خانه » همه » خبر » فتح‌الله‌زاده: ۳۰ میلیون هوادار داریم. ولی فقط ۳۰۰ میلیون پول واریز شده است/سال‌ها باید تاوان قهرمانی آجورلو را بدهیم

دانلود کتاب های امتحان شده

فتح‌الله‌زاده: ۳۰ میلیون هوادار داریم. ولی فقط ۳۰۰ میلیون پول واریز شده است/سال‌ها باید تاوان قهرمانی آجورلو را بدهیم

در حالی که هواداران استقلال غرق در بازی هجومی این تیم و حضور آبی‌ها در کورس قهرمانی هستند. در باشگاه استقلال شرایط متفاوت است. با نزدیک شدن به موعد پرداخت مطالبات استراماچونی کار علی فتح‌الله‌زاده هم سخت‌تر می‌شود. در این‌ مورد با او گفت‌وگوی بی‌پرده‌ای داشتیم:

در تکمیل مبلغ بدهی استراماچونی پیشرفتی داشتید؟
-من برای پرداخت بدهی به هر کجا بگویید سر زدم. وزارت ورزش البته قول‌هایی داده، ولی تا این لحظه مبلغی به دست ما نرسیده است.

کمک‌های مردمی و اسپانسر به کجا رسید؟
– من برای تامین این مبلغ همه راه‌های پیش رو را رفتم. متاسفانه به دلیل نوع قراردادی که با اسپانسر بسته شده است، من حتی پیگیر تبلیغات اطراف زمین هم شدم، ولی همه درها بسته بود و ما هیچ مبلغی نمی‌توانیم از آنها دریافت کنیم. برای همین هم تصمیم گرفتم شماره حساب را به مردم اعلام کنم که بعدها جای عذر و بهانه‌ای باقی نماند.

قصد ندارید مبلغی که مردم واریز کردند را شفاف‌سازی کنید؟
-من تا روز آخر می‌دوم و مطمئن باشید قبل از بسته شدن این پرونده می‌گویم که به چه جاهایی سر زدم و ریز کمک‌ها را هم اعلام می‌کنم. شما ببینید ما حداقل ۳۰ میلیون هوادار داریم. ولی فقط ۳۰۰ میلیون پول واریز شده است یعنی حتی مبلغ به یک میلیارد هم نرسید! زمان به سرعت برای ما می‌گذرد. فصل گذشته به استقلال خیانت شده است، من راحت بگویم که تا چهار سال ما باید بدویم تا فقط بدهی‌های سال گذشته را پرداخت کنیم!

پس چرا در این مورد اعتراضی نمی‌کنید؟
-دوستان یک قهرمانی آوردند، ما سال‌ها باید تاوان بدهیم. متاسفانه مشکلات مالی به‌وجودآمده در سایه قهرمانی فصل گذشته کمرنگ شد. اگر آنطوری باشد که من ۹ تا جام آورده‌ام، ولی هیچوقت هدف من لیگ داخلی نبود و همیشه بزرگ فکر کردم و برای تکرار قهرمانی در آسیا برنامه‌ریزی کردم.

از صحبت‌های شما متوجه نشدم که آیا مبلغ بدهی استراماچونی تامین شده یا خیر؟
– تا این لحظه اتفاقات زیادی افتاده. در حرف همه کمک می‌کنند، ولی در عمل اینطور نیست.

من شنیدم به شما پیشنهاد شده که با دریافت سند ملکی، کل مبلغ بدهی استراماچونی پرداخت شود، اما شما نپذیرفته‌اید!
– بله، خبر درست است. و خیلی پیشنهادهای دیگر هم به ما می‌شود، ولی فقط در حد توصیه بوده و پیگیری نمی‌شود.

اگر بخواهید با ما روراست باشید، بزرگترین مشکل این روزهای استقلال مالی است یا حاشیه؟
-من دارم همه تلاشم را می‌کنم. ولی گاهی خبرهایی می‌شنوم که ناامیدم می‌کند. مثل اینکه چرا از ساپینتو حمایت نمی‌کنی؟ مگر می‌شود من از سرمربی تیمم حمایت نکنم؟ من در ۴۰ سالی که کار کردم تا به حال به کمیته انضباطی نرفته بودم. ولی به‌خاطر اعتراض به رأی پرونده ساپینتو احضار شدم و هیچ مشکلی هم با این مسائل ندارم. یا اینکه می‌گویند چرا در نیم فصل بازیکن نگرفتی؟ من بازیکن اورتون و منچسترسیتی را به آقای ساپینتو معرفی کردم، ولی او نپسندید. من هم به نظر سرمربی احترام گذاشتم.

شکایت ایجینت یامگا به کجا رسید؟
-در کجای دنیا شما دیدید که پول ایجینت را باشگاه تقبل کند؟ ایجینت یامگا از ما شکایت کرده که باید ۲۶۰ هزار دلار به او پرداخت کنیم. بعد می‌گویند چرا این خبر را رسانه‌ای کردی؟ ما در آستانه حذف از آسیا هستیم. من وظیفه خودم می‌دانم که با هوادار روراست باشم. دیروز نامه فیفا آمده و ۲۵ فروردین دادگاه نهایی رسیدگی به پرونده استراماچونی است. بدهی که سرجایش هست و حالا باید ببینیم که کمیته انضباطی چه مقدار برای ما جریمه در نظر می‌گیرد! چرا کسی نمی‌پرسد که چرا آقای آجورلو که ۷۰۰ میلیارد گرفته حتی بخشی از این بدهی‌ها را پرداخت نکرده است؟
بعد من متهم به خیانت می‌شوم. باور کنید که من تنها به‌خاطر تعهد و عشقی که به باشگاه دارم مانده‌ام، اگر نه چند وقت پیش استعفایم را به وزیر دادم. همین الان هم می‌گویم هر کس فکر می‌کند که می‌تواند به استقلال کمک کند، بسم الله…

با توجه به مبلغ قرارداد بازیکنان و نزدیک شدن به عید نوروز به نظر نمی‌رسد که با پرداخت بدهی استرا هم مشکلات باشگاه حل شود؟
– همه بازیکنان ما خوب هستند، ولی من از مبالغ قرادادها که در زمان آقای آجورلو بسته شده، سر در نمی‌آورم. چرا با بازیکنی که قرارداد داشته دوباره قرارداد چندبرابر بسته شده است؟ بازیکن جوان ما که برای سه فصل قرارداد چهار میلیارد داشته را صدا کردند و مجدد با او قرارداد ۳۲ میلیاردی بستند! کسی که تا الان برای استقلال ۱۰ تا بازی هم نکرده است. شما به نکته خوبی اشاره کردید الان نزدیک عید است. بازیکنان ما پول می‌خواهند. تقریبا همزمان با بدهی استرا باید به فکر تامین بودجه هم باشم.

وام‌هایی که از باشگاه پرداخت شده، چطور تامین می‌شود؟
-کسی که خیانت کرده من نیستم. الان باشگاه به‌خاطر همین وام‌ها ماهی ۹ میلیارد بدهیم. آن وقت یک هوادار با من تماس گرفته که آقای آجورلو زمین کمپ حجازی را احیا کرد. به او می‌گویم این زمین را من ۲۰ سال پیش گرفتم! در زمان آقای قلعه‌نویی هم ما در همین زمین تمرین می‌کردیم و قهرمان شدیم. فشار زیادی روی من هست. هیچ‌کس نمی‌بیند که اگر دو تا گل بعد ازدقیقه ۹۰ دقیقه می‌زنیم بخاطر این هست که من اجازه ندادم این حواشی به تیم تزریق شود و تمام قد پشت سرمربی و بازیکنانم بودم.

حرف آخر؟
-کاش کارشناسان تلویزیونی با حضور من و آقای آجورلو یک برنامه می‌گذاشتند تا همه ابهامات برای هوادار برطرف شود و معلوم شود که چه کسی این بلاها را سر استقلال آورده است.

258 258

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها