خانه » همه » مذهبی » مباهله و خانواده پیامبر(ص)

دانلود کتاب های امتحان شده

مباهله و خانواده پیامبر(ص)

چون اختلاف به نوعی به حقانیت رسالت خود پیامبر مربوط می شد نه امر دیگری.به نکات زیر توجه کنید:1. مباهله یعنی نفرین کردن یکدیگر تا هر کس که بر باطل است، مورد غضب الهی قرار گیرد و آن کس که بر حق است شناخته شود و بدین گونه حق از باطل تشخیص داده شود.
2. مباهله یک نوع دعا است و دارای ویژگی ها و شرایط خاصی نیز می باشد که ما به برخی از آنها اشاره می کنیم:
این که مباهله کننده خود را سه روز اصلاح اخلاقی کند، روزه بگیرد، غسل کند، با کسی که می خواهد مباهله کند به صحرا برود، میان سپیده دم تا بر آمدن آفتاب مباهله کند و … .
3. مباهله، هرچند مخصوص زمان پیامبر صلی الله علیه و آله نیست و دیگر مؤمنان نیز می توانند مباهله کنند؛ و هیچ مانعی نیست که هر کس با حفظ شرایطی که بیان شد برای اثبات حقانیت خویش در مقابل دشمنان دین بتواند مباهله کند، اما برای شرایط مباهله و اخلاص و اعتماد به نفسی که در آن لازم است به آسانی برای هر فردی قابل دست یابی نبوده و نباید عجولانه به چنین کاری اقدام نمود که شاید اثری معکوس به دنبال داشته باشد.
4. با توجه به تفاسیر آیۀ مباهله معلوم می شود که با ترسیدن مسیحیان نجران از اینکه در مقابل پیامبر خدا و خانواده اش قرار گیرند از مباهله منصرف شدند و سرانجام مباهله پیامبر صلی الله علیه و آله به صلح و مسالمت ختم شده است.
علت آن هم این بود که پیامبر (ص) عزیزترین کسان خود را در مقابل آنها قرار داد لذا مسیحیان که آثار معنویت خانواده پیامبر را دیدند فهمیدند اگر دست آنها به آسمان بلند شود بدون اجابت برنمیگردد.
5. چون بحث و نزاع در حقانیت اصل دین و پیامبری پیامبر(ص) بود نه اختلاف دیگر لذا خود پیامبر در آن موضوع وارد شدند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها