه و این که فردى خواهد آمد که عدل و عدالت را گسترش مى دهد، و ظلم و فسق و فجور را از روى زمین محو مى کند و تمامى مستضعفان جهان را از دست مستکبران و خودکامگان نجات مى بخشد و آن مصلح کلّ، با هر ظلم و فسادى مقابله و برخورد خواهد کرد.
… قرآن با صراحت مى گوید: “بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ. انبیاء، 18”
“ما حق را بر سر باطل مى کوبیم تا آن را هلاک سازد و این گونه باطل محو و نابود مى شود.”
مولاى ما امیر المؤمنین علیه السلام در کلام خود اشاره نموده و مى فرماید:
دنیا پس از چموشى (همچون شترى که از دادن شیر به دوشنده اش خود دارى مى کند و براى بچه اش نگه دارى مى کند) بما خانواده روى مى آورد، سپس آن حضرت به دنبال این سخن این آیه را تلاوت کرد: مى خواهیم بر مستضعفین زمین منّت گذاریم و آنها را پیشوایان زمین و وارثان آن قرار دهیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد