خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » قابلیت‌های Spatial Audio برای صدای فراگیر و تغییر خودکار دستگاه به ایرپادز می‌آیند

دانلود کتاب های امتحان شده

قابلیت‌های Spatial Audio برای صدای فراگیر و تغییر خودکار دستگاه به ایرپادز می‌آیند

اپل در رویداد 2020 WWDC یا همان رویداد توسعه‌دهندگانش از قابلیت‌های جدید برای هدفو‌ن‌های ایرپادز (AirPods) خبر داد. دو قابلیت Spatial Audio برای ارائه‌‌ی صدای سه‌بعدی و فراگیر برای ایرپادز پرو دردسترس خواهد بود و قابلیت جابه‌جایی خودکار بین دستگاه‌های پخش‌کننده نیز برای هر دو نوع هدفون ایرپادز و ایرپادز پرو دردسترس خواهد بود. 

قابلیت تغییر خودکار مذکور ازطریق به‌روزرسانی فرمور دراختیار دارندگان این هدفون‌ها قرار خواهد گرفت. به‌لطف این قابلیت، باتوجه‌به اینکه از کدام دستگاه اپل استفاده می‌کنید، ایرپادز به‌صورت خودکار دستگاه ورودی برای پخش صدا را تغییر خواهد داد. برای مثال، اگر در حال گوش‌دادن فایل صوتی در گوشی آیفون خود باشید و سپس مشاهده‌ی ویدئویی در مک‌ بوک خود را شروع کنید، ایرپاد به‌صورت خودکار صدای لپ‌تاپ را برای شما پخش خواهد کرد یا اگر قصد داشته باشید به تماسی با آیفون خود پاسخ دهید، به‌صورت خودکار منبع صدای ایرپادز به گوشی شما تغییر خواهد کرد.

قابلیت های جدید ایرپادز (AirPods) معرفی شده در رویداد WWDC

افزون‌بر این قابلیت، اپل قابلیت جذاب Spatial Audio را نیز برای ایرپادز پرو معرفی کرد. این قابلیت صدای سه‌بعدی و فراگیر ارائه می‌کند و با هدف ایجاد تجربه‌ای مشابه با سینما و واقع‌گرایانه‌تر طراحی داده شده است. قابلیت مذکور به‌صورت پیوسته باتوجه‌به موقعیت سر و چرخش آن پخش صدا را برای کاربر بهینه خواهد کرد. این قابلیت به‌طور‌خودکار در زمان پخش محتوای دالبی ۵.۱ و دالبی ۷.۱ و دالبی اتموس فعال خواهد شد.

اپل در این قابلیت از الگوریتم‌های صدای فراگیر پیشرفته و فیلترهای جهت صدا و تنظیم دقیق فرکانس‌ها برای ایجاد میدان صدا استفاده کرده است که هر گوش باید دریافت کند. شتاب‌سنج و ژیروسکوپ برای ردگیری موقعیت و جهت چرخش سر در در ایرپادز پرو استفاده می‌‌شوند. 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها